Volkswagen Lupo GTI

Malý, lehký a výkonný, tak je možné třemi slovy charakterizovat včera představený přírůstek do rodiny Volkswagen. Oním přírůstkem je Volkswagen Lupo GTI. Lupo GTI je následovníkem tradice malých sportovních vozů Volkswagen, odstartované před cca 20 lety Golfem GTI.
Volkswagen Lupo GTI
Malý, lehký a výkonný, tak je možné třemi slovy charakterizovat včera představený přírůstek do rodiny Volkswagen. Oním přírůstkem je Volkswagen Lupo GTI. Lupo GTI je následovníkem tradice malých sportovních vozů Volkswagen, odstartované před cca 20 lety Golfem GTI.

Lupo GTI pohání čtyřválcová 1.6 dosahující výkonu 125 ks. Lupo GTI, přesněji jeho motor, splňuje ekologické normy EURO 4, což mu ale vůbec nebrání v rozletu. Lupo GTI dokáže uhánět až 205 km/h a zrychlí z 0 na 100 Km/h za 8,3 vteřiny.

Lupo GTI dokazuje, že i trpaslík může být dobrý sportovec. Vděčí za to mimo jiné i hliníkovým dveřím a kapotě, proto je také pohotovostní hmotnost Lupa jen 978 kg.

Lupo GTI zcela jistě poznáte hned jak jej potkáte. Vděčí za to především novému přednímu nárazníku s výraznými vstupy vzduchu. Zezadu jsou změny oproti ostatním zástupcům řady Lupo ještě výraznější. Týká se to hlavě koncovky výfuku, která je netradičně umístěna uprostřed zadního nárazníku, je však tradičně dvojitá.

Přestože byla hmotnost Lupa GTI snížena všude tam, kde k tomu byl prostor, nijak se to nedotklo bezpečnostního vybavení. Součástí standardní výbavy je dokonce i ESP. O zpomalení se u Lupa GTI starají kotoučové brzdy na všech kolech. Přední kotouče jsou navíc ventilované.

Kožený sportovní volant, sportovní sedačky nebo bezpečnostní pásy červené barvy jsou důkazy toho, že i interiér se výrazně odlišuje od civilnějších verzí.

Volkswagen Lupo GTI bude pravděpodobně možné objednat od září tohoto roku. Cena by měla činit 17 135,55 Euro, tedy cca 607 000,- Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků