Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Německému koncernu se nelíbilo měření spotřeby a emisí u studeného motoru. Druhým bodem je speciální rychlostní test spotřeby pro výkonná auta.
Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Volkswagen jako největší výrobce automobilů (a také jeden z největších zaměstnavatelů) na evropském kontinentu tlačil na Evropskou komisi prostřednictvím organizace ACEA sdružující evropské automobilové výrobce. Bojoval za benevolentnější měření spotřeby a emisí a prý se mu i podařilo prosadit do návrhu dvě zásadní změny, píší New York Times.

Německému koncernu se nelíbilo měření spotřeby a emisí u studeného motoru. Je sice pravda, že každé auto začíná svou každodenní pouť studené, ale většinu kilometrů stejně ujede s teplým motorem. Druhým bodem je speciální rychlostní test spotřeby pro výkonná auta.

Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Podle něj se měla měřit spotřeba a emise u výkonných vozů, jichž koncern pod značkami Audi, Porsche a Lamborghini vyrábí dost, speciálním režimem ve vyšší rychlosti přes 160 km/h. Volkswagen údajně tlačil za snížení tohoto limitu na 130 km/h, což je prý běžná nejvyšší povolená rychlost napříč EU.

Lobbování Volkswagenu za změnu připravovaného nového cyklu není zcela bezpředmětné. Například kvůli aktuálnímu testu NEDC, ke kterému auta nastupují se studeným motorem, montují výrobci malé katalyzátory, aby se rychle ohřály na provozní teplotu.

Nová studie: Mercedesy, BMW a Peugeoty jsou v reálu o 50 % žíznivější

Nová studie: Mercedesy, BMW a Peugeoty jsou v reálu o 50 % žíznivější

Jenže při jízdě vyšší rychlostí, například na dálnici, se katalyzátor přehřívá. Aby se zamezilo jeho poškození, řídicí jednotka tlačí do motoru paradoxně více benzinu. Ten se přitom používá pouze k ochlazení katalyzátoru. Složení výfukových plynů v takové situaci by si žádný výrobce za rámeček nedal. To však nikdo nesleduje, protože při homologační zkoušce měření emisí auto nikdy nepřesáhne rychlost 120 km/h.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků