Volkswagen Kombi přežije aneb Článek psaný jedním souvětím

Zvláště v této době plné svátků, oslav a setkání s příbuznými či známými, spojenými často v oslavách Vánoc a čekání na příchod Nového roku, není času nazbyt…

… proto nebudeme ztrácet energii úvahami o členění článků do odstavců a kapitol s dělením segmenty fotografií či odkazy na dříve uveřejněné články, ani diskusemi nad jejich přednostmi a zápory, takže se vám nyní v jednom souvětí pokusím přiblížit potenciální a čerstvými událostmi naznačený zvrat v budoucnosti brazilského modelu VW Kombi, přičemž je třeba nejprve připomenout, že modelu Volkswagen Kombi, vyráběnému licenčně v Brazílii již od roku 1957 a úzce spjatému s první generací VW Type 2 původem z roku 1950 a mimochodem následovanému v roce 1968 představenou generací druhou a posléze sledem dalších řad vedoucích k premiéře prvního a do současnosti vyráběného a i u nás velmi dobře známého Volkswagenu Transporter s paralelně vedeným značením T1 až T5, zvonila na sklonku letošního léta hrana a že brazilský Volkswagen při této příležitosti s předstihem připravil šest set speciálních vozů čítající sérii Volkswagen Kombi Last Edition, přičemž nejdůležitějším argumentem k „zaříznutí“ původního VW Kombi byl začátek platnosti aktuálních, prvním lednovým dnem roku 2014 platných bezpečnostních předpisů brazilských úřadů pro nově vyrobená auta, která mají mít bez výjimek airbagy pro řidiče a spolujezdce a ABS, což by dle předchozích vyjádření představitelů společnosti Volkswagen Brazil vyžadovalo „vývoj zcela nového auta“, neboť stávající Volkswagen Kombi airbagy ani ABS prostě adaptovat schopen není, nicméně nejnovější zprávy hovoří o tom, že by sériová produkce modelu Volkswagen Kombi (Type 2) mohla pokračovat i nadále díky podpoře brazilského ministra financí Guida Mantegy, jenž přislíbil prověřit možnosti vyloučení řady Volkswagen Kombi z působnosti nové sady bezpečnostních regulačních předpisů pro nové automobily s odkazem na skutečnost, že dosud kontinuálně vyráběný vůz konstruovaný těsně po druhé světové válce a oficiálně představený v roce 1950 už z podstaty své stavby zkrátka moderní administrativní požadavky splnit nemůže.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Brazilský Volkswagen Kombi Last Edition ze závěru letošního léta
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků