Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Německému koncernu se nelíbilo měření spotřeby a emisí u studeného motoru. Druhým bodem je speciální rychlostní test spotřeby pro výkonná auta.
Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Volkswagen jako největší výrobce automobilů (a také jeden z největších zaměstnavatelů) na evropském kontinentu tlačil na Evropskou komisi prostřednictvím organizace ACEA sdružující evropské automobilové výrobce. Bojoval za benevolentnější měření spotřeby a emisí a prý se mu i podařilo prosadit do návrhu dvě zásadní změny, píší New York Times.

Německému koncernu se nelíbilo měření spotřeby a emisí u studeného motoru. Je sice pravda, že každé auto začíná svou každodenní pouť studené, ale většinu kilometrů stejně ujede s teplým motorem. Druhým bodem je speciální rychlostní test spotřeby pro výkonná auta.

Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Podle něj se měla měřit spotřeba a emise u výkonných vozů, jichž koncern pod značkami Audi, Porsche a Lamborghini vyrábí dost, speciálním režimem ve vyšší rychlosti přes 160 km/h. Volkswagen údajně tlačil za snížení tohoto limitu na 130 km/h, což je prý běžná nejvyšší povolená rychlost napříč EU.

Lobbování Volkswagenu za změnu připravovaného nového cyklu není zcela bezpředmětné. Například kvůli aktuálnímu testu NEDC, ke kterému auta nastupují se studeným motorem, montují výrobci malé katalyzátory, aby se rychle ohřály na provozní teplotu.

Nová studie: Mercedesy, BMW a Peugeoty jsou v reálu o 50 % žíznivější

Nová studie: Mercedesy, BMW a Peugeoty jsou v reálu o 50 % žíznivější

Jenže při jízdě vyšší rychlostí, například na dálnici, se katalyzátor přehřívá. Aby se zamezilo jeho poškození, řídicí jednotka tlačí do motoru paradoxně více benzinu. Ten se přitom používá pouze k ochlazení katalyzátoru. Složení výfukových plynů v takové situaci by si žádný výrobce za rámeček nedal. To však nikdo nesleduje, protože při homologační zkoušce měření emisí auto nikdy nepřesáhne rychlost 120 km/h.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků