Volkswagen Microbus se bude vyrábět v Hannoveru

Volkswagen Microbus byla asi jedna z nejhezčích studií, loňského lednového autosalonu v severoamerickém Detroitu. Nyní už víme, že se bude vyrábět. Seznamte se s touto novinkou s usměvavým „ksichtíkem“.
Volkswagen Microbus se bude vyrábět v Hannoveru

Tehdy ovšem málokdo dokázal odhadnout, zda se tento projekt podaří zavést do sériové výroby nebo zda zůstane pouze u designerského konceptu. Teď vedení koncernu Volkswagen oznámilo, že Microbus se bude sériově vyrábět v německém závodu v Hannoveru.

Rozhodnutím zavést do sériové výroby model Microbus se Volkswagen defacto stává zakladatelem nového segmentu - segmentu víceúčelových vozů, kombinujících výrazný design a maximální funkčnost s komfortem cestovních limuzín. Budoucí výroba modelu Microbus v Hannoveru má v sobě i určitou symboliku. Přibližně před půlstoletím totiž sjel z výrobní linky hanoverského závodu první minibus Volkswagen, teď se sem vrací Microbus.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přední maska i záď mikrobusu ladí se  současnými „hranatými“ trendy.

Koncept navrhlo a připravilo kalifornské designerské a vývojové středisko automobilky Volkswagen. I když je prototyp Microbus prošpikovaný nejmodernějšími technologiemi, svým designem se zřetelně odvolává na skvělou tradici minibusů značky Volkswagen. Tu zahájil už v roce 1950 první minibus postavený na bázi modelu Transporter první generace.

Vzhled prototypu je naprosto originální, výrazným stylistickým prvkem jsou například xenonové čelní světlomety, křivka bočních oken, nebo velké posuvné dveře, které se otvírají pomocí elektromotorů po stisknutí tlačítka. Dynamický vzhled konceptu Microbus umocňují výrazné lemy podběhů speciálních dvacetipalcových kol z lehkých slitin.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Z profilu mikrobus připomíná dodávky ze šedesátých let.

Sedadla jsou uspořádána do tří řad, přičemž prostřední sedadla lze otáčet kolem svislé osy. Zadní řada sedadel je koncipována jako jednoduchá lavice. K technickým zajímavostem projektu Microbus patří také například mikrokamera, která pomocí sedmipalcového monitoru ve středové konzole zprostředkovává řidiči dokonalou informaci o situaci za vozem. Pro sledování televizního vysílání nebo přehrávání videokazet slouží další čtyři monitory zabudované do zadní strany opěradel krajních sedadel v první a druhé řadě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Interiér jde ruku v ruce současné modernizaci
- originálnější je snad jen Renault Avantime |
Kufr je prostorný, ale to se dalo očekávat.

Parametry:

  • Délka: 4,72 m
  • šířka: 1,9 m
  • Výška: 1,9 m
  • Rozvor: 3,0 m
  • Motor: šestiválec s objemem 3,2 litru, výkon 170 kW (231 hp), točivý moment 320 Nm
  • Pětistupňová automatická Tiptronic
  • Kola 8,5 J, 20 palců, rozměry pneumatik 245/45
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků