Volkswagen mění plány. Akumulátory si chce vyrábět sám

Vypadá to tak, že německá automobilka nakonec změní svoje plány. Ještě v září vlastní továrnu odmítala, teď to vypadá přesně opačně.
Volkswagen mění plány. Akumulátory si chce vyrábět sám

Volkswagen plánuje do roku 2025 ročně vyrábět 3 miliony elektromobilů. To pochopitelně znamená velkou spotřebu akumulátorů. V září představitelé automobilky vlastní továrnu na výrobu akumulátorů zavrhovali. Teď to ale vypadá na změnu plánu. Podle posledních vyjádření továrna přece jen bude.

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

Volkswagen I.D. — Takto vypadá elektrický Golf pro rok 2020

"Pokud více než čtvrtina našich vozů v dohledné budoucnosti mají být elektromobily, pak budeme potřebovat přibližně tři miliony akumulátorů ročně. Pak má smysl vybudovat si naší vlastní továrnu," řekl Matthias Müller, generální ředitel automobilky v nedávném rozhovoru pro noviny Frankfurter Allgeneine Soontagszeitung.

Podobnou strategii razí i Tesla. Americká automobilka si postavila na výrobu akumulátorů obří továrnu. Vlastní výroba, navíc ve velkém množství má výrazně snížit náklady. Akumulátory od dodavatelů by jí vyšly rozhodně dráže. 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků