Volkswagen Jetta TDI Cup: přesvědčovací schopnosti Němců

37 komentářů

Honza42
8. listopadu • 14:45

Jen si ještě klidně chvíli pindej. Až pořádně osolej ropu, tak budou nafťáky prstíčkem hrabat, emise neemise.

Martin
8. listopadu • 11:44

Tých 125 kw asi velmi nepresvedci americanov o sportovom vykone. Ved kym tam auto nema motor aspon 4 litre je dobry len namiesto motorceka na stierace. Ja sam mam diesel ktory je o nieco menej vykonny a neda sa hovorit o sportovom aute.Tych par KW naviac urcite nespravia zazrak. A este jedna vec preco niektory jedinci pisu ,, Co nám chtěl autor svým článkem vlastně sdělit ? " Nam autor nechcel osobne povedat nic, len napisal too co planuje firma W.
Skor sa pytajte co tym chce povedat samotny Wolksfagen . Podla mna je to uboha snaha W. sa ako tak zviditelnit.

neodborník
8. listopadu • 8:33

Co nám chtěl autor svým článkem vlastně sdělit ? Napadá mne jen autorovo skromné naznačení že je uvědomělý "ekolog" a "sportovec".

richie
8. listopadu • 9:11

Řeknu to jednoduše. Je to flame. Dneska každý ví, co umí nafta. Doporučuju svezení v 535d nebo v 335d případně i v běžné A6 3.0TDI 233k.B-] Při sportovnější jízdě v M3 spotřeba běžně kolem 30l, tzn. na nádrž nedojedu ani do Olomouce... S 335d polovička a dojedu tam dřív zhruba o čas, co frajer s M3 bude stát na pumpěB-] Výhodu nafty chápe téměř každý, kdo najede ročně víc než pár tisíc kilometrů na nákupy.

Radek Ondrášík
8. listopadu • 10:30

Já najezdím dle roku 80-120tkm za rok a výhodu nafty jsem prozatím nepochopil. Pokud se u Vás točí vše okolo pár halířů na kilometru, co ušetříte, pak to chápu, ovšem s ohledem na ztrátu hodnoty, pojištění, provozní náklady apod. je ušetření za palivo směšná položka.To už nemluvím o nepříjemném neustálem dunění, kadlání, neschopnosti solidní kultivované jízdy ať komfortní, nebo sportovní.A také zde nevytahuji tuny emisí, které mají naftové motory vůči benzínovým daleko horší. Ano, CO2 je strašák, který uměle vytvřátí pár eko-teroristů, kteří by měli být odstraněni, aby na ně nebylo vidět, protože díky těmto několika jedincům zblbly masy lidí na celém světě a také to tak vypadá.každopádně tímto neříkám, že naftu ne. Když se někomu líbí, ať si ji koupí.

Afroman
8. listopadu • 20:20

Rád bych se zeptal jestli v tom autě ,,nebydlíte" řekl bych že i 80 000 km ročně je dost. Znám lidi co jezdí ročně 60 000 a víc a to v něm sedí víc jak 8 hod denně.

Vavroch
8. listopadu • 10:45

No, teď ještě abyste přesvědčil firemní ekonomy, že pro služební vozy s nájezdem x tisíc km ročně se prostě nafta nevyplatí a máte vyhráno. B-]PS: Viděl bych to na pěkný článek.

Radek Ondrášík
8. listopadu • 11:19

Jaké firemní ekonomy? Vy si myslíte, že fleety kupují tak, že nějaký hodný a uvědomělý ekonom zpočítá na kolik co vyjde a to se pak koupí? Ale no tak, to by měli všichni Logan 1,4. Samotná obliba naftových motorů zase není ani u fleetu tak velká, jak se často říká. Když se podíváme na evropské fleet prodeje, pak nafta o něco vede, ale nijak dramatické.
Ona ta nafta je stejna sranda jako s usetrenim za DPH u N1. Kdyz si clovek uvedomi, ze za zprasene auto dostane par tisic zpet, tak taky kroutim halvou, ze to nekdo kupuje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
8. listopadu • 22:15

já těch párů tisíc za N1 dostal zpět už asi pět set, takže celkem milión korun
taky si říkám jestli mi to za ten pakatel vlastně stálo

Vavroch
8. listopadu • 12:11

Mám jiné zkušenosti. U nás se nafta prostě vyplatí a rozdíly nejsou v tisícovkách, ale o řád výše (na jeden vůz). Ročně to udělá pěkný balík.

Kankunen
8. listopadu • 12:44

Naftové auto stojí víc peněz, má drahší prohlídky, rychleji se opotřebujou gumy, desky, kotouče, pojištění stojí taky víc. Já vidím výhodu nafty hlavně v odevzdávaní výkonu v běžných otáčkách. Mám benzín a rozčiluje mě že octávka 1,9 TDI mi poodjede při výjezdu z obce.

petr
9. listopadu • 7:05

Stačí podřadit a ta Octavka Vám neujede aneb malé srovnání pružnosti motorů:
1) Škoda Octavia 2.0FSI 110kW
2) Škoda Octavia 2.0TDI 103kW
Pružné zrychlení 60-100 km/h
FSI na 2ku za 4,6s * TDI na 3ku 4,9s
FSI na 3ku za 5,6s * TDI na 4ku 7,2s
FSI na 4ku za 8,0s * TDI na 5ku 9,5s
Pružné zrychlení 80-120 km/h:
FSI na 3ku za 6,1s * TDI na 4ku 6,6s (TDI na 3ku 5,7s)
FSI na 4ku za 7,5s * TDI na 5ku 8,5sStačí tedy jít o jeden rychlostní stupeň pod TDI a dieselu ujedete.

Vavroch
8. listopadu • 12:52

Naftové auto je dražší, prohlídky nejsou nijak dražší, spíše stejné, gumy se opotřebují +- stejně, kotouče a desky o málo dřív. Pojištění zavísí na něčem jiném než na druhu paliva. Nám vychází nafta pořád výhodněji.

Kankunen
8. listopadu • 13:16

Havarijní vychází z ceny auta, o pneu to je pravda mění se na jaře a na podzim.

LK
8. listopadu • 11:46

No tak tata kdysi mel sluzebni Fabii Combi N1 a jak to auto bylo naprosto priserne po vsech strankach, tak zrovna uprava N1 mu nijak neuskodila. Mrizka sla vyndat vcelku bez problemu a pripadne komplikace papiroveho razu (pocet osob a ruzne hmotnosti) v praxi problemy nepusobily. Mozna je N1 u jinych aut drsnejsi, nevim...

Radek Ondrášík
8. listopadu • 11:56

No vyndat jde, ale neni to spravne a navic, co tim clovek usetril?Auto stoji dejme tomu 400 000 tis. a za 3 roky ho proda treba za 200000tis. mrizka stoji treba 15000. Takze dotycny usetri na DPH za 3 roky 19% z 20000 tis. tedy 38 000 - 15 000 mrizka a celkova uspora za tu klec je 23000/3 lety = cca 7500 Kc rocne.Stoji to za to? I kdyby byla mrizka zadarmo, tak usetri tak 10k rocne. A stoji to za to?Ja myslim, ze N1 muze mit nejaky duvod tak u auta za 3-4-5 mega, jinak je to o nicem.

LK
8. listopadu • 13:09

Nevidím do účetnictví otcova zaměstnavatele, ale auto bylo na leasing, tzn. asi na 4 roky a mám dojem, že leasingové splátky byly nižší zhruba o tu pětinu, což však v žádném případě není 7500 za rok.Já osobně bych to viděl tak, že to za to stát může. 10k za rok člověk na ulici nenajde a jak jsem psal, ta mřížka neměla žádná reálná negativa, takže ve finále stojí otázka tak, zda těch ušetřených třeba 20k ročně stojí za to riziko, že se někdo bude šťourat v tom, že tam není přepážka apod. To ať si každej vyřeší sám pro sebe.

mlaskac
8. listopadu • 12:35

aneb ceska zaprdenost? Mozna v tyhle zemicce coz je objedlin 250x200km se nafta moc neprojevi ale znam lidi z najezdem 200tkm rocne uplne bez problemu. Kdyz je nafta tak neusporna proc se nedelaji benzinove autobusy a kamiony? Dejme si dle pravidel zavod praha pariz, kdo myslis ze vyhraje? Slusna nafta nebo za stejny penize (tj vykonejsi) benzin. zatimco ja zajedu na pumpu jednou tak cokoliv nad 2.0 v benzinu nejmene 2x trikrat a 10 minut na pupme je sakra znat (zkuste nekoho kdo jede 180 v realnem provozu nechat ujet 10 minut a zkuste si za jak dlouho ho dojedete)

Radek Ondrášík
8. listopadu • 12:48

autobusy+nákladní vozy = točivý moment, proto mají tyto vozy naftové motory.Jinak je to k smíchu, 85 kW benzín a bral si v průměru 8,5 teď mám 1,9 naftu 88 kW a bere si 6,5. Při 60l nádrži to máte 900 vs 700 km. Tedy nic, co by mne extra zpomalilo.Každopádně jak říkám - ať si každý jezdí jak chce a v čem chce. Když se mu nafta líbí, ať ji má. Když mu to ušetří těch pár peněz a má dlooooouhy dojezd, super.

KK
8. listopadu • 20:17

Když se bavíme o jednom voze, tak to asi nijak zajímavé nebude. Vezmu li ale 10 aut, tak se dostáváme úplně někam jinam.

_Teddy_
8. listopadu • 19:11

Ze takyto (s prepacenim) blby argument pouzije amater, to este dokazem pochopit. Ale vy? To sa nehanbite? Tak tocivy moment je ten dovod, hej? A este vam nikto nepovedal, ako spolu suvisi tocivy moment, vykon a otacky?Ak mate benzinovy a naftovy motor s rovnakym vykonom, dostanete z nich na koleso +/- ten isty tocivy moment! Lebo vykon (rozumiete, vykon!) je smerodajny. Priklad: mate naftak s 300Nm/3000rpm, a benzinovy motor s 150Nm/6000 otackach. Lenze ten benzinovy da predsa po sprevodovani 1:2 tiez ~300Nm/3000rpm (minus straty v prevode)!Tak co znamena ten argument "tocivy moment"??? ak by to bol jediny dovod, tak do nakladiaku daju benzinovy motor so silnejsim stalym prevodom, a je vystarane. Lenze ten dovod bude asi "trosku" iny, a sice robustnost a trvanlivost motora. Nie je problem najst os.auto s malym naftovym motorom, a nabehane 500tisic km, ale benzinovych s takym najazdom je ako safranu. Preco asi? Ze by to bolo rozdielnym kompresnym pomerom (a teda aj ucinnostou), teplotou spalin, energetickou hustotou, atd, atd? Eh, ze sa ja tu rozculujem, to fakt nema zmysel...Suhlasim s poslednym odstavcom: nech si vyberie kazdy sam. Niekomu vyhovuje nafta, niekomu benzin. V porovnani ktore ste uviedli ma benzinovy motor asi tak o 25% vyssiu spotrebu. Niekomu je to jedno, niekomu inemu pripada ta uspora zaujimava...

Leon
8. listopadu • 17:10

100tkm rocne, cena za naftu benzin stejna 30Kc pro zjednoduseni.
Vase benzinove auto ma spotrebu 8,5l/100km. Rocne zaplatite za benzin 255000Kc.
Vase nove naftove auto ma spotrebu 6,5l/100km. Rocne zaplatite za naftu 195000Kc.
Takze rozdil 60.000,- rocne ve prospech nafty.
Nekomu to za to stoji, Vam asi ne.

petr
9. listopadu • 6:45

Na palivu sice ušetříš 60.000,- Kč, ale hodně ti toho sežere pravidelný servis. On ten diesel má totiž spotřební věci jako např. turbo, které má při dobrém zacházení životnost dejme tomu těch 200tis. km, takže při ceně cca 30tis-40tis Kč za nové klesá výhodnost 40-45tis Kč ročně. Pak zde je samozřejmě oblíbená váha vzduchu, vstřiky a taky rychlejší opotřebení přední nápravy a pneu díky těžšímu motoru. V konečném důsledku ta cenová výhoda bude podstatně nižší.

KK
9. listopadu • 9:46

Jeden nesmysl za druhým. Jo, když jezdíš v bazarových plečkách, to se pak nedivím, že tě potkávají tyto "problémy".

Radek Ondrášík
8. listopadu • 21:57

Leon: průměrný nájezd v ČR je pod 25tkm, přesto se nafťáky prodávají o 106.. někde mi uníká význam té úspory. A jak říkám...vemte si auto za 700tis. za 3 roky jej prodáte za 400tis. a ročně najedete český průměr 25tkm.Za 3 roky ztraím 300tis. na hodnotě auta, nacpu do něj tak 50tis za servisky a opravy apod. Takže tu máme 350tis. toho, co do auta dám a o co přijdu a k tomu započítám třeba 50tis. navíc za benzín. Takže to máme 350:50 tis. Tedy u benzínu bych zaplatil za 3 roky 350+250 a u nafty 350+200, tedy 550 vs. 500 - za rok ušetřím na naftě takových 15tis. K tomu započítám ročně o 2000 tis. vyšší zákonou 1,8 vs 1,9 a jsem ročně na 13tis. ušetřených peněz za to, že budu mít o třídu horší komfort jízdy.Ano, pokud si někdo koupí auto a najede třeba 100tkm ročně (takových je promile z procenta majitelů aut) pak to i nějaký význam může mít, ovšem ten význam bude výrazně klesat s rostoucí pořizovací cenou. Čím je auto dražší pro pořízení, tím je jakákoli úspora směšnější.

Leon
8. listopadu • 22:27

Ja reagoval jen na Vas pripad, kde uvadite 80-120tis rocne. Tudiz by jste mohl usetrit tech 60tisic za rok. I kdyz vy tech 60.000 davate za lepsi komfort z jizdy. Tak jako nekdo koupi zase drazsi auto. Nebral by jste ale za tech 60.000 rocne co jste mohl usetrit radeji vykonejsi naftovy motor??Vubec nechci obhajovat naftu. Ja sam naftu mam, i kdyz osobne bych bral benzin. K nafte jsem se dostal z duvodu vyhodnejsi cenove nabidky. Komfort jizdy je asi horsi vzhledem k tezsimu motoru a vyssimu hluku.
Nekdo ma vsak naftovy motor rad kvuli jeho vysokemu krouticimu momentu. Nekdo zas benzin kvuli vetsimu spektru otacek. Vse ma sve klady a zapory. Nelze tudiz jednoznacne rict co je lepsi.Ale Vase argumenty nejsou podlozene fakty! Auto za 700tis je predpokladam nove. Vetsinou maji nova auta LongLife servis (50.000km nebo 2 roky). Realne je to vzdy mene. Ale i tak bych chtel videt tech 50.000,- za 3 roky (servisky a opravy). Prvni 2 roky je auto v zaruce (tudiz zadne ceny za opravy). V tech 3 letech vidim jen jednu servisku, pokud nenajezdite vice nez je cesky prumer ;-)

Leon
9. listopadu • 9:14

Jeste k memu prispevku. Naftu mam i zduvodu uvedeneho v teto tabulce http://www.autorevue.cz/default.aspx?textart=1&article=12682.A to jest, ze se prodavaji prevazne auta s dieslovym motorem a tudiz nabidka benzinovych je mensi.

Jenyk
8. listopadu • 22:41

Od LongLife servisu se ustupuje. Započítejte u dieselu také opravy náročnější techniky (vstřiky, turba), po 150 000 to není výjimečné a ceny jsou vysoké (mimochodem, to vás může potkat i v záruce a výrobce to často neuzná). Také mám naftu, jezdí dobře, ale už ji nekoupím. Nestojí to za to.

KK
9. listopadu • 9:44

Co to jsou za počty? Děláš, jako by tyto opravy čekaly každého. Mě se to zatím nestalo ani jednou u 3 dieslových aut, co mají nájezd vyšší než uvádíš.
Prostě nesmysl.
Když vemu nové auto, tak servis navštěvuji jen na obhlídku a výměnu kapalin a to nijak často.

_Teddy_
8. listopadu • 8:14

No zbohom! 125kW, TDI. Oproti tomu je Fiesta-Cup spickovy zavod...

richie
8. listopadu • 8:02

...tak jsme se už udusili a došla ropa chytráciB-]

asdvasv
8. listopadu • 8:49

Bohuzel se dusime hlavne kvuli tem dieselum. Kdybych si mel predstavit mesto jako LA plny dieselu, to by byla hustota ...No nic, jsem zvedav jak budou amiky presvedcovat az to auto pri akceleraci bude kourit jako kdyz nekdo do kamen prilozi igelit ... to jim v treba konkretne v kalifornii asi moc neprojde

richie
8. listopadu • 8:56

Konkrétně v USA se díky extrémnímu znečišťování ovzduší z benzínových auto se v Kalifornii rodilo tolik defektních dětí že to nakonec mělo za následek nejpřísnější limity co se týče benzínových aut na světě. Co se týče dieselů, tak dnes auta s Bluetec/BlueTDI systémy mají několikanásobně nižší emise než benzínové autaB-] Zapomeň na to, že moderní diesely kouří...

petr
8. listopadu • 11:18

I ty brebto, než začneš kafrat úplné kraviny, tak si o tom něco zjisti. V americe zavedli mimo jiné přísné limity emisí pro NOx, proto se tam přestali prodávat dieselová auta, protože tyto limity nebyli schopni splnit na rozdíl od benzínových, on totiž diesel vypouští cca 3x víc NOx než benzín. Před rokem se na americký trh pokusil s Bluetecem prosadit Mercedes, bohužel kalifornské limity nedokázal splnit, takže na Bluetecu pracoval další rok a teprve teď se mu podařilo prolézt s tzv. odřenýma ušima :-P
V řeči čísel, v Kalifornii platí pro NOx maximální přípustná hodnota 0,2 g/1 míli, což převedeno na kilometry znamená cca 0,125 g/km. Pro srovnání evropská norma Euro5, která ještě neplatí dovoluje dieselům 0,20 g/km emisí NOx.
Jinak funkce Bluetecu spočívá na použití močoviny na "spalování" emisí NOx, takže stačí když se po tankování vymočíš do svého TDI a máš "ekologický" Bluetec :-D

alambert
8. listopadu • 16:09

v podstate jedina emise, kterou ma diesel nizsi, je CO2...a to je plyn zcela prirozeny a vznika i pri pestovani ryze...kdezto ty opravdovy sracky, SO2 a NOx, produkuji diesely mnohem vic nez benziny...nemluve o pevnych casticich...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Honza
8. listopadu • 17:50

Nevím,co,kdo produkuje,ale když okolo projede diesel,tak radši chvíli nedýchám.Protože většina smrdí pěkně agresivně do nosu.

JSmith
8. listopadu • 9:26

Mají menší emise čeho? CO2 :-/? Možná moderní diesely s DPF nekouří, ale nikde jsem se nedočetl, že ho konkrétně tato Jetta má. A dost o tom pochybuji v přítomnosti sportovního výfuku...

Doporučujeme

Články odjinud