Volkswagen Lamando je v Evropě zcela neznámý model, avšak na první pohled vypadá více než atraktivně.
Abyste si nový Volkswagen Lamando dovedli správně zařadili, prakticky se jedná o asijskou Jettu, kterou tam od roku 2014 prodává SAIC-VW. Nyní automobilka představila vyšší řadu Lamando L. Jejich vzájemné postavení lze přirovnat ke vztahu mezi Passatem a Arteonem.
Zatímco běžný model je postaven na platformě MQB, základ prodloužené verze tvoří vylepšená platforma MQB Evo, kterou koncern od roku 2019 používá pro modely VW Golf, Škoda Octavia, Seat Leon a čínské SUV Talagon. Odlišností v případě Lamanda L je víceprvková zadní náprava již v základu, zatímco levnější evropské modely mají klasickou nápravu s vlečnými rameny a torzní tyčí.
Lamando L na první pohled zaujme přídí vybavenou LED světlomety v designu rodiny ID. Těžko přehlédnutelné je také bíle podsvícené logo značky. Na atraktivitě přidávají 18palcová kola a efektní zadní světlomety spojené v jeden celek. Přitom se nelze ubránit dojmu, že designéři si vzali jako předlohu Peugeot 508.
Sedan s liniemi kupé měří na délku 4784 mm, 1831 mm na šířku a vysoký je 1469 mm. Rozvor se prodloužil na 2731 mm. Naproti půdorysu blížícímu se Arteonu je Lamando L celkově menší.
Interiér je velmi podobný osmé generaci Golfu. Společným znakem je široký digitální panel sdružující přístrojový štít s dotykovou obrazovkou infotainmentu. I tak zde najdeme rozdíly. Například větší centrální výdechy ventilace a pár analogových tlačítek. Lamando L je celkově dobře vybavená. Řidič má k dispozici soundsystém Beats, head up displej, střešní okno, elektricky ovládaná přední sedadla, loketní opěrku s dvojicí držáků nápojů a USB porty.
Pod kapotou automobilka zvolila koncernově známý čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 150 koní a 250 Nm točivého momentu. Ten pohání přední nápravu skrze sedmistupňovou automatickou převodovku. Lamando L akceleruje z 0 na 100 km/h za průměrných 8,5 sekundy. Lepší dynamiku by mohl přinést benzinový dvoulitr, o němž se šušká.
První dodávky Lamanda L jsou naplánovány na letošní léto.