Volkswagen ukázal nový sedan. Je to taková Octavia za 330.000 Kč

Volkswagen připravil novinku pro čínský trh. Lavida Plus představuje novou generaci modelu Lavida. Premiéru zažije tento měsíc v Pekingu.

Německá automobilka ukázala novou generaci modelu Lavida. Že vám tenhle název nic neříká? To je možné, protože tento automobil je určený pouze pro čínský trh. Kompletní název nového sedanu zní Volkswagen Lavida Plus a bude prodávat vedle svého předchůdce.

Novinku byste si klidně mohli splést s Passatem. Je ale o něco menší, i když délka se mezigeneračně zvětšila o 65 mm a rozvor se natáhnul o 78 mm. Za tuto změnu může přechod z architektury PQ34 na platformu MQB. Vzhledem k tomu, že jde stále o kompakt, se sluší Lavidu Plus přirovnávat spíše ke Škodě Octavia.

Víte, jak přišlo BMW ke značce Rolls-Royce? Před 20 lety obelstilo VW!

Víte, jak přišlo BMW ke značce Rolls-Royce? Před 20 lety obelstilo VW!

Také interiér působí prostorněji. Může se zároveň pochlubit novým dotykovým displejem infotainmentu, dvojzónovou klimatizací či multifunkčním volantem. Bohužel pří objednávce základní verze většinu z těchto vymožeností nenajdete. Pokud budou chtít zákazníci tyto vychytávky, budou muset sáhnout po modelu s vyšší výbavou. 

O pohon sedanu se postarají výhradně benzínové motory. Atmosférická patnáctistovka a dvanáctistovka turbo mají shodných 116 koní, turbomotor o objemu 1,4 litru nabídne 150 koňských sil. V závislosti na modelu ve voze najdete pětistupňovou manuální, nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.

Volkswagen oficiálně představí novinku na autosalonu v Pekingu koncem měsíce. Do prodeje se má dostat v létě. Cena se má pohybovat kolem 13.000 eur, což je v přepočtu přibližně 330.000 korun.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků