Volkswagen Multivan BlueMotion a edice 25

A máme zde další dodávku, která přichází v limitované edici k oslavě svého výročí. Volkswagenu Multivan bylo vloni 25 let.

Doba se mění. Dieselové motory se hromadně rozšířily z užitkových vozidel do osobních, manažeři vyměnili velké sedany za krabice (často vyšší než je jejich vzrůst) a v případě dodávek se již hledí nejen na jejich užitnou hodnotu, ale také na styl. Doba je to zvláštní, někteří proti jejím jevům mohou protestovat, nicméně skutečnost je třeba brát takovou, jaká je. Teprve před několika dny jsme vám představili komfortně vybavenou dodávku Mercedes – Benz Viano v edici Avantgarde 125 a nyní pro vás máme sérii Edition 25 vycházející z jiného užitkového stroje, VW Transporter. Jejím posláním je oslavit čtvrtstoletí… ale čeho?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

To mi tedy není vůbec jasné, neboť letopočet 1986 se do dějin řady VW Transporter nijak výrazným způsobem nezapsal. Připomeňme, že původní Transporter (dnes značený jako T1) započal svoji pozemskou pouť jakožto VW Type 2 („jednička“ byl tehdy pochopitelně „Brouk“) spuštěním výroby v roce 1950. Další generace následovaly v letech 1967 (T2), 1979 (T3), 1990 (T4) a 2003 (T5, zatím poslední facelift následoval na sklonku roku 2009). Nakonec možná půjde o samotné jméno Multivan z roku 1985, ačkoli verze pro komfortní přepravu osob se v dějinách řady Transporter objevovaly již od jejích samotných počátků. Navíc Multivan Edition 25 se představil již vloni v Hannoveru. Oslavy zřejmě pokračují a jejich pozadí raději zkoumat nebudeme.

Na svém stánku v Ženevě Volkswagen vystavuje Multivan BlueMotion a Edition 25 Multivan. Známé jméno BlueMotion značí další pokrok ve snižování spotřeby paliva, vznětový motor 2,0 TDI CR je naladěn na výkon 114 koní (84 kW) a točivý moment 250 Nm, přičemž průměrná spotřeba klesla díky aplikaci řady detailních úprav a soustavy regenerativního brzdění dle vyjádření výrobce na 6,4 l/100 km. Sérii Edition 25 pak pak charakterizují matově černá střecha v kombinaci s osmnáctipalcovými ráfky. Dále si všimneme černých dveřních klik, spodku předního nárazníku a polepů sloupků a spodní části bočních dveří.

Na výběr jsou pro Edition 25 tři barvy v odstínech Candy White, Salsa Red a Metallic Silver. K dispozici je tužší pérování spolu s účinnějšími zkrutnými stabilizátory, ve fázi příprav se nachází verze Edition 25 opatřená motorem s výkonem 180 koní (132 kW) v kombinaci s převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků