Volkswagen loni vydělal nejvíce v historii

Automobilka Volkswagen loni vydělala téměř 22 miliard eur. Ve Wolfsburgu tak překonali předchozí rekord z roku 2011 ve výši 15,8 miliardy eur.
Volkswagen loni vydělal nejvíce v historii

Výsledek podpořily i rekordní prodeje. Provozní zisk automobilky se zvýšil o 2,1 procenta na 11,5 miliardy eur (293 miliard korun).

Čistý zisk skupiny Volkswagen se loni zvýšil o zhruba čtyřicet procent na 21,9 miliardy eur. K výraznému zlepšení výsledku přispělo hlavně začlenění výrobce sportovních vozů Porsche do skupiny a celkový nárůst prodejů.

Úspěch se však nepromítne do platu generálního ředitele Martina Winterkorna. Tomu dozorčí rada automobilky omezila bonusové odměny. Přesto Winterkorn vydělá minimálně 14,5 milionu eur.

Pětiletý vývoj ceny akcií Volkswagenu

Klepněte pro větší obrázek

Celosvětový prodej vozů celé skupiny loni vzrostl podle dřívější zprávy o 11,2 procenta na 9,07 milionu vozů, a Volkswagen tak poprvé v historii překonal hranicí devíti milionů vozů.

Skupina tím byla ve světě na třetím místě za japonskou Toyotou (9,75 milionu) a americkou General Motors (9,28 milionu). Volkswagen se chce stát do roku 2018 největším výrobcem aut na světě.

Tržby skupiny se loni zvýšily na 192,7 miliardy eur z úrovně 159,3 miliardy eur v roce 2011. Vedle plného převzetí Porsche k tomu přispělo navýšení podílu ve výrobci nákladních vozů MAN. Součástí koncernu Volkswagen jsou rovněž značky Škoda, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat.

Zdroj: E15.cz
 

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky