Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Německému koncernu se nelíbilo měření spotřeby a emisí u studeného motoru. Druhým bodem je speciální rychlostní test spotřeby pro výkonná auta.
Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Volkswagen jako největší výrobce automobilů (a také jeden z největších zaměstnavatelů) na evropském kontinentu tlačil na Evropskou komisi prostřednictvím organizace ACEA sdružující evropské automobilové výrobce. Bojoval za benevolentnější měření spotřeby a emisí a prý se mu i podařilo prosadit do návrhu dvě zásadní změny, píší New York Times.

Německému koncernu se nelíbilo měření spotřeby a emisí u studeného motoru. Je sice pravda, že každé auto začíná svou každodenní pouť studené, ale většinu kilometrů stejně ujede s teplým motorem. Druhým bodem je speciální rychlostní test spotřeby pro výkonná auta.

Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Podle něj se měla měřit spotřeba a emise u výkonných vozů, jichž koncern pod značkami Audi, Porsche a Lamborghini vyrábí dost, speciálním režimem ve vyšší rychlosti přes 160 km/h. Volkswagen údajně tlačil za snížení tohoto limitu na 130 km/h, což je prý běžná nejvyšší povolená rychlost napříč EU.

Lobbování Volkswagenu za změnu připravovaného nového cyklu není zcela bezpředmětné. Například kvůli aktuálnímu testu NEDC, ke kterému auta nastupují se studeným motorem, montují výrobci malé katalyzátory, aby se rychle ohřály na provozní teplotu.

Nová studie: Mercedesy, BMW a Peugeoty jsou v reálu o 50 % žíznivější

Nová studie: Mercedesy, BMW a Peugeoty jsou v reálu o 50 % žíznivější

Jenže při jízdě vyšší rychlostí, například na dálnici, se katalyzátor přehřívá. Aby se zamezilo jeho poškození, řídicí jednotka tlačí do motoru paradoxně více benzinu. Ten se přitom používá pouze k ochlazení katalyzátoru. Složení výfukových plynů v takové situaci by si žádný výrobce za rámeček nedal. To však nikdo nesleduje, protože při homologační zkoušce měření emisí auto nikdy nepřesáhne rychlost 120 km/h.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků