Volkswagen MPV, SUV a kombi v jednom

Koncept nazvaný Magellan je stejně jako Mercedes - Benz Vision GST sloučeninou několika typů – tříd automobilů.
Volkswagen MPV, SUV a kombi v jednom
Volkswagen si pro mezinárodní autosalon v Detroitu vždy připraví výrazný a inspirativní koncept. Letos se veřejnosti představuje koncept Magellan, prototyp víceúčelového cestovního vozu budoucnosti, který si bere to nejlepší hned z několika automobilových tříd.

Magellan, odvolávající se svým pojmenováním na slavného portugalského mořeplavce a objevitele nových světů, je poháněný osmiválcovým motorem W8, který je dobře znám z modelu Passat W8, o výkonu 275 ks (202 kW). Výkon motoru se přenáší na všechna čtyři kola, která mají pneumatické zavěšení s aktivními hydraulickými tlumiči pérování. Těmito Klepněte pro větší obrázektechnickými prvky se koncept Volkswagen Magellan hlásí k segmentu off-road vozů. Ovšem to je jenom jeden úhel pohledu - Magellan si totiž přináší i řadu jiných atributů typických pro další automobilové třídy a segmenty.

Například z třídy SUV má Magellan působivý vzhled, z MPV přizpůsobivý interiér a má i agilitu moderního vozu kombi. Magellan se tak stává průkopníkem „nového“ multisegmentu, jehož reprezentanti chtějí svým atraktivním stylingem působit na emoce zákazníků a zároveň nabízejí pohodlné a hospodárné cestování.

Třídě SUV vozů odpovídá i délka (4685 mm) a šířka (1860 mm). Výškou jen 1620 mm se však Magellan řadí pod obvyklé dimenze SUV nebo MPV vozů a přitom je to zase více než je obvyklá výška vozů kombi.

Magellan je odpovědí na přání těch zákazníků, kteří nemohou najít optimální vůz, Klepněte pro větší obrázekvyhovující jejich komplexním požadavkům, ani ve třídě SUV, ani mezi MPV modely či konvenčními vozy kombi. Zároveň však oceňují ty nejlepší stránky těchto koncepcí, kterými jsou zejména vyšší posez, možnost vydat se i mimo silnice, dostatek místa pro cestující i jejich zavazadla, flexibilní interiér apod.

Terénní možnosti konceptu Magellan zdůrazňují výrazné podběhy vyplněné devatenáctipalcovými kol s pneumatikami Michelin šířky 245. Pneumatiky jsou vybavené systémem PAX, což znamená, že v zavazadlovém prostoru nezabírá místo rezerva. PAX je totiž systém, který umožňuje bezpečný dojezd do opravny i v případě defektu a ztráty tlaku.

Zcela originálně pojatá palubní deska konceptu Magellan nemá tradiční přístrojový štít, ve kterém bývá sdružena většina přístrojů a kontrolek. Palubní přístroje prototypu Magellan jsou horizontálně sdružené v jakési tyčové 1,1 m dlouhé konzoli, která však garantuje perfektní čitelnost všech údajů jak z pohledu řidiče, tak i spolujezdce.

Naprosto unikátní je mohutný středový panel, který slouží jednak jako pohodlná loketní opěrka pro řidiče i spolujezdce a jednak nese – kromě páky voliče Klepněte pro větší obrázekautomatické převodovky Tiptronic - většinu ovladačů komfortních funkcí.

Magellan je vybavený šesti sedadly uspořádanými do třech řad. Zatímco první a druhá řada je tvořena samostatnými křesly, třetí je konstruována jako dvoumístná lavice. Všechna sedadla mají samonavíjecí bezpečnostní pásy. Zvláštní uchycení skořepiny samostatných sedadel opticky odlehčuje styl interiéru vozu a zároveň dovoluje dokonalé využití vnitřního prostoru. Zadní dvoumístnou lavici lze v případě potřeby překlopit a zcela zapustit do podlahy.

Pro skutečné velké cestovatele je připraven i unikátní přívěs. Přívěs, jehož největší zvláštností je možnost zvětšit jeho délku o dva metry, vznikal podle modulární koncepce inspirované stavbou vesmírných orbitálních stanic.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků