Volkswagen loni vydělal nejvíce v historii

Automobilka Volkswagen loni vydělala téměř 22 miliard eur. Ve Wolfsburgu tak překonali předchozí rekord z roku 2011 ve výši 15,8 miliardy eur.
Volkswagen loni vydělal nejvíce v historii

Výsledek podpořily i rekordní prodeje. Provozní zisk automobilky se zvýšil o 2,1 procenta na 11,5 miliardy eur (293 miliard korun).

Čistý zisk skupiny Volkswagen se loni zvýšil o zhruba čtyřicet procent na 21,9 miliardy eur. K výraznému zlepšení výsledku přispělo hlavně začlenění výrobce sportovních vozů Porsche do skupiny a celkový nárůst prodejů.

Úspěch se však nepromítne do platu generálního ředitele Martina Winterkorna. Tomu dozorčí rada automobilky omezila bonusové odměny. Přesto Winterkorn vydělá minimálně 14,5 milionu eur.

Pětiletý vývoj ceny akcií Volkswagenu

Klepněte pro větší obrázek

Celosvětový prodej vozů celé skupiny loni vzrostl podle dřívější zprávy o 11,2 procenta na 9,07 milionu vozů, a Volkswagen tak poprvé v historii překonal hranicí devíti milionů vozů.

Skupina tím byla ve světě na třetím místě za japonskou Toyotou (9,75 milionu) a americkou General Motors (9,28 milionu). Volkswagen se chce stát do roku 2018 největším výrobcem aut na světě.

Tržby skupiny se loni zvýšily na 192,7 miliardy eur z úrovně 159,3 miliardy eur v roce 2011. Vedle plného převzetí Porsche k tomu přispělo navýšení podílu ve výrobci nákladních vozů MAN. Součástí koncernu Volkswagen jsou rovněž značky Škoda, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat.

Zdroj: E15.cz
 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků