Volkswagen Multivan BlueMotion a edice 25

A máme zde další dodávku, která přichází v limitované edici k oslavě svého výročí. Volkswagenu Multivan bylo vloni 25 let.

Doba se mění. Dieselové motory se hromadně rozšířily z užitkových vozidel do osobních, manažeři vyměnili velké sedany za krabice (často vyšší než je jejich vzrůst) a v případě dodávek se již hledí nejen na jejich užitnou hodnotu, ale také na styl. Doba je to zvláštní, někteří proti jejím jevům mohou protestovat, nicméně skutečnost je třeba brát takovou, jaká je. Teprve před několika dny jsme vám představili komfortně vybavenou dodávku Mercedes – Benz Viano v edici Avantgarde 125 a nyní pro vás máme sérii Edition 25 vycházející z jiného užitkového stroje, VW Transporter. Jejím posláním je oslavit čtvrtstoletí… ale čeho?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

To mi tedy není vůbec jasné, neboť letopočet 1986 se do dějin řady VW Transporter nijak výrazným způsobem nezapsal. Připomeňme, že původní Transporter (dnes značený jako T1) započal svoji pozemskou pouť jakožto VW Type 2 („jednička“ byl tehdy pochopitelně „Brouk“) spuštěním výroby v roce 1950. Další generace následovaly v letech 1967 (T2), 1979 (T3), 1990 (T4) a 2003 (T5, zatím poslední facelift následoval na sklonku roku 2009). Nakonec možná půjde o samotné jméno Multivan z roku 1985, ačkoli verze pro komfortní přepravu osob se v dějinách řady Transporter objevovaly již od jejích samotných počátků. Navíc Multivan Edition 25 se představil již vloni v Hannoveru. Oslavy zřejmě pokračují a jejich pozadí raději zkoumat nebudeme.

Na svém stánku v Ženevě Volkswagen vystavuje Multivan BlueMotion a Edition 25 Multivan. Známé jméno BlueMotion značí další pokrok ve snižování spotřeby paliva, vznětový motor 2,0 TDI CR je naladěn na výkon 114 koní (84 kW) a točivý moment 250 Nm, přičemž průměrná spotřeba klesla díky aplikaci řady detailních úprav a soustavy regenerativního brzdění dle vyjádření výrobce na 6,4 l/100 km. Sérii Edition 25 pak pak charakterizují matově černá střecha v kombinaci s osmnáctipalcovými ráfky. Dále si všimneme černých dveřních klik, spodku předního nárazníku a polepů sloupků a spodní části bočních dveří.

Na výběr jsou pro Edition 25 tři barvy v odstínech Candy White, Salsa Red a Metallic Silver. K dispozici je tužší pérování spolu s účinnějšími zkrutnými stabilizátory, ve fázi příprav se nachází verze Edition 25 opatřená motorem s výkonem 180 koní (132 kW) v kombinaci s převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 242 522 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 236 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
VW CC 2
Rok výroby: 2012
Stav: 107 629 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků