Volkswagen již nechrání zákon proti převzetí jiným subjektem

Evropský soudní dvůr vyhověl Evropské komisi, která žalovala Německý stát ohledně kvůli zákonu, který chrání automobilku Volkswagen před převzetím jinou společností. Tento zákon dle Evropského soudu porušuje pravidla Evropské unie a Německo jej musí zrušit. Proti verdiktu navíc není odvolání.

Zákon nejen bránil převzetí koncernu jinou společností, ale navíc upravoval i hlasovací práva. Jedna společnost, byť se sebevětším balíkem akcií, mohla disponovat jen pětinou hlasovacích práv.

Výsledek byl ostatně očekáván již delší dobu a všichni důležití účastníci tedy vyvíjeli patřičné kroky k udržení si svých pozic. Současnými největšími akcionáři Volkswagenu je automobilka Porsche (31% akcií) a spolková země Dolní Sasko (20,36 % akcií). Spolu tak vlastní nadpoloviční většinu a budou tak moci společně o koncernu rozhodovat.

Každopádně se očekává, že právě Porsche svůj podíl navýší. Porsche stále hledá majitele akcií, kteří by byli ochotní tyto prodat. Zda se tak stane Porsche největším akcionářem a dosáhne dokonce na nadpoloviční většinu, uvidíme v budoucnu. Pravděpodobně se tak stane, že poměrně malá automobilka s velmi úzkým zaměřením svého portfolia ovládne největší evropský koncern, který si dělá ambice stát se světovou jedničkou.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 25 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků