Volkswagen možná prodá značky MAN, Scania a Ducati kvůli Dieselgate

Volkswagen možná prodá značky MAN, Scania a Ducati kvůli Dieselgate

Zatím snad nikdo přesně neví, kolik bude aféra Dieselgate koncern Volkswagen stát. Neví to ani Volkswagen, i když samozřejmě s nějakými odhady pracuje. Nejhorší scénáře hovoří o doslova šokujících nákladech ve výši 55 miliard dolarů (1320 miliard korun).

V tom je započítaná ztráta hodnoty společnosti, pokuty, kompenzace a také nápravná opatření. Volkswagen prozatím vyčlenil ze svého 7 miliard dolarů a ještě si pojistil u evropských bank půjčku zhruba dvaceti miliard, které může mít k dispozici, pokud je bude potřebovat.

Zajímavosti | Život řidiče | Palivo | Dieselgate

Emise dieselů mohou v provozu překračovat limit o 110 %, schválila EU

Jednou z cest, jak získat hotovost potřebnou ke krytí obrovských nákladů spojených s aférou Dieselgate, je prodej některých koncernových značek. Podle stránek The Detroit Bureau nyní Volkswagen uvažuje o prodeji společností MAN, Scania a Ducati.

Celková aktuální hodnota společností MAN a Scania je zhruba 13,5 miliardy dolarů, což je poměrně slušná suma. Pokud by ani to nestačilo, je údajně Volkswagen ochoten jednat i o prodeji značky motocyklů Ducati.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků