Volkswagen míří ke svému cíli: stát se největším výrobcem na světě

Německý koncern Volkswagen prodal za loňský rok téměř 6,2 milionu nových automobilů, což představuje meziroční nárůst 7,9 procenta. Koncern se tak v celosvětovém měřítku umístil na čtvrtém místě a pokud půjde vše dle plánů, stane se do sedmi let největším producentem automobilů na světě.

Samotná automobilka Volkswagen pak prodala 3,66 mil automobilů, což představuje nárůst o 7,8 procenta. Audi pak prodalo 964 000 vozů (+ 6,5 procenta), Škoda 630 000 vozů (+ 14,8 procenta), Seat 431 000 vozů (+ 0,4 procenta), Bentley mírně nad 10 000 vozů (+ 6,7 procenta) a Bugatti 81 vozů (+ 82 procent).

Prodeje rostly v podstatě na všech trzích s tím, že největší nárůsty koncern zaznamenal v Brazílii a Číně, kde prodeje vzrostly o 32 resp. 28 procent. Jediným významným trhem, kde došlo k poklesu, je ten německý. Tam ovšem trh klesal i celkově.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků