Volkswagen letos prodal už bezmála 5 milionů automobilů

Ačkoli se růst produkce koncernu Volkswagen Group během posledních tří měsíců zpomalil, přesto se jeho devíti značkám podařilo za prvních devět měsíců tohoto roku meziročně navýšit produkci o 3,9 %. Srovnávat můžete s pololetním výsledkem, o němž jsme vás na AutoRevue.cz informovali zde a který VW Group posunul na třetí příčku mezi největšími světovými producenty. Celosvětový tržní podíl VW Group přitom narostl o půl procenta na 10,1 %.

Na zavedených trzích je situace pochopitelně problematická, ale u VW Group se ji daří úspěšně krýt významnými pokroky na trzích rozvojových zemí. V Číně například za prvních devět měsíců letošního roku narostl odbyt o 13,2 % (tj. 775 400 prodaných vozů). Ve střední a východní Evropě byl zaznamenán nárůst o 19,6 % (428 400 aut), v Brazílii o 20,7 % (497 100 aut) a v Rusku dokonce o 68,2 % (zatím jen 96 500 aut). V Evropě Volkswagen Group umístil celkem 2,84 milionu nových aut (+0,8 %), přičemž 790 000 z nich jen v Německu (+2,8 %). Propad naopak zaznamenaly trhy západní Evropy (kromě Německa), a sice takřka o 5%.

Ale pozor, dosud byla řeč o všech značkách a vozech koncernu VW Group včetně těch užitkových (Scania a pod.). Z celkového počtu 4,9 milionu aut, prodaných za prvních devět měsíců tohoto roku, jich bylo jen 2,81 milionu osobních. Plná sedmina z nich přitom nalezla své majitele v Německu. Pravodu ale zůstává, že VW Group zatím vykazuje trvalý růst, a to o 3,1, resp. 4,2 %.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků