Volkswagen Microbus půjde do výroby

Originální studie minibusu Microbus z dílen návrhářů Volkswagenu se bude sériově vyrábět.
Volkswagen Microbus půjde do výroby

Zavedení tohoto zajímavě pojatého automobilu do sériové výroby je krokem více méně převratným, protože se tak v podstatě vytváří segment víceúčelových vozů, kombinujících výrazný design a maximální funkčnost s komfortem cestovních limuzín. Dá se také říci, že kontroverních automobilů bude jen přibývat – už existují tři Microbus, Vel Satis, Avantime. Posledně jmenované pocházejí z dílen Renaultu.

Historie Microbusu

Microbus byl poprvé představen na mezinárodním autosalonu v severoamerickém Detroitu v lednu roku 2001. I když je prototyp Microbus prošpikovaný nejmodernějšími technologiemi, svým designem se zřetelně odvolává na skvělou tradici minibusů značky Volkswagen. Tu zahájil už v roce 1950 první minibus postavený na bázi modelu Transporter první generace. Tento vůz získal mimořádnou popularitu na všech kontinentech a v mnoha zemích.

New Beetle a Microbus mají něco společného

Kalifornské designerské studio postupovalo podobně, jako když před časem připravovalo projekt New Beetle: Také Microbus je zcela osobitý a přitom řadou detailů zřetelně připomíná svého předchůdce. Přitom však tvůrce konceptu Microbus nelze ani náhodou obvinit z nedostatku invence nebo z plagiátorství – vzhled prototypu je naprosto originální, výrazným stylistickým prvkem jsou například xenonové čelní světlomety, křivka bočních oken, nebo velké posuvné dveře, které se otvírají pomocí elektromotorů po stisknutí tlačítka. Dynamický vzhled konceptu Microbus umocňují výrazné lemy podběhů speciálních dvacetipalcových kol z lehkých slitin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér Microbusu

Sedadla v interiéru prototypu Microbus jsou uspořádána do třech řad, přičemž prostřední sedadla lze otáčet kolem svislé osy. Zadní řada sedadel je koncipována jako jednoduchá lavice. K technickým zajímavostem projektu Microbus patří také například mikrokamera, která pomocí sedmipalcového monitoru ve středové konzole zprostředkovává řidiči dokonalou informaci o situaci za vozem. Pro sledování televizního vysílání nebo přehrávání videokazet slouží další čtyři monitory zabudované do zadní strany opěradel krajních sedadel v první a druhé řadě.

Kdy a kde se bude Microbus vyrábět

Microbus se bude sériově vyrábět v německém závodu v Hannoveru. Budoucí výroba modelu Microbus v Hannoveru má v sobě i určitou symboliku: „Přibližně před půlstoletím z výrobní linky hanoverského závodu sjel první minibus Volkswagen. A nyní se sem vrací Microbus,“ připomněl Dr. Pischetsrieder. „Minibusy Volkswagen přitom nikdy nebyly vnímány pouze jako dopravní prostředky, ale staly se emotivním kultovním objektem. Spontánní pozitivní reakce návštěvníků autosalonů, kde jsme koncept Microbus představovali, spolu s detailními marketingovými průzkumy ukázaly, že Microbus má nejlepší předpoklady navázat na skvělé úspěchy svých předchůdců.“

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků