Volkswagen míří ke svému cíli: stát se největším výrobcem na světě

Německý koncern Volkswagen prodal za loňský rok téměř 6,2 milionu nových automobilů, což představuje meziroční nárůst 7,9 procenta. Koncern se tak v celosvětovém měřítku umístil na čtvrtém místě a pokud půjde vše dle plánů, stane se do sedmi let největším producentem automobilů na světě.

Samotná automobilka Volkswagen pak prodala 3,66 mil automobilů, což představuje nárůst o 7,8 procenta. Audi pak prodalo 964 000 vozů (+ 6,5 procenta), Škoda 630 000 vozů (+ 14,8 procenta), Seat 431 000 vozů (+ 0,4 procenta), Bentley mírně nad 10 000 vozů (+ 6,7 procenta) a Bugatti 81 vozů (+ 82 procent).

Prodeje rostly v podstatě na všech trzích s tím, že největší nárůsty koncern zaznamenal v Brazílii a Číně, kde prodeje vzrostly o 32 resp. 28 procent. Jediným významným trhem, kde došlo k poklesu, je ten německý. Tam ovšem trh klesal i celkově.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků