Volkswagen Jetta, nástupce Bory: první foto a info

Jetta je sedan odvozený od Volkswagenu Golf, má tedy stejný rozvor, stejné motory, ale je přidán „batoh“ s objemem přes 500 l. Automobilka zveřejnila první informace a fotografie, včetně počáteční ceny; Jettu s motorem 1.6 MPI koupíte za 570 tisíc.
Volkswagen Jetta, nástupce Bory: první foto a info

Volkswagen rázným způsobem učinil přítrž mé včerejší spekulaci, zda se nástupce Bory bude jmenovat Jetta po vzoru amerického trhu, či zda si ponechá své původní jméno. Automobilka se navíc rozhodla s uvedením na trh nepočkat až na frankfurtský autosalon, jak uváděl např. server Channel4, ale pošle svůj nový sedan do prodeje už začátkem června.

Novinka vychází z již dříve představené americké verze a podle všeho od ní není odlišná. Vpředu najdete klasickou masku s V-profilem, vzadu pak diody (LED) místo klasických světel. Jetta je dlouhá 4,55 m (+17,8 cm), široká 1,78 m (+4,6 cm) a vysoká 1,46 m (+1,3 cm). Rozvor je stejný jako u Golfu a dalších vozů postavených na platformě PQ35 (Octavia, A3, Toledo...), tedy 2 578 mm (+6,5 cm). Zavazadlový prostor nabízí velmi dobrých 527 l (+72 l), vhodné je ale dodat, že jde o hodnotu s dojezdovým rezervním kolem. Golf má ve standardu 350 l, pokud si ale objednáte plnohodnotnou rezervu, sníží se objem o 75 l. Podobné je to u Passatu - na českém trhu má 485 l místo 565 l. Zadní sedadla jsou sklopná a dělená.

Už verze Trendline bude na německém trhu velmi dobře vybavena. V základu najdete poloautomatickou klimatizaci Climatic, šest airbagů, ESP, aktivní opěrky hlavy vpředu, elektromechanický posilovač, el. stahování oken, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrické ovládání a vyhřívání zrcátek a 16" kola 205/55. Volkswagen uvádí, že oproti Boře je nová Jetta ve stejné výbavě o 350 eur levnější. Takto vybavený model bude na německém trhu se základním motorem 1.6 MPI 75 kW stát 18 950 eur, tedy cca 570 tisíc Kč.

Kromě zmíněného motoru najdete pod kapotou další klasické agregáty z produkce koncernu, a sice 1.6 FSI 85 kW, 2.0 FSI 110 kW, později se objeví 2.0 TFSI s výkonem 147 kW. Nafťáky zastoupí motory 1.9 TDI 77 kW, 2.0 TDI 103 kW a 2.0 TDI 125 kW, který se do prodeje dostane později. K motorům TDI a TFSI si budete moci pořídit dvouspojkovou převodovku DSG, k nepřeplňovaným benzínům pak šestikvaltový tiptronic. Na podzim tohoto roku naftové motory dostanou za příplatek filtr pevných částic. Nová Jetta se bude vyrábět v mexickém Pueblu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 230 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků