Volkswagen Kombi přežije aneb Článek psaný jedním souvětím

Zvláště v této době plné svátků, oslav a setkání s příbuznými či známými, spojenými často v oslavách Vánoc a čekání na příchod Nového roku, není času nazbyt…

… proto nebudeme ztrácet energii úvahami o členění článků do odstavců a kapitol s dělením segmenty fotografií či odkazy na dříve uveřejněné články, ani diskusemi nad jejich přednostmi a zápory, takže se vám nyní v jednom souvětí pokusím přiblížit potenciální a čerstvými událostmi naznačený zvrat v budoucnosti brazilského modelu VW Kombi, přičemž je třeba nejprve připomenout, že modelu Volkswagen Kombi, vyráběnému licenčně v Brazílii již od roku 1957 a úzce spjatému s první generací VW Type 2 původem z roku 1950 a mimochodem následovanému v roce 1968 představenou generací druhou a posléze sledem dalších řad vedoucích k premiéře prvního a do současnosti vyráběného a i u nás velmi dobře známého Volkswagenu Transporter s paralelně vedeným značením T1 až T5, zvonila na sklonku letošního léta hrana a že brazilský Volkswagen při této příležitosti s předstihem připravil šest set speciálních vozů čítající sérii Volkswagen Kombi Last Edition, přičemž nejdůležitějším argumentem k „zaříznutí“ původního VW Kombi byl začátek platnosti aktuálních, prvním lednovým dnem roku 2014 platných bezpečnostních předpisů brazilských úřadů pro nově vyrobená auta, která mají mít bez výjimek airbagy pro řidiče a spolujezdce a ABS, což by dle předchozích vyjádření představitelů společnosti Volkswagen Brazil vyžadovalo „vývoj zcela nového auta“, neboť stávající Volkswagen Kombi airbagy ani ABS prostě adaptovat schopen není, nicméně nejnovější zprávy hovoří o tom, že by sériová produkce modelu Volkswagen Kombi (Type 2) mohla pokračovat i nadále díky podpoře brazilského ministra financí Guida Mantegy, jenž přislíbil prověřit možnosti vyloučení řady Volkswagen Kombi z působnosti nové sady bezpečnostních regulačních předpisů pro nové automobily s odkazem na skutečnost, že dosud kontinuálně vyráběný vůz konstruovaný těsně po druhé světové válce a oficiálně představený v roce 1950 už z podstaty své stavby zkrátka moderní administrativní požadavky splnit nemůže.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Brazilský Volkswagen Kombi Last Edition ze závěru letošního léta
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků