Volkswagen mění plány. Akumulátory si chce vyrábět sám

Vypadá to tak, že německá automobilka nakonec změní svoje plány. Ještě v září vlastní továrnu odmítala, teď to vypadá přesně opačně.
Volkswagen mění plány. Akumulátory si chce vyrábět sám

Volkswagen plánuje do roku 2025 ročně vyrábět 3 miliony elektromobilů. To pochopitelně znamená velkou spotřebu akumulátorů. V září představitelé automobilky vlastní továrnu na výrobu akumulátorů zavrhovali. Teď to ale vypadá na změnu plánu. Podle posledních vyjádření továrna přece jen bude.

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

"Pokud více než čtvrtina našich vozů v dohledné budoucnosti mají být elektromobily, pak budeme potřebovat přibližně tři miliony akumulátorů ročně. Pak má smysl vybudovat si naší vlastní továrnu," řekl Matthias Müller, generální ředitel automobilky v nedávném rozhovoru pro noviny Frankfurter Allgeneine Soontagszeitung.

Podobnou strategii razí i Tesla. Americká automobilka si postavila na výrobu akumulátorů obří továrnu. Vlastní výroba, navíc ve velkém množství má výrazně snížit náklady. Akumulátory od dodavatelů by jí vyšly rozhodně dráže. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků