Volkswagen Multivan BlueMotion a edice 25

A máme zde další dodávku, která přichází v limitované edici k oslavě svého výročí. Volkswagenu Multivan bylo vloni 25 let.

Doba se mění. Dieselové motory se hromadně rozšířily z užitkových vozidel do osobních, manažeři vyměnili velké sedany za krabice (často vyšší než je jejich vzrůst) a v případě dodávek se již hledí nejen na jejich užitnou hodnotu, ale také na styl. Doba je to zvláštní, někteří proti jejím jevům mohou protestovat, nicméně skutečnost je třeba brát takovou, jaká je. Teprve před několika dny jsme vám představili komfortně vybavenou dodávku Mercedes – Benz Viano v edici Avantgarde 125 a nyní pro vás máme sérii Edition 25 vycházející z jiného užitkového stroje, VW Transporter. Jejím posláním je oslavit čtvrtstoletí… ale čeho?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

To mi tedy není vůbec jasné, neboť letopočet 1986 se do dějin řady VW Transporter nijak výrazným způsobem nezapsal. Připomeňme, že původní Transporter (dnes značený jako T1) započal svoji pozemskou pouť jakožto VW Type 2 („jednička“ byl tehdy pochopitelně „Brouk“) spuštěním výroby v roce 1950. Další generace následovaly v letech 1967 (T2), 1979 (T3), 1990 (T4) a 2003 (T5, zatím poslední facelift následoval na sklonku roku 2009). Nakonec možná půjde o samotné jméno Multivan z roku 1985, ačkoli verze pro komfortní přepravu osob se v dějinách řady Transporter objevovaly již od jejích samotných počátků. Navíc Multivan Edition 25 se představil již vloni v Hannoveru. Oslavy zřejmě pokračují a jejich pozadí raději zkoumat nebudeme.

Na svém stánku v Ženevě Volkswagen vystavuje Multivan BlueMotion a Edition 25 Multivan. Známé jméno BlueMotion značí další pokrok ve snižování spotřeby paliva, vznětový motor 2,0 TDI CR je naladěn na výkon 114 koní (84 kW) a točivý moment 250 Nm, přičemž průměrná spotřeba klesla díky aplikaci řady detailních úprav a soustavy regenerativního brzdění dle vyjádření výrobce na 6,4 l/100 km. Sérii Edition 25 pak pak charakterizují matově černá střecha v kombinaci s osmnáctipalcovými ráfky. Dále si všimneme černých dveřních klik, spodku předního nárazníku a polepů sloupků a spodní části bočních dveří.

Na výběr jsou pro Edition 25 tři barvy v odstínech Candy White, Salsa Red a Metallic Silver. K dispozici je tužší pérování spolu s účinnějšími zkrutnými stabilizátory, ve fázi příprav se nachází verze Edition 25 opatřená motorem s výkonem 180 koní (132 kW) v kombinaci s převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků