Volkswagen ukázal nový sedan. Je to taková Octavia za 330.000 Kč

Volkswagen připravil novinku pro čínský trh. Lavida Plus představuje novou generaci modelu Lavida. Premiéru zažije tento měsíc v Pekingu.

Německá automobilka ukázala novou generaci modelu Lavida. Že vám tenhle název nic neříká? To je možné, protože tento automobil je určený pouze pro čínský trh. Kompletní název nového sedanu zní Volkswagen Lavida Plus a bude prodávat vedle svého předchůdce.

Novinku byste si klidně mohli splést s Passatem. Je ale o něco menší, i když délka se mezigeneračně zvětšila o 65 mm a rozvor se natáhnul o 78 mm. Za tuto změnu může přechod z architektury PQ34 na platformu MQB. Vzhledem k tomu, že jde stále o kompakt, se sluší Lavidu Plus přirovnávat spíše ke Škodě Octavia.

Víte, jak přišlo BMW ke značce Rolls-Royce? Před 20 lety obelstilo VW!

Víte, jak přišlo BMW ke značce Rolls-Royce? Před 20 lety obelstilo VW!

Také interiér působí prostorněji. Může se zároveň pochlubit novým dotykovým displejem infotainmentu, dvojzónovou klimatizací či multifunkčním volantem. Bohužel pří objednávce základní verze většinu z těchto vymožeností nenajdete. Pokud budou chtít zákazníci tyto vychytávky, budou muset sáhnout po modelu s vyšší výbavou. 

O pohon sedanu se postarají výhradně benzínové motory. Atmosférická patnáctistovka a dvanáctistovka turbo mají shodných 116 koní, turbomotor o objemu 1,4 litru nabídne 150 koňských sil. V závislosti na modelu ve voze najdete pětistupňovou manuální, nebo šestistupňovou automatickou převodovkou.

Volkswagen oficiálně představí novinku na autosalonu v Pekingu koncem měsíce. Do prodeje se má dostat v létě. Cena se má pohybovat kolem 13.000 eur, což je v přepočtu přibližně 330.000 korun.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků