Dvoumístné úsporné auto na trhu chybí. Pětimístná tunová nebo dvoutunová auta běžně vytížená jednou osobou je ekonomický nesmysl. A tohle je cesta, kterou si ropný zlom vynutí. Jen je na čase začínat uvažovat i o bezpečnosti jinak. Třeba i tak, že povolené rychlosti aut budou nepřímo úměrné jejich hmotnosti podle pravidla- Chceš být v bezpečí a pořizuješ si těžké velké auto? OK, to je tvá volba! Ale neohrožuj ty malé a jezdi přiměřeně pomalu. A tohle prosadit bude na celé věci velmi těžké... Stejně jako opustit už jednou provždy koně a zůstat u kilowattů, aby se nám nepletlo kolik je vlastně čeho, že.
otrasne vyzerá to auto,nech si este tam nemec namontuje dopredu nejaký gulomet a obraz bude hotový.. skaredsie auto na obrazku som uz dávno nevidel ..:-O
Mozna "temer u cile, ktery je naprosto irelevantni pro bezne vyuziti".Kde jsou hvezdicky z NCAP? Kde je misto pro 4/5 lidi? Kde je klima, radio, stresni okno... Jako studie pro dosazeni spotreby 1L je to hezke, ale to uz mohli rovnou vzit nejakou trikolku a vrazit do ni motor.
proc mi to pripomina cilene ukonceny EV-1 od GM?
Konecne zacinaji prichazet jak na to - hybrid nafty a elektriky ma budoucnost, protoze benzin nema takovou efektivitu. Sila, pruzne zrychleni a to vse pri nizke spotrebe i emisich - co vice si prat? B-]
Vzhledem to připomíná Bertoneho sporťák Bravo, který protlačili přes katr a středové řezivo o šířce 750mm vyhodili a levý a pravý okrojek slepili dohromady.
Fantomas by měl radost ;-)
má spalovací dvouválec nebo tříválec ??
2, a Cx=0.195 (je v tom clanku par chybek :))
a ja jeste dodam, ze 39 koni neni 20kW a je to snad komplet :-D
mi se taky zdálo že 0,295 až tak super hodnota není
Ved uz Octavia 1 RS mala ten koeficient 0,29 :)
...uz jsou jen 38% nad planovanou spotrebou:-D:-D:-D To je jako napsat clanek o tom, ze cilem vyrobcu kamionu je spotreba 20 l/100 km a ze uz jsou temer u cile, protoze se podarilo udelat spotrebu necelych 28 :-DJestli je cilem litr na sto (jinak doufam, ze vsichni skodifkari, co nadavaji na hybridy pod kazdym clankem o priusu, insightu apod. prijdou plivat i sem), pak je 1.38 pro vyvojare jiste pomerne zasadnim zklamanim, protoze byt 38% nad cilem je docela dost daleko od cile, ktereho maji dosahnout. Vzhledem k tomu, za jakych obeti se podarilo dosahnout tech 1.38, bude pripadne vozitko, ktere se dostane na litr, jiste snem kazdeho motoristy.
Mno, když vezmeme v úvahu výhřevnost litru nafty, tu nejlepší dosaženou účinnost dieselového motoru a energii nutnou k pohybu vozu v normálním provozu, mám takový pocit i bez počítání, že se začínáme dostávat na hranici fyzikálních možností... Fantastický úspěch, další krůček ve vývoji a hledání cesty. Jinak stanovený cíl jednoho litru a jeho dosažení/nedosažení je důležité snad jen pro poutavý novinářský titulek a hystericky ekologickou náladu.
Musíš se na to podívat i z druhé strany. Jestliže je dnes spotřeba u produkčních strojů na hodnotě 3,5litru (Polo), tak u konceptíku to stlačili o cca60%. A to je úspěch. Pokud bychom to srovnávali s dvoumístnými auty nap. s R8 tak spotřeba je jen 8%.Je to všechno jen "úhel pohledu".:-D
No,kdyz uz, tak ja bych to spis porovnaval s vyse uvedenym Mercedesem S500 se spotrebou 3,2l. V tomto svetle udelali asi soudruzi nekde chybu. 3,5l benzin hybrid >3,2l ?hmotnost urcite pres 1700kgVW 0,8tdi > 1,38l > 380kg >>> vzhledem k mercedesu by to melo byt vse cca 1/4 Pak by to 1l/100km byl :-))).B.
Pohled z "druhe strany" nedava smysl, protoze ten nikoho nezajima. Vyvojari nemeli za cil udelat auto se spotrebou pod 3.5 litru, ale se spotrebou max 1 litr. To je zasadni rozdil a tedy oni to asi za uspech moc nepovazuji, protoze za nesplneni ukolu premie nejspis nemaji (zalezi samozrejme na tom, jak je mel sef projektu nastavene). Pokud je v jednom roce obrat firmy 10 milionu a v dalsim 15, pak pri vylsedku 14 nelze rict "no tak 15 to sice neni, ale je to lepsi nez 10, takze cil splnen". Jinak lze ten tvuj pohled druhe strany aplikovat zcela volne zcela na vse a prevratit tak vsechno naruby.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.