Volkswagen Jetta TDI již se systémem common-rail

Jako vůbec první jsme vám přinesli informace o americké verzi Volkswagenu Jetta s novým naftovým motorem TDI, který má vstřikování common-rail (celá zpráva) . Nyní přichází okamžik, kdy německá automobilka poprvé představí vůz veřejnosti na autosalonu.

V Detroitu se představí koncept Jetta Bluetec, tedy naftový vůz, který má velmi ekologický motor. Ten má plnit i ty nejpřísnější emisní limity, které jsou ve Spojených státech a jeho prodeji tak nemá nic bránit.

Speciálně upravený naftový agregát disponuje stejným výkonem jako evropská verze, tedy 103 kW (140 k), plní emisní normu, která je rovna budoucí evropské Euro V a to díky nasazení několika technologii, jako je filtr pevných částic, speciální SCR katalyzátor a také vlastní spalování předchází vytváření velkého množství škodlivých látek.

Bluetec u Volkswagenu ovšem nemá se shodně nazvaným systémem Mercedesu nic společného. Evropské automobilky se pouze dohodly, že tento název budou používat u naftových verzí, které plní přísné emisní limity a mohou se prodávat na americkém trhu.

Jednotný název má zaručit lepší prodeje, protože zákazníci si zvyknou na jedno značení a budou vědět o co se jedná. Přes jednotné značení však každá automobilky používá odlišnou a svou vlastní technologii pro snižování emisí.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků