Volkswagen Microbus

Na autosalonu v americkém Detroitu, který každoročně zahajuje novou motoristickou sezónu, představil Volkswagen ve světové premiéře studii originálního minibusu Microbus.
Volkswagen Microbus
Na autosalonu v americkém Detroitu, který každoročně zahajuje novou motoristickou sezónu, představil Volkswagen ve světové premiéře studii originálního minibusu Microbus.

Koncept minibusu budoucnosti Microbus navrhlo a připravilo kalifornské designerské a vývojové středisko automobilky Volkswagen s ohledem na specifické požadavky amerického trhu. I když je prototyp Microbus prošpikovaný nejmodernějšími technologiemi, svým designem se zřetelně odvolává na skvělou tradici minibusů značky Volkswagen. Tu zahájil už v roce 1950 první minibus postavený na bázi modelu Transporter první generace. Tento vůz získal mimořádnou popularitu na všech kontinentech a v mnoha zemích se stal pro svoji příslovečnou spolehlivost, přizpůsobivost a nenáročnost doslova legendou. Nový projekt Microbus si z této tradice bere to nejlepší a po svém aktualizuje pojmy jako “svoboda pohybu” či “osobitý vzhled”.

Kalifornské designerské studio postupovalo podobně, jako když před časem připravovalo projekt New Beetle: Také Microbus je zcela osobitý a přitom řadou detailů zřetelně připomíná svého předchůdce. Přitom však tvůrce konceptu Microbus nelze ani náhodou obvinit z nedostatku invence nebo plagiátorství – vzhled nového prototypu je naprosto originální, výrazným stylistickým prvkem jsou například xenonové čelní světlomety, křivka bočních oken, nebo velké posuvné dveře, které se otvírají pomocí elektromotorů po stisknutí tlačítka. Dynamický vzhled konceptu Microbus umocňují výrazné lemy podběhů speciálních dvacetipalcových kol z lehkých slitin.

Sedadla v interiéru prototypu Microbus jsou uspořádána do třech řad, přičemž prostřední sedadla lze otáčet kolem svislé osy. Zadní řada sedadel je koncipována jako jednoduchá lavice. K technickým zajímavostem projektu Microbus patří také například mikrokamera, která pomocí sedmipalcového monitoru ve středové konzole zprostředkovává řidič dokonalou informaci o situaci za vozem. Pro sledování televizního vysílání nebo přehrávání videokazet slouží další čtyři monitory zabudované do zadní strany opěradel krajních sedadel v první a druhé řadě.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků