Volkswagen míří ke svému cíli: stát se největším výrobcem na světě

Německý koncern Volkswagen prodal za loňský rok téměř 6,2 milionu nových automobilů, což představuje meziroční nárůst 7,9 procenta. Koncern se tak v celosvětovém měřítku umístil na čtvrtém místě a pokud půjde vše dle plánů, stane se do sedmi let největším producentem automobilů na světě.

Samotná automobilka Volkswagen pak prodala 3,66 mil automobilů, což představuje nárůst o 7,8 procenta. Audi pak prodalo 964 000 vozů (+ 6,5 procenta), Škoda 630 000 vozů (+ 14,8 procenta), Seat 431 000 vozů (+ 0,4 procenta), Bentley mírně nad 10 000 vozů (+ 6,7 procenta) a Bugatti 81 vozů (+ 82 procent).

Prodeje rostly v podstatě na všech trzích s tím, že největší nárůsty koncern zaznamenal v Brazílii a Číně, kde prodeje vzrostly o 32 resp. 28 procent. Jediným významným trhem, kde došlo k poklesu, je ten německý. Tam ovšem trh klesal i celkově.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků