Volkswagen Multivan: nová generace populárního MPV již v dubnu

Atraktivní design, špičkové technologie a bohatá výbava posouvají nový Multivan do kategorie luxusněji koncipovaných vozů. Tento model nechce oslovit pouze zájemce o tradiční van, ale má ambice přilákat i klientelu z jiných segmentů.

Základní filozofií tvůrců tohoto vozu bylo heslo "vše je možné, neexistují žádné hranice". Nový Volkswagen Multivan nabízí pozoruhodně prostorný interiér, jeho vnější rozměry jsou však plně srovnatelné s vozem kombi střední třídy. Délka činí 4890 mm, šířka 1910 mm a výška 1940 mm. Multivan nabízí prostor pro cestující ve třech řadách sedadel a místo pro zavazadla od 1208 l až po 4525 l - dle uspořádání interiéru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
V roce 1950 to začalo "hippie" busem (vlevo), po více než 50 letech
nastupuje nová generace minibusů Volkswagen.

Nejsilnější stránkou nového Multivanu je však jeho flexibilita, jehož základem jsou speciální kolejničky v podlaze. Ty umožňují libovolné rozmísťování samostatných sedadel, celých lavic nebo malého stolečku kdekoli v prostoru za předními sedadly. Do těchto kolejniček lze také upnout např. držáky bicyklů. Všechna sedadla mají vlastní tříbodové bezpečnostní pásy, nový Multivan je také prvním vozem své kategorie který může být vybaven bočními airbagy i pro zadní sedadla.

Pro pohon Multivanu budou zákazníci moci volit ze dvou zážehových motorů (2.0 a 3.2 V6) o výkonech 85 kW/115 k a 170 kW/230 k, nebo třech moderních vznětových agregátů o výkonech od 77 kW/104 k až po 128 kW/174 k. Velký zájem určitě vzbudí nový pětiválec TDI o objemu 2.5 l s přímým vstřikováním nafty, který se chlubí točivým momentem (podle specifikace a požadavků zákazníků) 340 až 400 Nm! Všechny modely s pěti a šestiválcovými motory jsou vybaveny šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Multivan nabízí až 4525 litrů zavazadlového prostoru.

Vyspělé zavěšení kol a mimořádně tuhá karoserie propůjčují novému modelu Multivan jízdní vlastnosti plně srovnatelné s moderními osobními vozy. Nový Multivan má vpředu závěsy McPherson, zadní kola jsou vedena diagonálními rameny a odpérována vinutými pružinami v uspořádání Miniblok se separátně uloženými tlumiči.

Masivní stabilizátor zabraňuje přílišnému naklánění vozu v prudkých zatáčkách, komfort jízdy umocňují tlumiče měnící svoji tuhost v závislosti na zatížení vozu. U všech kol má Multivan kotoučové brzdy s disky o průměru 16, nebo 17 palců. Do brzdového okruhu je standardně zařazený čtyřkanálový protiblokovací systém ABS, nechybí ani elektronická závěra diferenciálu a protiprokluzové zařízení ASR. Šestiválcové modely jsou standardně vybaveny elektronickým stabilizačním systémem ESP (do ostatních verzí se bude montovat na přání).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
U tohoto typu vozů nejsme na moc velké designérské kreace
zvyklí, nový Multivan je dynamicky svěží, a to mu stačí.

Ke specialitám nového modelu Multivan patří také automatická klimatizace Climatronic, která dovoluje separátní nastavování teploty v jednotlivých částech interiéru. Technickou zvláštností je také unikátní systém DVE (Digital Voice Enhancement), který prostřednictvím reproduktorů a šesti mikrofonů rozmístěných ve stropním obložení umožňuje bezproblémovou vzájemnou komunikaci všech pasažérů i řidiče. Na německém trhu by se měl VW Multivan objevit v dubnu tohoto roku, poté by měly následovat další potomci rodiny minibusů lidové automobilky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků