Volkswagen mění plány. Akumulátory si chce vyrábět sám

Vypadá to tak, že německá automobilka nakonec změní svoje plány. Ještě v září vlastní továrnu odmítala, teď to vypadá přesně opačně.
Volkswagen mění plány. Akumulátory si chce vyrábět sám

Volkswagen plánuje do roku 2025 ročně vyrábět 3 miliony elektromobilů. To pochopitelně znamená velkou spotřebu akumulátorů. V září představitelé automobilky vlastní továrnu na výrobu akumulátorů zavrhovali. Teď to ale vypadá na změnu plánu. Podle posledních vyjádření továrna přece jen bude.

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

"Pokud více než čtvrtina našich vozů v dohledné budoucnosti mají být elektromobily, pak budeme potřebovat přibližně tři miliony akumulátorů ročně. Pak má smysl vybudovat si naší vlastní továrnu," řekl Matthias Müller, generální ředitel automobilky v nedávném rozhovoru pro noviny Frankfurter Allgeneine Soontagszeitung.

Podobnou strategii razí i Tesla. Americká automobilka si postavila na výrobu akumulátorů obří továrnu. Vlastní výroba, navíc ve velkém množství má výrazně snížit náklady. Akumulátory od dodavatelů by jí vyšly rozhodně dráže. 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků