Volkswagen mění plány. Akumulátory si chce vyrábět sám

Vypadá to tak, že německá automobilka nakonec změní svoje plány. Ještě v září vlastní továrnu odmítala, teď to vypadá přesně opačně.
Volkswagen mění plány. Akumulátory si chce vyrábět sám

Volkswagen plánuje do roku 2025 ročně vyrábět 3 miliony elektromobilů. To pochopitelně znamená velkou spotřebu akumulátorů. V září představitelé automobilky vlastní továrnu na výrobu akumulátorů zavrhovali. Teď to ale vypadá na změnu plánu. Podle posledních vyjádření továrna přece jen bude.

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

"Pokud více než čtvrtina našich vozů v dohledné budoucnosti mají být elektromobily, pak budeme potřebovat přibližně tři miliony akumulátorů ročně. Pak má smysl vybudovat si naší vlastní továrnu," řekl Matthias Müller, generální ředitel automobilky v nedávném rozhovoru pro noviny Frankfurter Allgeneine Soontagszeitung.

Podobnou strategii razí i Tesla. Americká automobilka si postavila na výrobu akumulátorů obří továrnu. Vlastní výroba, navíc ve velkém množství má výrazně snížit náklady. Akumulátory od dodavatelů by jí vyšly rozhodně dráže. 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků