Volkswagen Kombi Last Edition: uzavření jedné kapitoly

Po více než pěti dekádách končí v Brazílii výroba druhé generace modelu Volkswagen Type 2, známého dnes v Evropě spíše jako Transporter.

Model Volkswagen Kombi se vyrábí v Brazílii od roku 1957, začátkem tam byla první generace VW Type 2 původem z roku 1950 následovaná v roce 1968 generací druhou. Tato kapitola se teď ovšem uzavírá. Brazilský Volkswagen přichází s finální, na 600 kusů omezenou sérií Kombi Last Edition, jež kromě náležitých emblémů vyniká také dvoubarevným lakováním, „retro“ bělobokými pneumatikami a zatmavenými zadními okny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Volkswagen Kombi Last Edition končí tradici původního Type 2

Interiér této série dostal vinylové čalounění sladěné s barvami karoserie, modré plátěné záclonky a speciální koberečky, palubní deska nese upravený přístrojový štít a plaketu s pořadovým číslem. O pohon se dle brazilských zvyklostí stará za zadní nápravou uložený, zážehový čtyřválec AE111 s objemem 1,4 l a výkonem 78 koní (57 kW) na benzín, nebo 80 koní (58 kW) na etanol, na který navazuje konvenční, manuálně řazená čtyřstupňová převodovka.

VW T2 Camper: návrat do 60. let za 827 000 Kč

VW T2 Camper: návrat do 60. let za 827 000 Kč

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků