Volkswagen již nechrání zákon proti převzetí jiným subjektem

Evropský soudní dvůr vyhověl Evropské komisi, která žalovala Německý stát ohledně kvůli zákonu, který chrání automobilku Volkswagen před převzetím jinou společností. Tento zákon dle Evropského soudu porušuje pravidla Evropské unie a Německo jej musí zrušit. Proti verdiktu navíc není odvolání.

Zákon nejen bránil převzetí koncernu jinou společností, ale navíc upravoval i hlasovací práva. Jedna společnost, byť se sebevětším balíkem akcií, mohla disponovat jen pětinou hlasovacích práv.

Výsledek byl ostatně očekáván již delší dobu a všichni důležití účastníci tedy vyvíjeli patřičné kroky k udržení si svých pozic. Současnými největšími akcionáři Volkswagenu je automobilka Porsche (31% akcií) a spolková země Dolní Sasko (20,36 % akcií). Spolu tak vlastní nadpoloviční většinu a budou tak moci společně o koncernu rozhodovat.

Každopádně se očekává, že právě Porsche svůj podíl navýší. Porsche stále hledá majitele akcií, kteří by byli ochotní tyto prodat. Zda se tak stane Porsche největším akcionářem a dosáhne dokonce na nadpoloviční většinu, uvidíme v budoucnu. Pravděpodobně se tak stane, že poměrně malá automobilka s velmi úzkým zaměřením svého portfolia ovládne největší evropský koncern, který si dělá ambice stát se světovou jedničkou.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků