Volkswagen Jetta TDI Cup: přesvědčovací schopnosti Němců

Evropské automobilky se v poslední době všemožně snaží prosadit se svými dieselovými agregáty na zámořských trzích. Německý Volkswagen není výjimkou a pro prezentaci svých TDI motorů si zvolil vcelku nekonvenční cestu. Aby automobilka o kvalitách svých motorů přesvědčila masy lidí, uspořádá tento rok sérii závodu VW Jetta TDI Cup.

Série, jejíž průběh je naplánován na začátek příštího roku, se bude skládat z osmi závodů a závodit se bude pochopitelně na modelech Jetta TDI, které prošly sportovní úpravou u divize Volkswagen Motorsport.

Co se týká samotných vozidel, ty jsou poháněny turbem přeplňovaným dieselovým agregátem s výkonem 125 kW (170 koní). Kromě „velice“ sportovně laděného motoru pod kapotou disponuje závodní Jetta sportovním výfukovým a brzdovým systémem. Paradoxem je, že právě na takové akci chce automobilka přesvědčovat vybíravé Američany o ekologičnosti a ekonomičnosti dieselů, ostatně při výkonu tohoto „sporťáku” asi v ničem jiném než ve spotřebě soutěžit nepůjde. Podle všeho se s podobnými akcemi obracejícími Američany „na pravou víru” budeme setkávat často. Bůh ochraňuj Ameriku...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Cupový Volkswagen Jetta TDI
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků