Volkswagen LT horkým favoritem testu užitkových vozů "Sedm statečných"

Nabídka užitkových vozů Volkswagen sahá od praktických modelů Caddy přes mimořádně populární automobily řady Transporter až po robustní vozy Volkswagen LT.
Volkswagen LT horkým favoritem testu užitkových vozů "Sedm statečných"

Nabídka užitkových vozů Volkswagen sahá od praktických modelů Caddy přes mimořádně populární automobily řady Transporter až po robustní vozy Volkswagen LT. Právě reprezentant posledně jmenované modelové řady bude hájit barvy značky Volkswagen v tradičním klání užitkových vozů "Sedm statečných".

Do téměř 900 km dlouhého testu lehkých užitkových vozů celkové hmotnosti do 3,5 tuny nasadil dovozce automobilů Volkswagen model LT 35, podvozek se skříňovou nástavbou se středně dlouhým rozvorem a motorem 2.8 TDI o výkonu 96 kW/130 k. Motorističtí odborníci se shodují, že výhodou vozů Volkswagen LT v tvrdém klání s vozy konkurenčních značek bude jejich moderní koncepce, která se projevuje např. sériovou montáží kotoučových brzd na všechna kola ve spojení se systémy ABS a EDS.

Pohodlný a robustní pracant

Užitečná hmotnost až 2788 kg, celková 2,8 až 4,6 tuny, pět různých výkonných a hospodárných motorů, tři délky rozvoru, osm rozdílných karoserií - to je stručná vizitka modelové řady Volkswagen LT, která zastupuje nabídku německé automobilky Volkswagen v nejtěžší váhové kategorii tzv. lehkých užitkových vozů.

Vozy Volkswagen řady LT vyjíždějí na podvozcích s rozvory 3000 mm, 3550 mm a 4025 mm. Skříň Volkswagenu LT s nejkratším rozvorem má objem 7 m3, objem skříně vozu se středním rozvorem je 9,1 m3. U verzí se středním rozvorem může zákazník volit vedle normální střechy také zvýšenou, u verze s dlouhým rozvorem se vyšší střecha dodává standardně. Objem skříně se zvýšenou střechou pak u vozů se středním rozvorem činí 10,4 m3, u nejdelšího Volkswagenu LT úctyhodných 13,4 m3.

Podvozky vozů Volkswagen LT jsou velmi oblíbenou základovou platformou také pro výrobce nástaveb, kteří tyto vozy upravují např. pro přepravu automobilů nebo pro převoz potravinářského zboží či zmražených výrobků. Výkonová škála vznětových motorů pro vozy Volkswagen LT začíná u pětiválce 2.5 SDI s přímým vstřikováním nafty a přirozeným plněním o výkonu 55 kW (75 k) při 3800 min-' a točivým momentem 160 Nm/2000 až 2400 min-'.

Další v řadě je přeplňovaný turbodiesel 2.5 TDI o výkonu 66 kW (90 k), jehož vysoký točivý moment 195 Nm je k dispozici už od 1900 min-'. Oblíbeným "tahounem" je pětiválec 2.5 TDI o výkonu 80 kW (109 k), jehož točivý moment činí 280 Nm při 1900 až 2500 min-'. Nejvýkonnějším vznětovým agregátem je přeplňovaný čtyřválec 2.8 TDI/96 kW (130 k), jehož točivý moment neklesá v rozmezí otáček 2000 až 2500 min-' pod hodnotu 300 Nm.

Zástupcem zážehových agregátů v řadě Volkswagen LT je motor 2.3!105 kW (143 k). Všechny motory přenášejí svůj výkon na kola zadní nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky.

Všechny motory vozů Volkswagen LT plní veškeré zákonné emisní limity a vedle nízké spotřeby vynikají také dlouhými servisními intervaly: Vznětové motory vyžadují výměnu oleje až po ujetí 22 500 km, zážehové potom po každých 15 tisících km. Obvyklá první "formální" garanční prohlídka, která je běžně vyžadována po ujetí 1000 až 1500 km, u řady Volkswagen LT zcela odpadá.
Pobyt v servisu se zkracuje také díky promyšlené konstrukci přední části vozu, která umožňuje snadný přístup ke všem důležitým agregátům motoru. Masku chladiče není už např. nutné demontovat, protože se zvedá vzhůru spolu s kapotou motoru.
Podle provedení vozu, resp. jeho celkové hmotnosti je možné za Volkswagen LT připojit brzděný přívěs o hmotnosti až 2800 kg u LT 28 a LT 35 nebo 3000 kg u LT 46 .

Pilířem brzdové soustavy vozů Volkswagen LT je čtveřice standardně montovaných kotoučových brzd. Od modelového roku 2001 jsou všechna provedení vybavena sériově i systémem ABS + EDS.

Při konstrukci prostorné kabiny vozu se její návrháři zaměřili především na dokonalý výhled řidiče, jeho komfort za volantem a bezpečnost. Velký úhel otevírání dveří usnadňuje nastupování, k vyšší bezpečnosti přispívají i stupátka se zvláštní protiskluzovou úpravou. Tyto drobné, ale užitečné maličkostí ocení zejména řidiči v rozvážkové službě, kteří mnohokrát denně vystupují a vzápětí zase usedají za volant. Na přání je možné vůz vybavit airbagem řidiče.

Všechny ovládací prvky jsou na přístrojové desce logicky uspořádány a v pohodlném dosahu. Řadící páka padne zcela přirozeně do ruky a díky svému tvaru nepřekáží ani v případě, kdy řidič potřebuje projít uličkou mezi předními sedadly dozadu. O dokonalou výměnu vzduchu a jeho temperování se stará výkonná ventilační soustava s čtyřrychlostním větrákem. Za příplatek se dodává i klimatizace.
Vedle všestranně seřiditelného sedadla řidiče je standardně namontované pohodlné dvojsedadlo pro spolujezdce u podvozků a skříňového provedení, na přání je možné vůz vybavit také všestranně seřiditelným sedadlem pro jednoho spolujezdce. Sériově montovaný elektronický imobilizér výrazně zvyšuje ochranu vozu proti odcizení.

Verze pro přepravu osob a všechny skříňové dodávky jsou na pravé straně vybaveny širokými posuvnými dveřmi a vzadu mají dvoukřídlé dveře, které je možné otevřít v úhlu až 180 stupňů. Druhé boční posuvné dveře i na levé straně je možné získat na přání, stejně jako nadstandardně dodávané zadní dveře s úhlem otevření až 270 stupňů. Rozměry bočních posuvných dveří umožňují pohodlný přístup k zadním sedadlům (u verze kombi a kombi speciál) i snadnou manipulaci s převáženým nákladem. Šířka dveří dovoluje nakládat z boku vozu i tzv, europalety přímo z vysokozdvižného vozíku.

Volksvvagen se při výrobě svých vozů vždy snaží co nejméně zatěžovat životní prostředí. Proto se také např. zásadně používají pouze vodou ředitelné laky. Plastové díly jsou označeny a připraveny pro pozdější recyklaci. Při výrobě ani v samotných vozech se nepoužívají žádné ekologicky nebezpečné materiály, jako např. azbest nebo plyny poškozující ozónovou vrstvu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků