Volkswagen má na to mít vozy se spotřebou jeden litr. Prý...

Předseda dozorčí rady koncernu Volkswagen Ferdinand Piëch opět pořádně rozvířil vody kolem své osoby. V nedávném interview se totiž rozhovořil o vozech s velmi malou spotřebou, tedy přesněji o vozech, které by byly schopny provozu s kombinovanou spotřebou 1 až 3 litry.

Dle jeho slov je výroba takových vozů technicky možná a reálné projekty na vozy s podobnými parametry již existují. Díky velmi lehkým materiálům jako karbon, hořčík a hliník, které jsou současně velmi pevné, je možno postavit i velmi lehký vůz.

Hmotnost je totiž jedním z předpokladů pro úsporné auto. Dalším je pak aerodynamika, která výrazně ovlivní výslednou spotřebu. Díky současných technologiím a postupům výroby však již není, dle Piëcha, problém podobné vozy sériově vyrábět.

A co více, výrobní cena vozů by neměla překročit 5 000 euro, což je o 30 000 euro méně, než před pár lety. Za vše prý může rychlý vývoj technologie výroby potřebných materiálů.

Skvělá spotřeba, nízká cena, to vše vypadá opravdu slibně. Jenže papír snese opravdu hodně a jen blázen by si mohl myslet, že Volkswagen opravdu přijde s vozem, který by měl spotřebu 1-3 litru benzínu či nafty na 100 km za výrobní cenu 5 000 euro. Současné, daleko „zastaralejší” vozy mají přitom daleko větší výrobní náklady resp. prodejní ceny.

Navíc je také nereálné, aby podobný vůz byl použitelný pro více než jednu, případně dvě osoby a malou kabelku.

Otázkou tak je, zda má nějaký význam vůbec vyvíjet vozy pro jednu osobu s nízkou spotřebou. Pokud totiž postavím vůz pro 5 pasažérů s kombinovanou spotřebou 5 litrů, pak připadá na jednu osobu spotřeba 1 l paliva. Tedy stejně jako u speciálu pro jednoho se spotřebou 1 litr. Je to tedy stejná situace jako u letadel. Ty mají také velkou spotřebu, ovšem po přepočtu na počet pasažérů a vzdálenost, na jakou je přepraví je spotřeba proudových dopravních letadel často nižší, než u osobních vozů.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků