Volkswagen Jetta, nástupce Bory: první foto a info

Jetta je sedan odvozený od Volkswagenu Golf, má tedy stejný rozvor, stejné motory, ale je přidán „batoh“ s objemem přes 500 l. Automobilka zveřejnila první informace a fotografie, včetně počáteční ceny; Jettu s motorem 1.6 MPI koupíte za 570 tisíc.
Volkswagen Jetta, nástupce Bory: první foto a info

Volkswagen rázným způsobem učinil přítrž mé včerejší spekulaci, zda se nástupce Bory bude jmenovat Jetta po vzoru amerického trhu, či zda si ponechá své původní jméno. Automobilka se navíc rozhodla s uvedením na trh nepočkat až na frankfurtský autosalon, jak uváděl např. server Channel4, ale pošle svůj nový sedan do prodeje už začátkem června.

Novinka vychází z již dříve představené americké verze a podle všeho od ní není odlišná. Vpředu najdete klasickou masku s V-profilem, vzadu pak diody (LED) místo klasických světel. Jetta je dlouhá 4,55 m (+17,8 cm), široká 1,78 m (+4,6 cm) a vysoká 1,46 m (+1,3 cm). Rozvor je stejný jako u Golfu a dalších vozů postavených na platformě PQ35 (Octavia, A3, Toledo...), tedy 2 578 mm (+6,5 cm). Zavazadlový prostor nabízí velmi dobrých 527 l (+72 l), vhodné je ale dodat, že jde o hodnotu s dojezdovým rezervním kolem. Golf má ve standardu 350 l, pokud si ale objednáte plnohodnotnou rezervu, sníží se objem o 75 l. Podobné je to u Passatu - na českém trhu má 485 l místo 565 l. Zadní sedadla jsou sklopná a dělená.

Už verze Trendline bude na německém trhu velmi dobře vybavena. V základu najdete poloautomatickou klimatizaci Climatic, šest airbagů, ESP, aktivní opěrky hlavy vpředu, elektromechanický posilovač, el. stahování oken, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektrické ovládání a vyhřívání zrcátek a 16" kola 205/55. Volkswagen uvádí, že oproti Boře je nová Jetta ve stejné výbavě o 350 eur levnější. Takto vybavený model bude na německém trhu se základním motorem 1.6 MPI 75 kW stát 18 950 eur, tedy cca 570 tisíc Kč.

Kromě zmíněného motoru najdete pod kapotou další klasické agregáty z produkce koncernu, a sice 1.6 FSI 85 kW, 2.0 FSI 110 kW, později se objeví 2.0 TFSI s výkonem 147 kW. Nafťáky zastoupí motory 1.9 TDI 77 kW, 2.0 TDI 103 kW a 2.0 TDI 125 kW, který se do prodeje dostane později. K motorům TDI a TFSI si budete moci pořídit dvouspojkovou převodovku DSG, k nepřeplňovaným benzínům pak šestikvaltový tiptronic. Na podzim tohoto roku naftové motory dostanou za příplatek filtr pevných částic. Nová Jetta se bude vyrábět v mexickém Pueblu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků