Roztomilá reklama koncernu. Vyděláváte na Vánoce?:-D:-D:-D
doufal jsem, ze VW zacne konkurovat tesle, ale bohuzel tomu tak nebude. kdyz se koukam na tu platformu a srovnam to s teslou model 3, kde je VSECHNO integrovane do podvozku a veskera elektronika je soucasti baterie resp. motoru, tak je toto hodne smutny pohled. vypada to jako lehce upravena klasicka platforma pro spalovaci motor nez 100% EV od zakladu.
Přesně, ani frunk se jim tam nevejde. Jsou furt 100 let za vopicema.
dalsia hovadina z koncernoveho oddelenia propagandy. Co je to ich *minimum*? Ak je to trebars tzv.doporuceny olejovy interval, potom to ma k pravde blizko asi tak ako vzdialenost Slnecnej sustavy od Proxima Centauri.
Velmi mě baví to hrdé zveřejňování plánů na rok 2025.Asi jako bolševické plány na přespříští pětiletku, zveřejněné v roce 1988.Automobilů je nadvýroba. Už během minulé krize 2008 měly správně 2 velké automobilky zkrachovat, aby se trh vyčistil a vyrovnal. Místo toho se automobilky (zejména v USA) zachránily ze státních (resp. státem lidem ukradených) peněz a celé odvětví je drženo uměle nad vodou pomocí netržně nízkých úroků.Do toho nám vznikají navíc automobilky nové (čínské či vietnamské, nebo třeba Tesla, která nikdy nebyla a ještě dlouho nebude ani na dohled od zisku).A k tomu si EU vymýšlí nové a nové nesmyslné regulace zvyšující náklady. Zanedlouho budou max. průměrné emise snížené na polovinu. To znamená, že automobilky budou muset půlku aut dělat na elektřinu (kde ty emise při výrobě a distribuci elektřiny a baterií cudně nezapočítává), protože benzinové motory jsou docela na hraně, kam až jde zajít a efektivnější diesely (s menší emisí CO2 na kilometr) si zakážeme (klasicky ode zdi ke zdi - napřed je EU limitama CO2 nesmyslně protlačila i do malých městských autíček, kde nemají smysl, teď je pomalu zakáže i ve velkých SUV a kombících - dálničních polykačích tisíců km).Pokud budou automobilky donuceny vyrábět polovinu aut na elektřinu, bude to mít své důsledky:- problém s výrobou a rozvodem elektřiny (přičemž zelení soudruzi v Německu zavřeli atomové elektrárny)- problém s výrobou akumulátorů (kde se na to vezmou fabriky, suroviny, ...)- problém s recyklací akumulátorů (omezená životnost)- zdražení aut obecně - aby někdo elektromobil koupil, bude ho automobilka dotovat na úkor benzíňáku. Dělá to již teď, ale pokud nyní vyrábí 1 elektromobil na 5000 benzíňáků, tak to není tak cítit. Až to bude 1:1, tak vám benzíňák zdraží alespoň o 150 tisíc- důsledkem bude, že mnoho lidí odloží nákup nového auta- emise spíše vzrostou, protože na silnici budou staré střepy- no a od 2008 uplynulo již dost času, blíží se krize nová, kde kromě zmiňovaných dvou automobilek nutně musí krachnout i Tesla (pokud jí vláda nedá pár miliard z peněz, které ukradne lidem). Nákupy aut v krizi omezí i firmy. Místo točení operáku po 3 letech to natáhnou třeba na 5, což bude mamutí výpadek příjmu automobilek (již tak podlomených nucenou výrobou nerentabilních elektromobilů)Takže když si soudruzi dělají plány na 2025 či 2050, je to dost směšné. A je jedno, zda je dělá soudruh Honecker v Berlíně, nebo soudruh Juncker v Bruselu. Centrální plánování prokazatelně nefunguje, ale zjevně jsme nuceni se o tom přesvědčovat stále dokola.http://www.osel.cz/10103-klementinum-opravdu... ...
dijezd až 500 km podle normy XYZ, v reálu 250 a běda jestli si spustíte elektrická okénka nebo dokonce klimošku, se zapnutou klimoškou to bude dojezd 150 :-D
Když to psali v blesku, tak to budete mít zaručeně pravdu:-D
Porše konečně pohřbilo svoje dízlový rakovinomety.Porsche stops making diesel cars after VW emissions scandalhttps://www.bbc.com/news/world-europe-45619994...
Rozumné ekonomické rozhodnutí. Za rok 2017 prodali pouze 12% aut s naftovým pohonem, tak se to celkem hodí. A stejně... diesel nemá v Porsche co dělat :-)
Po Dízlgejtu a soudních zákazech nafty jim taky nic jinýho než pohřeb rakovinometů nezbylo. B-]:-P
Zase ten pohřeb... co vy furt s tím funusem máte? :-DTo je prostě vývoj. V Evropě byl ještě nedávno diesel až přehnaně podporovaný kvůli nízké spotřebě a nízkým emisím CO2, tak se tomu automobilky přizpůsobily a rázem tady byl podíl nafťáků kolem poloviny, v některých segmentech i 80-90%. To je něco neobvyklého, co jinde ve vyspělém světe snad není. No a pak se "zjistilo", že ten nafťák je najednou hrozně fuj a škodlivý a ošklivý, tak jsou zase tlaky jej omezit. No tak se automobilky zase přizpůsobují a vyrobí víc aut na benzín. Spalovacích aut se prodává pořád víc a víc, jenom ten poměr benzin/nafta se prostě mění dle aktuální politické nálady v EU.ideální by bylo, kdyby v osobácích alespoň to segmentu C vůbec nafta nebyla, ono to jde i bez ní jak ukazuje Toyota.
Šetři radši na pohřeb toho svýho rakovinometu. B-]
Mám dieselové auto s DPH, které bez problémů prošlo STK a emisemi. Rozhodně se ho nechystám pohřbít, slouží mi moc dobře, je to velké a pohodlné aut, na moje dlouhé cesty jako stvořené. A když přijdou nějaké restrikce, které mi užívání auta ztíží, tak jej prodám. Na rozdíl od nových aut, poptávka po ojetých dieslech neklesá, takže tady s námi ještě nějakou dobu budou. I kdyby ses na hlavu stavěl :-)V čem jezdíš ty?
To se máš čím chlubit. STK dosud bez problémů prošlo tisíce chrotajících rakovinometů s vykuchaným DPF filtrem co nám tu zasíraj vzduch, tak se utěšuj dál. STK je parodie a výsměch.V benzínu.
Já se nechlubím, kde tam vidíš chlubení?Jenom konstatuji, že jezdím autem, které je absolutně v pořádku a vyhovuje emisním i technickým předpisům. Předpokládám, že stejně je na tom i tvůj benzín, který taky z výfuku nevypouští vůni fialek.Jo a DPF a obecně emise se nekontrolují na STK ale na emisní kontrole. Ta je na STK nezávislá a klidně to může být úplně jiná firma, provozovna. Na STK už se jede s platnými emisemi. To jenom na doplnění.
Včera bylo pozdě. Máš 10 let zpoždění Folcvágne B-]
10 asi ne, ale 5 určitě. První generaci těchto rychlokvašených podieselgatových elektromobilů moc nevěřím. Myslím, že to vyvíjeli kvapně a z nouze. Počkal bych na druhou generaci, kdy už to budou mít vychytanější a třeba i tu Teslu doženou a předeženou (jak říkal N.Ch. :-D )
Doženou stávající Teslu a ta mezitím bude zase o těch pět let dále... Nejvtipnější je, jak všichni plánují, chystají... a Tesla vyrábí.
Nikde jsem nečel, jak je vyřešeno topen a vlastně i klimatizace. vlétě.. Jde o docela velkého žrouta energie.
Pěkně popsáno zde https://www.youtube.com/watch... Na topení se využívá odpadní teplo z elektroniky, baterie, alternatoru, klimatizace je stejna jako u normalniho auta.
To má každé auto řešeno jinak. Nicméně toho odpadního tepla je tak málo, že to některá auta vůbec neřeší.Nicméně u nových elektrik už tepelné čerpadlo začíná být standardní výbavou...
Předpokládám tepelné čerpadlo, jako všechny moderní elektro auta.
Už jenom to, že se elektrogolf vyrábí v manufaktuře, kde se vyráběl phaeton dokazuje to, že elektrokára není žádné lidové vozítko. V této manufaktuře byl prodělečný i phaeton za 3 miliony. Toto je jenom exhibování....
Phaeton je pre VW brutalne stratovy.
Byl, už se nevyrábí. Ale byl jsem se v té manufaktuře podívat a spíš než automobilka mi to připadalo jako nějaké muzeum nebo jak to nazvat, všude čisto a sterilně. Ale ono to vlastně byla spíš jen taková montovna, žádný špinavý provoz tam nebyl, jenom části aut dovezené zvenku (tramvají) poskládali dohromady.
není možná, souhlasím se Zelím! ;-)
Čekam na ten cenovej skok jak na smilování! Dneska mi z ničehonic přestal jet v dešti můj Golf 3 CityStromer ! No, po chvilce se podařilo dojet, a zřejmě nějakej kabel, anebo konektor zazlobil... To víte, od r. 1996 v zápřahu, teď má 6 let LiFePo na dojezd 200km, tak by už nárok na důchod měl... Ale zvědavej jsem na ty ceny. Optimismem příliš netrpim, jako v koncernech... Asik zůstanu v Golfu, vyhovujou mi ty denodenní jízdy zdarma, a noční nabíjení na elektrárně.
Kolik si dal za ty baterky?
cela tato propaganda a masirka ma len jeden zaverecny ciel: plebs vlastne, rozumej, auto rodinne, nebudete mat - nemate na to. A ak ano, potom na dobu urcitu a presne Nami urcenu.
Když chcete mít opičku, musíte mít na banány.:-P
omyl .. opice jsou zakazany .. budou sloni .. a kdo nema na ziveni slona, tak ...
Plebs nemá na auto -> zhroucení ekonomiky -> občanská válka
Omyl, plebs si žádný nový auta nekupuje, ten si kupuje jen volítaný pekáče. B-]
Tak jistě a ty statisíce ročně vyrobených osobních vozů s cenou pod 15000€ se asi jen vypařej do vesmíru že ?
Záleží na tom, jak definujete plebs. Protože bez toho aniž byste to upřesnil, tak napsat, že "plebs si žádná nová auta nekupuje", je nesmysl.
Ano na minimum :-D v základu bude již od 599999,- při využití v našich finančních služeb A zahrnutí státní dotace a vozu naprotiúčet.....
Ta baterka mi připadá poněkud tlustá, asi tak dvojnásobně než by bylo akceptovatelné. Nemá to Tesla vyřešeno lépe?
a mimochodem, kdyby v tom battery packu udělali čtyři vybrání pro nohy čtyř cestujících (na pátého uprostřed vzadu sere pes :-) ), taky by to mohlo mít výšku normálního auta. U elektromobilu, který není jen do města, je potřeba enormně řešit aerodynamiku a tomu 20 cm výšky navíc opravdu nepomůže...
No nevim, baterie váží 300kg a v případě nehody by ti pak mohla chodidla odjet někam i s baterkou. Nepřipadá mi tvůj nápad jako ideální.
No nevím, havárii elektromobilu, při které by baterie umístěná v podlaze vycestovala ven z auta, případně se vůči karoserii nějak dramaticky posunula jsem ještě neviděl. Ta vybrání by taky musela mít určitý rozměr, aby to bylo cestujícími akceptovatelné, nelze si představovat pro každého dva důlky velikosti boty č. 46. V podstatě by to vypadalo jako normální auto s trochu širším středovým tunelem, tlustšími prahy (to je otázka, jestli by baterie byly i tam) a nádrží pod předními sedadly. Myslím, že to zbytečně dramatizuješ ;-).Jde o to, že při plocho baterii je prostor v autě zoufale špatně využitý. Pod sedadly nic není, ve středovém tunelu nic není a auto je vysoké jako SUV, Tesla teda není, asi mají ty články nižší...
Určitě jsem si to nepředstavoval jako díru na boty 46ky :-), ale přeci jen je to dole váha a když to někam napereš, tak se to odsunout může. Trochu jsem googlil a vypadl na mě EGOLF, který teda díry na nohy má, takže to asi fakt není problém a máš tudíž pravdu.Bohužel není nikde vidět článek pro MEB, ten pro TESLU má 65mm na výšku (jen článek, nikoliv bateriový modul). Pak je otázka jak je to s rámem (ta "placka" má 300kg), propojením, chlazením, topením a spol.Pokud má ten schematický obrázek odpovídat tak je tam 10 modulů (v rastru 2x5). Pokud by jsi tam udělal dva výkusy (x2), tak by jsi přišel o 40% kapacity baterie...Podle pohledu z boku je jasně vidět jak vysoko sedí druhá řada nad řidičem, nevím jestli je to klam nebo realita, ale podle toho asi řidič nemá pod nohama baterky, zatímco pod druhou řadou už ano. Aby pak ta druhá řada nebyla omezená pro <160cm výšky :-).Prostě je to celá řada otázek, na které se dozvíme odpověď až někdy ve 2020 až to někdo rozebere :-).
jj, souhlas :-)
VW už to ukazuje světu dlouhou dobu že za vysokou cenu se dá prodat podřadný výrobek, ale chce to pěknou masáž hlavy.:-/
A komu tím prospěješ, co? Druhé straně? Jak není něco z USA, tak se to pánovi nelíbí... :-D
Vynikající příspěvek do diskuze, přesně tak má diskuze vypadat. Nikdo to neviděl, cenu to nemá ale už víme že to bude podřadný výrobek a že bude drahý.Úroveň diskutujících potvrzuje počet lajků tohoto blábolu. Řekl bych že buk toho hodně vymyslel, hodně vyrobil a vždycky to byla světová špička a vždycky to bylo zadarmo. Takže mu tímto gratuluji, málo kdo to umí jako on.
Kolik nabijecich cyklu vydrzi baterie, ktera bude nabijena tou super dobijeci stanici ?
Většina dobití bude probíhat každodenně doma malým proudem pro pár kilometrů. Tyhle rychlodobíječky budou řešení pro delší cesty, který bude méně a tak auto těch rychlodobití zase tolik nezažije. Že extrémně rychlé dobíjení stejně jako extrémně rychlé vybíjení lionkám nesvědčí je fakt... I když asi taky není lionka jako lionka, Tesla to prý má docela zmáknuté (řeší to snad velmi velkým počtem velmi malých článků).
Už vidím, jak z okna bytu vyhazuji prodlužovačku a nabíjím. ;-) Nejbližší garáže mám od domu cca 5 minut. Dobré dva roky nahodile sleduji inzeráty a ještě jsem žádnou neviděl na prodej a nedělám si iluze, že tomuhle zájmu o danou lokalitu nebude odpovídat cena.
Majitel auta, ktore potrebovalo 98 oktanovy benzin. Shell, jedina pumpa, kde ho mali, ho prestal predavat. Najblizsia pumpa s 98 bola 20 km daleko. No tak holt planoval tankovanie tak, aby nemusel tankovat v domacom meste. No big deal.Kto chce elekrinu, tak najde sposob, ako auto nabit.
Tak ono by stačilo, kdyby na baterkáče najeli ti, co bydlí v barácích a mají kde přes noc v klidu nabíjet.Lidi z paneláku holt budou jezdit nadále se spalováky nebo budou muset nabíjet někde (nabíječka, OC, atd.) po cestě domů.
Mám barák s garáží. Klidně bych mohl jedno auto nahradit EV, ale nejsem ochoten akceptovat cenu. Alespoň zatím.
Tak jezděte dál spalovákem, nikdo nenařizuje kupovat elektriku.Automobilky jen rozšiřují svoji nabídku o další pohon a plno lidí z toho dělá, jako kdyby jim někdo chtěl brát klasické motory.Že se to neděje třeba i u CNG...
Jo? Co to povídáte? Nikdo nenařizuje? Jak to? Vždyť EU neustále nesmyslně zpřísňuje emisní normy, pokutuje automobilky za produkci CO2 (dost neškodný plyn ze sodovky, potrava pro rostliny).Nebýt dotací, zákazů, příkazů, daní, a dalších opravdu "tržních" opatření, neprodá se elektromobil snad ani jeden.
Můžete nám sdělit jaké jsou u nás pro soukromníky dotace na elektromobily?PS dotace na výstavbu benzinek a těžbu fosilních paliv(celosvětově 180 mld.euro 2015)vám nevadí?
Já jsem nikde nepsal, že by mi někdo nařizoval jezdit elektrikou. Ano, mám i druhé auto spalovák, i když by se dalo v pohodě nahradit elektrikou. Jen jsem reagoval na to, jak jste psal:"Tak ono by stačilo, kdyby na baterkáče najeli ti, co bydlí v barácích a mají kde přes noc v klidu nabíjet."Ano, stačilo by to a moc rád bych manželky auto nahradil elektrikou. A doplnil jsem info, proč tomu tak není. Pokud VW (Škoda) opravdu za pár let nabídne EV za cenu jen mírně vyšší než u spalováku, tak to bude jiná. Ale CitiGo to zcela určitě ještě nebude.
Jako u vetsiny jsou akupacky sestaveny s baterii typu 18650, kterych je veze nekolik tisic. Jednotlive akubloky vyuzivaji balancery, ktere dohlizi na spravne na/vybiti podakubloku
Pro Model 3 Tesla s Panasonicem vyvinuly lionku 21700, která je o něco větší.Tady je to pěkně popsáno, kde, co a z čeho. https://www.youtube.com/watch...
Zajimave, dekuji za info :)
Okolo 2000 cyklů na pokles na 75 % původní kapacity, tedy prakticky celou životnost auta.
to je při každodenním nabíjení 5,5 roku. To i TSI vydrží dýl:-D
TSI ? hmm 80-110 tkm:-| TSI/TFSI je duvod, proc si uz skoro 2 dekady nemuzu koupit vuz od koncernu
Ty jsi jak moje babička. Taky říkala dědovi, že si má nechat koně, a že se traktor zetor rozbije. Děda i Babička umřeli a traktor dodnes jezdí. Diesel tříválec :-D
Elektrovozy nejsou primárně určeny k hltání kilometrů, ale spíše pro městský provoz nebo dojíždění do práce.Tudíž se předpokládá denní nájezd do sta km a na to stačí dobíjení jednou za dva, tři dny a životnost je jinde.Pokud by měla být cena na poloviční úrovni egolfa tedy plus mínus půl mega včetně domácí nabíjecí stanice, protože u nás jich bude klasicky jenom pár v Praze, pak nevidím problém v masovém rozšíření.
Jenže dnes stojí nicmoc elektroauto (ala Leaf) milion.Pokud se to VW podaří snížit na 700tis, bude to velký úspěch.Jenže: kdo si koupí městské autíčko, druhé do rodiny (protože jet s tím k moři či do Alp nepůjde) za takové peníze (když už stejně utratí za rodinného kombíka střední třídy)?Někdo asi ano. Ale masově?Kdyby aspoň neprudili Uber a nechali ho třeba nakoupit flotilu elektroaut s bateriemi rychle vyměnitelnými v nejakém depu. To by smysl dávalo. Ideálně později v samořiditelné podobě.
Tesla model S s aktuálně největším nájezdem má nalítáno 670 tisíc km.
A tady ještě jedna Tesla S s nájezdem přes 400 tisíc.http://www.hybrid.cz/tesla-model-s-po-400-000-... ... Pokles baterie za 3 roky o 7%. Ale už má druhý motor a baterka byla taky na opravě.
Tady je o tom článek:http://www.hybrid.cz/elektromobil-tesla-model-... ... Má třetí baterku a druhý motor. A nabíjí výhradně na rychlých supercharger nabíječkách.
Dost extrémní podmínky. Jak by asi vypadal podobně ježděný současný spalovák? Naprosto stejně.
Já to nijak nekomentuji, jen jsem dal odkaz na tu Teslu s extrémním nájezdem, pro info. To je vše.
takže zůstala vlastně jen slupka a sedačky s volantem. :-D
Problem bude vzdy cena baterii a ta klesat nebude. Proc by mela, kdyz je po nich tak velka nabidka ?
Nemělo tam být ...poptávka? ;-)
Jasne, ze poptavka
Protože poptávku následuje i nabídka. A s vyšší nabídkou přichází zlevnění.Podívejte se třeba na paměti RAM. Ještě v roce '93 jsem kupoval 32 MB za 30 tisíc. Každým rokem poptávka po paměti stoupá a přesto cena pamětí za jednotku stále (s menšími výkyvy) klesá...Nebo třeba ploché TV. Pamatuji dobu, kdy první ploché TV stále přes čtvrt mega... A dneska?Nemám jediné náznaky či důkazy, že u baterek by to mělo být jinak...
tak ze základů ekonomie je to dneska za pět. :-DObjem nabídky se zvyšuje tehdy (a tedy ceny klesající), je-li snadné vyrábět více za stejné náklady. A to není tento případ.Výroba akumulátorů je závislá na lithiu a dalších drahých kovech, které se těží jen na několika místech planety. Dále je třeba počítat náklady na recyklaci (spíše likvidaci) použitých lithiových článků, která je extrémně energeticky náročná. Na rozdíl od výroby RAM nebo LCD, kde se jedná zejména o náklady na výzkum a vývoj, know-how a výrobní technologie (linky). Z toho plyne, že ceny akumulátorů nebudou klesat, přinejlepším cena zůstane zachována. V horším případě cena poroste do astronomických výšin, protože už dnes je patrná saturace nabídky.
Jenže ceny akumulátorů (přepočteno na 1 kWh) klesají...
ceny klesají, trvanlivost také. Kapacita stagnuje. Při rostoucích požadavcích na kapacitu (= dojezd) je to o ničem, protože v konečném počtu váha a objem akumulátorů převýší efektivní nosnost vozu.
Jo s tím bych souhlasil, ale nebereš v úvahu technický rozvoj.Myslím si, že jde jen o technický problém, na jehož vyřešení pracuje velmi mnoho lidí a vidím to jen jako otàzku času, než to někdo vymyslí. Jako ostatně vždycky ředtím.Ještě si pamatuji na headline jak bude nedostatek platiny poté co auta dostala katalyzátory. Další takový headline byl že paměti nepoběží rychleji než na 16MHz, že to technicky není možné.To množství peněz co se do vývoje dává a to že je to zlatý grál prostě dříve nebo později k úspěchu povede, to je jasné. A pak jen vyměníš modul za jiný a bude to.
je více než 100 let málo? :-)Tady totiž nejde o frekvence nebo potřebnou nanovrstvu platiny, ale o základní fyzikální problém ukládání energie. A tam jsme, navzdory velkým investicím do výzkumu, nepokročili o více než o píď - a to za cenu hi-tech vychytávek. Vždy je to vytaženo na jeden vrchol pomyslného trojúhelníku kapacita - cena - trvanlivost, ale zkombinovat všechny tři (nebo dokonce dvě) vlastnosti se zatím nepovedlo.Já bych s tím "to je jasné" šetřil. Spíše si myslím, že model klasických chemických akumulátorů bude opuštěn ve prospěch průtokových typů, mezi které se řadí např. palivové články.
Ono i kdyz se clovek podiva do prirody resp na to koukne selskym rozumem, tak vyrabet nekde elektrinu, pak ji rozvadet, nasledne nekam ukladat a pohanet vehikly... palivove clanky davaji rozhodne vetsi smysl.
Tak já bych byl v tomto směru opatrný. Na tomto řešení pracuje hodně lidí a docela dlouho a neřekl bych, že v dohledné době nastane nějaký výrazný pokrok. Před asi třemi léty jsem viděl v televizi nějakou zprávu o tom, že v Izraeli pracují na nových akumulátorech zčásti na biologické bázi a výzkumník se tam holedbal, že předpokládá do jednoho roku se zahájením sériové výroby. A stále nic. Trochu mi to připomíná výzkum nemocí, rakovina, aids, výzkum jede již dlouho, ale finální řešení zatím nikde.Ano je to otázka času, ale jak dlouhého, budou to roky, nebo desítky let, dožijeme se toho?
Když to tedy srovnáváš s hw pro pc, tak se koukni na kapacitu baterek a výdrž notebooků. Kapacita je prakticky stále stejná. I u mobilů je kapacita baterek stále stejná. Mění se efektivita a výkon procesorů a klesá tak jejich spotřeba. To ale u auta možné není. Pořád potřebuješ stále stejný výkon pro rozpohybování 1.5 tuny těžké kastle s cca 250kg nákladem lidí a věcí = dojezd se jen tak neprodlouží.
Nemyslel jste spíš kapacitu? Výkon motoru nemá moc co společného s dojezdem.Co takhle srovnat třeba s SSD? Objem zůstává stejný, kapacita roste, stejně jako u Li-ion baterií, kde roste hustota uložené energie (Wh/kg, resp. Wh/l). A není absolutně pravda, že je u mobilu kapacita baterek furt stejná - za posledních 8 let vyrostla na dvojnásobek při podobných rozměrech. V dobách prvního iPhonu/Galaxy S1 byl průměr 1500 mAh a dnes už málokdy vidíte pod 3000 mAh. A třeba 1000 mAh baterka do staré Nokie se rozměry a váhou skoro neliší od nové 3000+ mAh baterie, dokonce bych řekl, že je ta stará objemově větší kvůli větší tloušťce.
A co výdrž? U starých Symbianích Nokií ty baterky fungují dodnes, a to se nabíjely každý den. Můj současný mobil s vestavěnou hi-cap baterkou je po dvou letech na 50%, takže za rok můžu ten telefon vyhodit, protože baterka je vestavěná a vlepená.Celé to kouzlo je totiž v síle izolačních a funkčních materiálů, ty baterie jsou dnes nevýměnné, jen v pytlíčku a ten pytlíček i katoda+anoda je z co nejtenčího materiálu, proto se do telefonu vejde více elektrolytu a aktivní plocha je větší. Ale reálně je ta kapacita na čistý objem prakticky stále stejná.
Tak to máte zázračnou Nokii, já měnil co dva roky i když se nabíjelo maximálně 2x týdně.Současné mobily se nabíjejí každý den a vydrží minimálně to samé. To, že vydrží telefon 50 % není dané baterií, ale vlastností Androidu a aplikací, které stále častěji něco kontrolují či stahují pár bajtů (mnohonásobně více než u Symbianu). Schválně zkuste kompletní reinstalaci a uvidíte, jak najednou z 50 % bude 80-90 %.Jinak u pár telefonů jsem si měnil i vlepenou baterii, to není nic složitého, stačí jeden správný šroubovák z Obi. Teď už je to u většiny telefonů na servis ne kvůli vlepené baterii, ale kvůli těsnící gumě (i u nevoděodolných), stojí to na většinu telefonů do tisícovky, takže vyhazovat nemusíte nic.
Akorát, že u RAM tvoří 99,9999% ceny vývoj a technologie výroby a ten zbytek materiál, ze kterého se vyrábí. Nevím kolik % tvoří potřebný materiál u baterií, ale vsadím se, že to bude mnohem víc a cena materiálu dolů rozhodně nepůjde. Cena benzínu se se zvyšující poptávkou taky nesnižuje:-))
Jenže spálený benzín už nikdy nerecykluješ na benzín. To u baterek neplatí. Už dnes se recyklují baterky a dostaneš z nich skoro všechno, co tam je.U akumulátorů většinu ceny netvoří cena materiálu, ale také vývoj a technologie výroby.
Trochu to pleteš, baterka je jen jako nádrž
Nepletu. Reaguji na tu zmínku "o materiálu z kterého se vyrábí".
Škoda že tvoje teorie neplatí i pro benzín
Neplatí, pze benzín není výrobek z mnoha komponent, materiálů a polotovarů. Není jak snižovat jeho cenu, která je fakticky závislá na ceně vstupní suroviny.
SETR : Moc jsem se nasmál:-D:-))....Není jak snižovat cenu benzinu ? To jako fakt? Nic jiného není možné tak výrazně zlevnit, jako právě benzin. Jenom daň z 1L litru benzinu číní více jak 18,- Kč...Kdo vám zaručí, že až klesnou státní příjmy z benzinu, že si politici nevzpomenou na zdanění dobíjení těch elektropleček?
pochopitelně, spotřební daň a dph z paliva se přesune na elektriku.nebo si snad někdo myslí, že se stát dobrovolně vzdá tak efektivního přijmu?
bude proste platba mytneho za kazdy ujety km .. a hotovo
Samozřejmě, že elektriky se jednou zdaní stejně jako spalováky. Akorát tam to nepůjde tak snadno, bude se to muset kombinovat s plošnými daněmi, protože elektřinu si oproti benzínu můžeš nabrat z kterékoliv zásuvky nebo si ji vyrobit i sám.Takže se IMHO bude platit nějaká plošná daň za elektroauto a zdaní se elektřina na veřejných nabíjecích stanicích.
Pokud si někdo myslí, že bude "tankovat" doma ze zásuvky za pár haléřů, tak jak to funguje v současné době, je na velkém omylu. U veřejných nabíjecích stanic bude dobíjená energie zatížena spotřební daní automaticky. Pro nabíjení pomocí domácích nabíjecích stanic mají výrobci na vyvinuté sofwary do e-vozidel, které umožní dobíjet pouze tak, že bude energie rovněž zdaněna spotřební daní. Ale největší problém, který soudruzi a soudružky dirigující EU nedomysleli, je ten, kde se ta energie na dobíjení těch plánovaných statisíců a milionů elektro-vozidel bude brát!
Miluji konspirátory... Pokud to tedy nemyslíte jako vtip...Výrobci nemají vyvinutý žádný software, který by umožňoval zdaňovat dobíjenou elektřinu. To už můžete tvrdit, že se bude danit i elektřina získaná rekuperací, to by tak hrálo, abyste si mohl zadarmo dobíjet auto jízdou z kopce či při zpomalování... :-D
Tak to určitě nebude, proč taky? Bude zavedeno elektronické mýto pro všechna vozidla, které půjde nastavit, podle typu, místa a času.
cena 500tis Kč možná bude, ale pochybuju, že to bude dříve než v roce 2035. Zatím bych cenu čekal cca 900tis, jako u obdobného Hyundai a pod.
Opravdu vydrží TSI 2000 x 400 km denně, tedy 800 tisíc kilometrů během 5,5 roku? Kolik aut vůbec znáte s nájezdem 150 tisíc km ročně?
Mám EV přesně 2 roky, nabíjím ho skoro denně, nijak ho nešetřím, najeto 43 tisíc km a úbytek kapacity mám 2%.Asi to nebude tak horké, jak odpůrci EV předpovídají...
ubýtek 2% za dva roky?no to určitě... nevěř tomu, co ti ukazuje nějaký palubní počítač.li-ion baterie, v totálně nepříznivých podmínkách (zima - horko), na tom budou podstatně hůř (odhadem tak -20%, leda že by v nabíjecím softu byla integrovaná vyfikundace ve smyslu, že novou baterii to nabíjí na 80% a jak baterie stárne, tak to přidává, aby to působilo dojmem nesmrtelnosti baterie), nehledě na fakt, že po takových pětí-šesti letech totálně odejdou, a v ten moment je ten elektromobil bez hodnoty.
Miluji chytrolíny, co zkušenosti mají nula, ale rady umí rozdávat na všechny strany...Takže pokud nemohu věřit diagnostice v autě, tak to bych měl někde zůstat viset na půli cesty a diagnostika by mi stále ukazovala šťávu, že...Pokud baterka po 5-6 letech totálně umře, proč třeba potkávám staré primitivní EV (např. předělané z trojkového Golfa, prakticky s žádným BMS), kterému už je 20 let a stále jedoucí na původní baterku (byť samozřejmě s menší kapacitou než na začátku)? Jak vysvětlíte funkční Tesly Roadster, kterým už táhne na 10 let a jezdí bez problémů na původní baterku, když podle Vás po 6 letech už je baterka na odpis?
i ty naivní troubo... nežer tak ty marketingový kecy a místo toho používej víc selskej rozum.čím starší a jednosušší typ akumulátoru, tím víc vydrží.nějaká diagnostika v autě, ty bláho a co jako, ti bude ukazovat cokoliv, klidně v jedné minutě to spadne ze čtyřiceti procent na deset nebo zničeho nic "error + elektromotor odpojen " a můžeš si tak akorát víš co...jakákoliv baterie na bázi litia, absolutně nejvíc nesnáší změnu teplot, nabíjení nadoraz kapacity + nabíjení velkým proudem, a nevydrží nonstop službu víc než těch 5-6 let, respektive počet nabíjecích cyklů. a neoháněj se tím, že ti někdo napíše v prospektu, že se ta baterie chladí klimatizací a ohřívá topením - tak možná za jízdy, určitě ne na parkovišti... a pokud nevěříš, klidně si můžeš dělat sám ve své i3 test, dvákrát do roka při stejné venkovní teplotě, nabij do plna a jeď tu stejnou trasu, stejnou rychlostí, a uvidíš sám, jak budeš test co test dojíždět míň a míň, byť ti palubní počítač bude vykazovat pokles kapacity baterie v řádu procent...
Skúste si vyhladat datašít LiIon LG Chem e-63, ktore používa napr nové Citygo. Na konci datašitu sú rozsiahle informatívne údaje o degradácii akumulátaru. Keď si to preštudejete, tak potom robte závery. Nie je LiIon ako LiIon. Uvedené članku majú síce velmi malú časovú degradáciu ale s klesajúcou teplotou rapídne klesá prípustný max nabíjací výkon. Majitelia Citygo sú preto sklamaní, že v zime rýchle DC nabíjanie dava len cca 25 kW namisto nominálnych 40 kW. Je to niečo za niečo.
Miluji tyhle tlachaly, co EV nikdy neviděli ani z rychlíku. Takže když potkávám EV starší 5-6 let, tak potkávám snad duchy, když mají původní baterku a dle vás by měli bát už mrtví?A ano, jezdím neustále stejné trasy, vedu si zápisky o spotřebě a dojezdu, jezdím prakticky pořád ty stejné trasy. Takže vidím, co vidím.Jaké máte Vy osobní dlouhodobé zkušenosti s EV? Nebo jste jen internetový tlachal stejně jako já kulturista teoretik? :-D
nerozumiem jednej veci, a to prečo sa oháňate úplne irelevantnou skúsenosťou s autom, keď je reč o fyzike lítiových batérii.
to je zbytečný debatovat se zabedněncem...užij si svůj elektromobil...
Samozřejmě, že baterka po 5-6 letech neumře. Ale i ten údaj o úbytku jenom 2% za dva roky je hodně optimistický. Ono to možná bude tak, že baterka má ve skutečnosti kapacitu ne 33, ale řekněme 36-40 kWh, ale využívá se jenom na 80-90%. Takže pak pokles celkové kapacity na nějakých 34-36 kWh za dva roky je z pohledu uživatele pořád skoro 100% kapacity. Nevím, jenom tak tipuji...
Takže si vlastně mohu vybrat. Jeden tvrdí, že po 5-6 letech baterka umře, další tvrdí, že vlastně neumře. :-DHele, ono velmi záleží na tom, jaké BMS nad baterkami máte. Třeba zrovna v tom mém i3 mám prismatické pouch baterky, které sice nejsou stavěné na takové výkony jako jsou 18650 v Teslách, ale zase velmi dlouho oproti jiným odolávají stárnutí. Vzhledem k tomu, že BMS v i3 při péči o baterky používá jak topení, tak i aktivní chlazení, tak se stárnutí baterky tolik nebojím.A pokud tvrdím, že jsem si změřil úbytek kapacity, jaký jsem změřil, tak věřím své diagnostice více než internetovým tlachalům, co EV viděli akorát z rychlíku, nerozlišují jednotlivé typy baterek a jejich BMS...Hezký den přeji...
Já vám věřím, jen se zamýšlím nad tím, jak je to udělané. Není důvod někoho nazývat tlachalem, není důvod k urážkám. Problematika EV mě zajímá a i když teď to není nic pro mě (hlavně cenou), tak pokud budou za pár let k dispozici auta jako Kona nebo Niro, tak to bude už k zamyšlení.Ale jak myslíte...
Omlouvám se, jestli se Vás to dotklo. Ten tlachal byl na toho před Váma, co tvrdí, že za 5-6 let jsou baterky mrtvé a já zřejmě kolem sebe vidím jezdit asi duchy...
Nic se neděje. Zrovna jsem koukal na starší i3 a jako druhé auto pro manželku je to pořád drahé :-) Ale ono to klesne...
Volks-Wallbox, v jakém je to prosím jazyce ? :-D
Jo za 50 tisíc na dojíždění do práce asi dobré
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.