Volkswagen miluje Porsche: každý vůz mu vydělá 23 200 dolarů

Na každém prodaném Porsche koncern Volkswagen Group loni vykázal průměrný provozní zisk 23 200 dolarů, což je ze všech značek koncernu nejvíce.
Volkswagen miluje Porsche: každý vůz mu vydělá 23 200 dolarů

Předloni Volkswagen Group kompletně převzal automobilku Porsche, ačkoli ještě několik let před tím to vypadalo, že naopak Porsche ovládne VW Group. Právě Porsche je nyní pro Volkswagen nejproduktivnější značkou ze všech subjektů koncernu z hlediska zisku na jednom prodaném voze. Plyne to alespoň z čerstvé analýzy americké agentury Bloomberg, jenž se odkazuje na oficiální statistiky Volkswagenu.

Kráčí Volkswagen neohroženě zářným zítřkům vstříc? Ano i ne

Kráčí Volkswagen neohroženě zářným zítřkům vstříc? Ano i ne

Nejlepší přehled získáte pohledem do přiloženého grafu, z nějž plyne, že na každém voze Porsche prodaném v průběhu roku 2013 Volkswagen Group vykázal průměrný provozní zisk 23 200 dolarů, což znamená marži přibližně 18 %. Důvody jsou jasné: všechny vozy Porsche jsou dodávány za „prémiové ceny“, ovšem prodává se jich daleko více než vozů Bentley nebo Lamborghini. V těsném závěsu za Porsche se nachází Bentley s více než 20 000 dolary na každém autě a Scania s nějakými 17 000 dolary na tahači. Pak už jsou ale rozdíly docela výrazné.

Klepněte pro větší obrázek
Přehled průměrného provozního zisku na vozech VW Group podle značek
 

Automobily značky Lamborghini jsou pro VW Group jistě neméně ziskové, ale v dané statistice je ke dnu zřejmě táhnou vozy Audi, s nimiž je Lamborghini ve společné provozní jednotce. Zisk na jednom prodaném autě v ní činí 5 200 dolarů, ovšem průměrná marže 10 % není vůbec špatná. Ne že by na autech značky Audi nebyl vyšší zisk než třeba na Volkswagenech nebo Škodovkách (Seat ve statistice chybí), ale prodává se jich mnohonásobně více než Lamborghini, což se do hodnocení promítá.

V Porsche dostanou desetkrát větší bonusy než ve Škodě Auto

V Porsche dostanou desetkrát větší bonusy než ve Škodě Auto

Na opačném spektru hodnocených značek stojí samozřejmě mainstreamové značky Volkswagen a Škoda, jež se pohybují v průměru kolem 800 dolarů zisku na jednom voze. Koncern Volkswagen Group by chtěl v příštím roce poprvé prodat více než 10 milionů automobilů a v pozici největšího producenta aut na světě nahradit dosud kralující Toyotu. Ačkoli jsou marže a zisky na drahých vozech Bentley nebo Porsche působivé, bude úspěch tohoto snažení stejně spočívat v miliónových sériích dostupných modelů „tuctových“ značek.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 6 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků