Volkswagen Microbus půjde do výroby

Originální studie minibusu Microbus z dílen návrhářů Volkswagenu se bude sériově vyrábět.
Volkswagen Microbus půjde do výroby

Zavedení tohoto zajímavě pojatého automobilu do sériové výroby je krokem více méně převratným, protože se tak v podstatě vytváří segment víceúčelových vozů, kombinujících výrazný design a maximální funkčnost s komfortem cestovních limuzín. Dá se také říci, že kontroverních automobilů bude jen přibývat – už existují tři Microbus, Vel Satis, Avantime. Posledně jmenované pocházejí z dílen Renaultu.

Historie Microbusu

Microbus byl poprvé představen na mezinárodním autosalonu v severoamerickém Detroitu v lednu roku 2001. I když je prototyp Microbus prošpikovaný nejmodernějšími technologiemi, svým designem se zřetelně odvolává na skvělou tradici minibusů značky Volkswagen. Tu zahájil už v roce 1950 první minibus postavený na bázi modelu Transporter první generace. Tento vůz získal mimořádnou popularitu na všech kontinentech a v mnoha zemích.

New Beetle a Microbus mají něco společného

Kalifornské designerské studio postupovalo podobně, jako když před časem připravovalo projekt New Beetle: Také Microbus je zcela osobitý a přitom řadou detailů zřetelně připomíná svého předchůdce. Přitom však tvůrce konceptu Microbus nelze ani náhodou obvinit z nedostatku invence nebo z plagiátorství – vzhled prototypu je naprosto originální, výrazným stylistickým prvkem jsou například xenonové čelní světlomety, křivka bočních oken, nebo velké posuvné dveře, které se otvírají pomocí elektromotorů po stisknutí tlačítka. Dynamický vzhled konceptu Microbus umocňují výrazné lemy podběhů speciálních dvacetipalcových kol z lehkých slitin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér Microbusu

Sedadla v interiéru prototypu Microbus jsou uspořádána do třech řad, přičemž prostřední sedadla lze otáčet kolem svislé osy. Zadní řada sedadel je koncipována jako jednoduchá lavice. K technickým zajímavostem projektu Microbus patří také například mikrokamera, která pomocí sedmipalcového monitoru ve středové konzole zprostředkovává řidiči dokonalou informaci o situaci za vozem. Pro sledování televizního vysílání nebo přehrávání videokazet slouží další čtyři monitory zabudované do zadní strany opěradel krajních sedadel v první a druhé řadě.

Kdy a kde se bude Microbus vyrábět

Microbus se bude sériově vyrábět v německém závodu v Hannoveru. Budoucí výroba modelu Microbus v Hannoveru má v sobě i určitou symboliku: „Přibližně před půlstoletím z výrobní linky hanoverského závodu sjel první minibus Volkswagen. A nyní se sem vrací Microbus,“ připomněl Dr. Pischetsrieder. „Minibusy Volkswagen přitom nikdy nebyly vnímány pouze jako dopravní prostředky, ale staly se emotivním kultovním objektem. Spontánní pozitivní reakce návštěvníků autosalonů, kde jsme koncept Microbus představovali, spolu s detailními marketingovými průzkumy ukázaly, že Microbus má nejlepší předpoklady navázat na skvělé úspěchy svých předchůdců.“

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků