Volkswagen Lupo GTI

Malý, lehký a výkonný, tak je možné třemi slovy charakterizovat včera představený přírůstek do rodiny Volkswagen. Oním přírůstkem je Volkswagen Lupo GTI. Lupo GTI je následovníkem tradice malých sportovních vozů Volkswagen, odstartované před cca 20 lety Golfem GTI.
Volkswagen Lupo GTI
Malý, lehký a výkonný, tak je možné třemi slovy charakterizovat včera představený přírůstek do rodiny Volkswagen. Oním přírůstkem je Volkswagen Lupo GTI. Lupo GTI je následovníkem tradice malých sportovních vozů Volkswagen, odstartované před cca 20 lety Golfem GTI.

Lupo GTI pohání čtyřválcová 1.6 dosahující výkonu 125 ks. Lupo GTI, přesněji jeho motor, splňuje ekologické normy EURO 4, což mu ale vůbec nebrání v rozletu. Lupo GTI dokáže uhánět až 205 km/h a zrychlí z 0 na 100 Km/h za 8,3 vteřiny.

Lupo GTI dokazuje, že i trpaslík může být dobrý sportovec. Vděčí za to mimo jiné i hliníkovým dveřím a kapotě, proto je také pohotovostní hmotnost Lupa jen 978 kg.

Lupo GTI zcela jistě poznáte hned jak jej potkáte. Vděčí za to především novému přednímu nárazníku s výraznými vstupy vzduchu. Zezadu jsou změny oproti ostatním zástupcům řady Lupo ještě výraznější. Týká se to hlavě koncovky výfuku, která je netradičně umístěna uprostřed zadního nárazníku, je však tradičně dvojitá.

Přestože byla hmotnost Lupa GTI snížena všude tam, kde k tomu byl prostor, nijak se to nedotklo bezpečnostního vybavení. Součástí standardní výbavy je dokonce i ESP. O zpomalení se u Lupa GTI starají kotoučové brzdy na všech kolech. Přední kotouče jsou navíc ventilované.

Kožený sportovní volant, sportovní sedačky nebo bezpečnostní pásy červené barvy jsou důkazy toho, že i interiér se výrazně odlišuje od civilnějších verzí.

Volkswagen Lupo GTI bude pravděpodobně možné objednat od září tohoto roku. Cena by měla činit 17 135,55 Euro, tedy cca 607 000,- Kč.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků