Volkswagen má na to mít vozy se spotřebou jeden litr. Prý...

Volkswagen má na to mít vozy se spotřebou jeden litr. Prý...

Předseda dozorčí rady koncernu Volkswagen Ferdinand Piëch opět pořádně rozvířil vody kolem své osoby. V nedávném interview se totiž rozhovořil o vozech s velmi malou spotřebou, tedy přesněji o vozech, které by byly schopny provozu s kombinovanou spotřebou 1 až 3 litry.

Dle jeho slov je výroba takových vozů technicky možná a reálné projekty na vozy s podobnými parametry již existují. Díky velmi lehkým materiálům jako karbon, hořčík a hliník, které jsou současně velmi pevné, je možno postavit i velmi lehký vůz.

Hmotnost je totiž jedním z předpokladů pro úsporné auto. Dalším je pak aerodynamika, která výrazně ovlivní výslednou spotřebu. Díky současných technologiím a postupům výroby však již není, dle Piëcha, problém podobné vozy sériově vyrábět.

A co více, výrobní cena vozů by neměla překročit 5 000 euro, což je o 30 000 euro méně, než před pár lety. Za vše prý může rychlý vývoj technologie výroby potřebných materiálů.

Skvělá spotřeba, nízká cena, to vše vypadá opravdu slibně. Jenže papír snese opravdu hodně a jen blázen by si mohl myslet, že Volkswagen opravdu přijde s vozem, který by měl spotřebu 1-3 litru benzínu či nafty na 100 km za výrobní cenu 5 000 euro. Současné, daleko „zastaralejší” vozy mají přitom daleko větší výrobní náklady resp. prodejní ceny.

Navíc je také nereálné, aby podobný vůz byl použitelný pro více než jednu, případně dvě osoby a malou kabelku.

Otázkou tak je, zda má nějaký význam vůbec vyvíjet vozy pro jednu osobu s nízkou spotřebou. Pokud totiž postavím vůz pro 5 pasažérů s kombinovanou spotřebou 5 litrů, pak připadá na jednu osobu spotřeba 1 l paliva. Tedy stejně jako u speciálu pro jednoho se spotřebou 1 litr. Je to tedy stejná situace jako u letadel. Ty mají také velkou spotřebu, ovšem po přepočtu na počet pasažérů a vzdálenost, na jakou je přepraví je spotřeba proudových dopravních letadel často nižší, než u osobních vozů.

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků