Volkswagen Multivan: nová generace populárního MPV již v dubnu

Atraktivní design, špičkové technologie a bohatá výbava posouvají nový Multivan do kategorie luxusněji koncipovaných vozů. Tento model nechce oslovit pouze zájemce o tradiční van, ale má ambice přilákat i klientelu z jiných segmentů.

Základní filozofií tvůrců tohoto vozu bylo heslo "vše je možné, neexistují žádné hranice". Nový Volkswagen Multivan nabízí pozoruhodně prostorný interiér, jeho vnější rozměry jsou však plně srovnatelné s vozem kombi střední třídy. Délka činí 4890 mm, šířka 1910 mm a výška 1940 mm. Multivan nabízí prostor pro cestující ve třech řadách sedadel a místo pro zavazadla od 1208 l až po 4525 l - dle uspořádání interiéru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
V roce 1950 to začalo "hippie" busem (vlevo), po více než 50 letech
nastupuje nová generace minibusů Volkswagen.

Nejsilnější stránkou nového Multivanu je však jeho flexibilita, jehož základem jsou speciální kolejničky v podlaze. Ty umožňují libovolné rozmísťování samostatných sedadel, celých lavic nebo malého stolečku kdekoli v prostoru za předními sedadly. Do těchto kolejniček lze také upnout např. držáky bicyklů. Všechna sedadla mají vlastní tříbodové bezpečnostní pásy, nový Multivan je také prvním vozem své kategorie který může být vybaven bočními airbagy i pro zadní sedadla.

Pro pohon Multivanu budou zákazníci moci volit ze dvou zážehových motorů (2.0 a 3.2 V6) o výkonech 85 kW/115 k a 170 kW/230 k, nebo třech moderních vznětových agregátů o výkonech od 77 kW/104 k až po 128 kW/174 k. Velký zájem určitě vzbudí nový pětiválec TDI o objemu 2.5 l s přímým vstřikováním nafty, který se chlubí točivým momentem (podle specifikace a požadavků zákazníků) 340 až 400 Nm! Všechny modely s pěti a šestiválcovými motory jsou vybaveny šestistupňovou manuální, nebo automatickou převodovkou.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Multivan nabízí až 4525 litrů zavazadlového prostoru.

Vyspělé zavěšení kol a mimořádně tuhá karoserie propůjčují novému modelu Multivan jízdní vlastnosti plně srovnatelné s moderními osobními vozy. Nový Multivan má vpředu závěsy McPherson, zadní kola jsou vedena diagonálními rameny a odpérována vinutými pružinami v uspořádání Miniblok se separátně uloženými tlumiči.

Masivní stabilizátor zabraňuje přílišnému naklánění vozu v prudkých zatáčkách, komfort jízdy umocňují tlumiče měnící svoji tuhost v závislosti na zatížení vozu. U všech kol má Multivan kotoučové brzdy s disky o průměru 16, nebo 17 palců. Do brzdového okruhu je standardně zařazený čtyřkanálový protiblokovací systém ABS, nechybí ani elektronická závěra diferenciálu a protiprokluzové zařízení ASR. Šestiválcové modely jsou standardně vybaveny elektronickým stabilizačním systémem ESP (do ostatních verzí se bude montovat na přání).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
U tohoto typu vozů nejsme na moc velké designérské kreace
zvyklí, nový Multivan je dynamicky svěží, a to mu stačí.

Ke specialitám nového modelu Multivan patří také automatická klimatizace Climatronic, která dovoluje separátní nastavování teploty v jednotlivých částech interiéru. Technickou zvláštností je také unikátní systém DVE (Digital Voice Enhancement), který prostřednictvím reproduktorů a šesti mikrofonů rozmístěných ve stropním obložení umožňuje bezproblémovou vzájemnou komunikaci všech pasažérů i řidiče. Na německém trhu by se měl VW Multivan objevit v dubnu tohoto roku, poté by měly následovat další potomci rodiny minibusů lidové automobilky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků