Volkswagen ukázal nový sedan. Je to taková Octavia za 330.000 Kč

Volkswagen připravil novinku pro čínský trh. Lavida Plus představuje novou generaci modelu Lavida. Premiéru zažije tento měsíc v Pekingu.

Německá automobilka ukázala novou generaci modelu Lavida. Že vám tenhle název nic neříká? To je možné, protože tento automobil je určený pouze pro čínský trh. Kompletní název nového sedanu zní Volkswagen Lavida Plus a bude prodávat vedle svého předchůdce.

Novinku byste si klidně mohli splést s Passatem. Je ale o něco menší, i když délka se mezigeneračně zvětšila o 65 mm a rozvor se natáhnul o 78 mm. Za tuto změnu může přechod z architektury PQ34 na platformu MQB. Vzhledem k tomu, že jde stále o kompakt, se sluší Lavidu Plus přirovnávat spíše ke Škodě Octavia.

Víte, jak přišlo BMW ke značce Rolls-Royce? Před 20 lety obelstilo VW!

Víte, jak přišlo BMW ke značce Rolls-Royce? Před 20 lety obelstilo VW!

Také interiér působí prostorněji. Může se zároveň pochlubit novým dotykovým displejem infotainmentu, dvojzónovou klimatizací či multifunkčním volantem. Bohužel pří objednávce základní verze většinu z těchto vymožeností nenajdete. Pokud budou chtít zákazníci tyto vychytávky, budou muset sáhnout po modelu s vyšší výbavou. 

O pohon sedanu se postarají výhradně benzínové motory. Atmosférická patnáctistovka a dvanáctistovka turbo mají shodných 116 koní, turbomotor o objemu 1,4 litru nabídne 150 koňských sil. V závislosti na modelu ve voze najdete pětistupňovou manuální, nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.

Volkswagen oficiálně představí novinku na autosalonu v Pekingu koncem měsíce. Do prodeje se má dostat v létě. Cena se má pohybovat kolem 13.000 eur, což je v přepočtu přibližně 330.000 korun.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků