Volkswagen Microbus se bude vyrábět v Hannoveru

Volkswagen Microbus byla asi jedna z nejhezčích studií, loňského lednového autosalonu v severoamerickém Detroitu. Nyní už víme, že se bude vyrábět. Seznamte se s touto novinkou s usměvavým „ksichtíkem“.
Volkswagen Microbus se bude vyrábět v Hannoveru

Tehdy ovšem málokdo dokázal odhadnout, zda se tento projekt podaří zavést do sériové výroby nebo zda zůstane pouze u designerského konceptu. Teď vedení koncernu Volkswagen oznámilo, že Microbus se bude sériově vyrábět v německém závodu v Hannoveru.

Rozhodnutím zavést do sériové výroby model Microbus se Volkswagen defacto stává zakladatelem nového segmentu - segmentu víceúčelových vozů, kombinujících výrazný design a maximální funkčnost s komfortem cestovních limuzín. Budoucí výroba modelu Microbus v Hannoveru má v sobě i určitou symboliku. Přibližně před půlstoletím totiž sjel z výrobní linky hanoverského závodu první minibus Volkswagen, teď se sem vrací Microbus.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přední maska i záď mikrobusu ladí se  současnými „hranatými“ trendy.

Koncept navrhlo a připravilo kalifornské designerské a vývojové středisko automobilky Volkswagen. I když je prototyp Microbus prošpikovaný nejmodernějšími technologiemi, svým designem se zřetelně odvolává na skvělou tradici minibusů značky Volkswagen. Tu zahájil už v roce 1950 první minibus postavený na bázi modelu Transporter první generace.

Vzhled prototypu je naprosto originální, výrazným stylistickým prvkem jsou například xenonové čelní světlomety, křivka bočních oken, nebo velké posuvné dveře, které se otvírají pomocí elektromotorů po stisknutí tlačítka. Dynamický vzhled konceptu Microbus umocňují výrazné lemy podběhů speciálních dvacetipalcových kol z lehkých slitin.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Z profilu mikrobus připomíná dodávky ze šedesátých let.

Sedadla jsou uspořádána do tří řad, přičemž prostřední sedadla lze otáčet kolem svislé osy. Zadní řada sedadel je koncipována jako jednoduchá lavice. K technickým zajímavostem projektu Microbus patří také například mikrokamera, která pomocí sedmipalcového monitoru ve středové konzole zprostředkovává řidiči dokonalou informaci o situaci za vozem. Pro sledování televizního vysílání nebo přehrávání videokazet slouží další čtyři monitory zabudované do zadní strany opěradel krajních sedadel v první a druhé řadě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér jde ruku v ruce současné modernizaci
- originálnější je snad jen Renault Avantime |
Kufr je prostorný, ale to se dalo očekávat.

Parametry:

  • Délka: 4,72 m
  • šířka: 1,9 m
  • Výška: 1,9 m
  • Rozvor: 3,0 m
  • Motor: šestiválec s objemem 3,2 litru, výkon 170 kW (231 hp), točivý moment 320 Nm
  • Pětistupňová automatická Tiptronic
  • Kola 8,5 J, 20 palců, rozměry pneumatik 245/45
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 58 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků