Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Německému koncernu se nelíbilo měření spotřeby a emisí u studeného motoru. Druhým bodem je speciální rychlostní test spotřeby pro výkonná auta.
Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Volkswagen jako největší výrobce automobilů (a také jeden z největších zaměstnavatelů) na evropském kontinentu tlačil na Evropskou komisi prostřednictvím organizace ACEA sdružující evropské automobilové výrobce. Bojoval za benevolentnější měření spotřeby a emisí a prý se mu i podařilo prosadit do návrhu dvě zásadní změny, píší New York Times.

Německému koncernu se nelíbilo měření spotřeby a emisí u studeného motoru. Je sice pravda, že každé auto začíná svou každodenní pouť studené, ale většinu kilometrů stejně ujede s teplým motorem. Druhým bodem je speciální rychlostní test spotřeby pro výkonná auta.

Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Schváleno: Emise nových modelů se budou od roku 2017 měřit v provozu

Podle něj se měla měřit spotřeba a emise u výkonných vozů, jichž koncern pod značkami Audi, Porsche a Lamborghini vyrábí dost, speciálním režimem ve vyšší rychlosti přes 160 km/h. Volkswagen údajně tlačil za snížení tohoto limitu na 130 km/h, což je prý běžná nejvyšší povolená rychlost napříč EU.

Lobbování Volkswagenu za změnu připravovaného nového cyklu není zcela bezpředmětné. Například kvůli aktuálnímu testu NEDC, ke kterému auta nastupují se studeným motorem, montují výrobci malé katalyzátory, aby se rychle ohřály na provozní teplotu.

Nová studie: Mercedesy, BMW a Peugeoty jsou v reálu o 50 % žíznivější

Nová studie: Mercedesy, BMW a Peugeoty jsou v reálu o 50 % žíznivější

Jenže při jízdě vyšší rychlostí, například na dálnici, se katalyzátor přehřívá. Aby se zamezilo jeho poškození, řídicí jednotka tlačí do motoru paradoxně více benzinu. Ten se přitom používá pouze k ochlazení katalyzátoru. Složení výfukových plynů v takové situaci by si žádný výrobce za rámeček nedal. To však nikdo nesleduje, protože při homologační zkoušce měření emisí auto nikdy nepřesáhne rychlost 120 km/h.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků