Volkswagen Jetta konečně v Česku

33 komentářů

JirkaK
25. srpna • 23:08

Nejak mě to nedá - kdy jste někdo viděl jet po Česku nějakou Boru, Jettu? Já snad nikdy,  maximálně sem tam golf, většinou II nebo III generace...  Passat jenom proto, že ho občas nějaká fabrika koupí jako papalášfáro.

shaggy
28. srpna • 21:49

jedna bora parkuje u nas pod barakom. holt slovensko...

Petrxyz
23. srpna • 11:12

Jsem zvědav, kam umístí škodovka octavii RS, když jetta s 2.0 TFSI stojí 772.000,-. Tipoval bych zhruba stejnou cenu, ale s lepší výbavou, jako třeba ESP , autoclima, 17 kola. 

Milan
23. srpna • 12:13

ta cena bude pro RS nižší než 772 tis :) a výbava vyšší :) xenony... 

Petrxyz
23. srpna • 12:38

To jsem se toho teda dozvěděl

Milan
23. srpna • 23:02

neoficiálně :) 749900 krátká, 779900 dlouhá - 2,0 tfsi 147 kw, dsg zatím nepůjde, základní výbava: bohatá včetně xenonů, zbytek snad už byl publikován

Dusan
24. srpna • 10:21

Zajimave bude co to udela s cenami ostatnich Oktavek, protoze nyni Skoda Octavia II 2.0FSI s xenony + ESP (predpokladam jako standard v RSku) a malym kozenym paketem (dtto) vyjde na 683.000Kc coz je v pomeru k vykony docela blizko.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pan Klobouk
24. srpna • 11:32

A porad jen 4x aribag ? nejsou tam hlavovy, ze ? a bocni vzdadu ani nejdou dokoupit.

Honza
26. srpna • 13:15

Ale daji , bocni v operadlech jsou , hlavove se daji objednat ,kryjou predni a zadni okna a vystrelujou od stropu.

Petrxyz
24. srpna • 9:28

Pokud tomu tak bude, bude taková cena super !

Dinar
23. srpna • 10:37

P. Janda: ta informace, že TFSI bude možno kombinovat s DSG je potvrzená? V ceníku není ani 2,0tdi s DSG, budou později?

pjanda
23. srpna • 13:09

Ano, jde o oficialni informaci od VW. Zrejme se v nabidce objevi pozdeji.

culda
23. srpna • 8:54

Filtr pevných částic je určitě "dobrá věc", ale nesmí vám připravit 8měsíční servisní anabázi! Takhle dlouho trvalo "autorizovaným" servisům, než tam přišli na to, že nefunguje jak má a motor prostě nejede a netáhne. Motor byl téměř neustále v režimu regenerace FAPu a muselo se postupovat metodou pokus-omyl a vyměnila se spousta dílů a na 25000 km spotřeboval velkou část aditiva na regeneraci. Nebýt to v záruce, tak se asi ekonomicky zasebevraždím.V tu chvíli jsem si říkal, že mít superekologické auto (v době 100 let starých Avíí, Tater a autobusů), které nejede, je zatracený luxus. Navíc si myslím, že saze které filtr zachytí, se stejně při regeneraci dostanou do ovzduší. Zákon o zachování hmoty asi fuguje, že?
Nakonec na to naštěstí přišli a auto zase jede. Otázka je, jak dlouho!

Miloš
23. srpna • 7:53

Když jsem tuhle Oktávku potkal před dvěma lety v L.A. (CA), málem jsem omdlel. A ono se to dostane i do Čech ....

Dan
23. srpna • 21:57

V LA jich ted jezdi docela dost. Pochybuju ale ze tam jezdili pred dvema lety bobe....

trumbelín
23. srpna • 6:13

Tak bude zajímavé sledovat prodeje. Za tu cenu jde koupit i jiná auta a hlavně s jinými motory (myslím základ).

Jim
23. srpna • 0:18

...no, myslím si, že u nás by to měla být volba zákazníka, zda chce filtr pevných částis či ne, proto jsem rád, že VW umožní volbu a ne jako od frantíků, kteří to tam daj standardně. Když pominu, že tím životní prostředí prozatím neovlivní(tedy vedle Avií a Liazek, Tater a chiplých TDI, co u nás jezdí), tak akorát za to bude platit vlažnější dynamikou a vyššími náklady na servidech(doufám, že nespekuluji)...a ještě na tom zaplatí větší DPH státu, to je svinská politika, co...

pjanda
23. srpna • 0:45

V "normalnich" statech, kde si voleni zastupci uvedomuji, ze lide budou smyslet ekologicky jen tehdy, kdy maji ekonomicky motiv, jsou vozy produkujici nizsi emise prirozene danove zvyhodneny. Tam ma filtr pevnych castic za priplatek smysl, kazdy si spocita, jestli se mu ta investice vyplati nebo ne a jsou-li podminky nastaveny rozumne, 99% lidi zjisti, ze ano.
U nas ale muzete mit z koupe DPF leda dobry pocit, ze chodcum a ostatnim ridicum nezasvinite plice. Proto lituji, ze je filtr jen za priplatik, koupi si ho 1% lidi. Pritom je to klicova vec, ktera potira skoro dokonale jednu z velkych nevyhod naftaku, kterou osobne neprenesu pres srdce.
Jinak vykony jsou dnes u novych naftaku s filtry stejne jako u verzi bez nich, konkretne VW dnes u 2,0 TDI DPF neudava rozdil ve vykonu (drive 103 vs 100 kW), filtry uz myslim umi byt bezudrzbove. Nevidim zadna jina negativa krom vstupni investice, kterou Vam bohuzel nevynahradi nic jineho, nez dobry pocit. Me by to stalo i za to, vetsine lidi ale asi ne...

LeonardoCupranek
23. srpna • 9:52

To je zvlastni, jak to jako ma fungovat. Lide nejsou ochotni si za ekologii priplatit, ale jsou ochotni zvolit si zastupce, kteri je k tomu donuti?

pjanda
23. srpna • 13:07

Tak jsem to nemyslel ani nerekl. Maji (a doufam, ze i chteji) si zvolit nekoho, kdo poskytne takove danove ulevy, ze se jim vyplati si za filtr priplatit. Vim, stejne si to nakonec vsechno zaplatime sami, ale platit za filtr plus dan nebo jen filtr je rozdil a podobna drobnost nebude podnecovat k vyssimu danovemu vyberu v jinych oblastech. Je to jen motivace a myslim, ze pokud ma stat neco delat, je to motivovat lidi k chovani, ktere neni kratkodobe racionalni.
Toto samozrejme neni optimalni cesta. Vim, ze jste liberal a je mi jasne kam mirite. Minimalisticky stat, minimalni dane na jeho spravu a kazdy at si se svymi penezi hospodari sam a rozhodne se, jestli chce nebo nechce filtr. Nechal bych pak ciste na zajmovych subjektech, jestli a jak budou investice do DPF podporovat (a je mi jedno jak, jestli Vam ho zaplati, nebo investuji do reklam atd.) Ano, ja jsem pro, mame na plno veci podobne nazory, ale budme realiste. K tomuto se zde nikdy nedopracujeme a divam-li se na vec prismatem onoho filtru, tezko najdu schudnejsi a pro zakaznika prijatelnejsi reseni, jak jej dostat do co nejvetsiho poctu aut, nez to co jsem zminil.

LeonardoCupranek
24. srpna • 20:09

Ne, ja jsem libertarian a minimalisticky stat povazuji za nerealnou a naivni ideu
Ale me slo spis o to, ze tyto "pokuty" nedostava ten postizeny, ale shrabne je nenasytna byrokracie.
Mobilni operator, banka, sporitelna, benzinove pumpy, atd... udajne poskodi klienty. Misto aby celili hromadne zalobe a v pripade prohry poskozene klienty odskodnily, zaplati pokutu statu (Antimonopolnimu uradu a podobne). Ty firmy si stejne zaplacenou pokutu nasledne opet vyberou na svych klientech (na kom taky jinem), takze ti jsou poskozeni dvakrat. Kazda pokuta od statu (UOHSu, atd...) je vlastne dalsi dani uvalenou na obcany, protoze stat shrabne pokutu a firmy si ty penize vezmou na klientech (obcanech). A stat ma jeste tu drzost toto pouzivat jako dukaz sve uzitecnosti.
To same u znecistovani z aut. Platime udajne kvuli tomu spotrebku z PHM. Musime investovat do novych euronorem. Proste nekdo, kdo ma 3 roky stare auto s Euro3 a chce nove auto, musi jednak zaplatit 19% DPH z jeho ceny (zrejme pokuta za to, ze bude mene znecistovat) a jednak vyvoj technologii pro Euro4, ktere to nove auto bude splnovat. Naproti tomu zde zcela beztrestne jezdi auta, nakladaky a autobusy bez katalyzatoru, ktere znecistuji nasobne vice (tedy poskozuji zdravi) a ti jsou pokutovani daleko mene: neplati tech 19% DPH z noveho auta (ostatni to plati kazde 3 roky), neplati v cene auta naklady na vyvoj stale nakladnejsich ekologickych a bezpecnostnich technologii, pouze plati tu spotrebku, ale stejnou jako ten, kdo znecistuje 10x mene. Navic samozrejme ani jedna z techto pokut nejde tem, ktere ten smrad postihuje, ale jde na provoz neuzitecnych (v tom lepsim pripade) nebo dokonce primo skodlivych uradu.

NovoCZ
23. srpna • 23:47

Piando, já jsem byl těžce proti filtrům, dokud jsem parkoval venku, ale najednou mám garáž přímo v baráku a najednou teda přemýšlím, že si ty dost nebezpečný saze foukám přímo do baráku. Najednou filtr požaduju, bez něj TDI neberu a daňová úleva by určitě byla príma, ale není to rozhodující ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LeonardoCupranek
24. srpna • 20:11

Presne tak, ja bych si filtr (pokud bude treba za dvacku) koupil taky. I kdyby na to uleva nebyla. Ale na druhou stranu me samozrejme stve, smrduty trabant muze smrdet a zadnou pokutu nedostane a clovek, kterej si kupuje novejsi a ekologictejsi auta je za to pokutovan - nejen cenou katalyzatoru, ale i treba DPHckem.

Skyline
24. srpna • 8:59

Ty jsi hezkym pripadem typickeho TDi-ckare. Smrdet pod nos ostatnim - to je prece v pohode, ja to necucham, hlavne, ze to malo zere. A najednou ti to vadi. Doufam, ze si ten FAP koupis a pak budes nadavat na ty ropaky, co ho nemaji. Nikdy ale nezapomen, ze oni se chovaji stejne, jako ty ted. Skoda, ze rakovina nepozna, kdo ty dieselovy sracky ridi a na koho by tedy mela skocit.

deerhunter
24. srpna • 10:25

jj, presne tak ! opravdu velmi typicke, typicky cesky ubohe, primitivni a neomalene. NovoCZ
podivejte se na me, jezdi mi to za 5 litru a ten cerny dym co za mnou zustava ?? No co ? Nezajem, to neresim, ujedu tomu, jede mi to jako das, mam to totiz chipnuty. A filtry pevnych castic? tak to ani nahodou, jsem "tezce proti filtrum" !! pryc s filtrama !! ....... no ale ted mam svuj barak a koukam ze mi vsechen ten bordel zustava v garazi ... honem filtry !, dejte sem filtr !, prece si nezaneradim svuj barak a plice tema sazema, chci filtr zadarmo a danovou ulevu k tomu !! 
omlouvam se za mozna trochu prehnanou reakci, ale prispevek pana NovoCZ me po ranu opravdu zvedl ze zidle jako uz dlouho nic

NovoCZ
24. srpna • 10:39

Klid hoši, já diesela nemám a NEBUDU mít, jen jsem chtěl trochu popíchnout diskusi, většinou jedinným argumentem proti TDI je tady zaběhlé že jezdí jako hovada, takže děkuju za vaše názory. Fakt ale je, že mi diesely vadí právě kvůli emisím hodně nebezpečných sazí, on si to z těch TDIčkařů málokdo uvědomuje, jaký nebezpečí mají a proto se přimlouvám za nějaké znevýhodnění dieselů, protože se v budoucnu budeme dost nepříjemně divit. Němci a celá EU jsou na jednu stranu rádoby ekoligičtí, a pak jsou filtry za příplatek ??? Ty měly být povinné už dávno. Když to stovnám s jejich "tažením proti kouření", tak tohle nebezpečí než pasivní kouření a nic se s tím nedělá ...

LeonardoCupranek
24. srpna • 20:16

Jsem klidne i pro povinne filtry. Ale jiz jsem tu nekolikrat opakoval, ze jsem hlavne pro stejna pravidla pro vsechny. Proc by clovek, ktery si kupuje nove auto, mel platit za katalyzator, FAP a jeste k tomu platit DPH a vedle toho by tu smely beztrestne jezdit stara auta ktere nemaji ani ten KAT?
Kdo je tady sobec a "nepritel verejneho zdravi"? Proc jen majitel noveho TDI bez priplatkoveho FAPu? Proc ne majitel Avie, stareho dieseloveho medaka, trabantu, skody 105, atd...? Co to je za falesnou moralku, falesne socialni citeni, ze vam smrad z techto aut nevadi?
Me tedy otravuje uplne stejne !

Veverak
24. srpna • 21:35

Leonadro - kdyz stejna pravidla pro vsechny, tak hlavne sjednotit normy Euro pro benzinaky i diesely, presne tak jak je to v USA. A budes se divit jak i moderni diesely najednou zacnou splnovat jen bezninovy Euro 2. Ale samozrejme souhlasim s danovymi ulevami a ekologickymi pokutami ...

LeonardoCupranek
24. srpna • 21:58

No me by to nevadilo. Ja se nijak nebranim priste si koupit benzinaka. Kazdopadne stejne limity pro KAZDE auto by byly daleko spravedlivejsi.
Ja s danovymi ulevami samozrejme nesouhlasim, protoze nesouhlasim s danemi jako takovymi
 

Dan
23. srpna • 21:56

Ja kdyz si v Anglii vyberu sluzebni auto s vyssim obsahem zplodin tak zaplatim vyssi dane. Docela snadne a vubec ne liberalni. Takze i ruda vlada by s tim neco delat mohla, jen by se musela zabyvat skutecnymi problemy a ne sama sebou. To by jsme ale od nasich politiku vazne chteli hodne. Bohuzel.

ja
23. srpna • 11:32

V principu ano

Jde o to, ze nektere veci se musi naridit, jinak to nefunguje... teda dovedu si predstavit malou vesnici, kde treba vsichni topi plynem a jeden dva lide spaluji neco, co zasmradi celou naves. Tak by mozna pod tlakem vetsiny od toho ustoupili, protoze vsem ten smrad vadi, a presli na neco nesmradlaveho.

Ale v situaci, kdy je vetsina lidi vuci ostatnim anonymnich, tak si akorat reknou - co mi muzou - a dale snizuji motivaci i u tech, kteri by jinak do filtru investovali, protoze si reknou, ze je to stejne marny boj proti smrdici subpopulaci.

LeonardoCupranek
24. srpna • 19:49

Na to neni potreba narizovani. Pokud nekdo nekoho otravuje kourem, melo by se to dat zalovat - porusuje jeho legitimni prava - tim, ze mu kouri na jeho parcelu, do jeho plic. Naves by samozrejme take mela byt privatni a jeji majitel, ktery na ni treba ma obchody, atd... by logicky chtel znecistovatele zalovat take.
U narizovani je velky problem v tom, kdo a proc ma mit pravo neco jinym narizovat. Ma to byt kral? Generalni tajemnik? Momentalni vetsina? Fuhrer? A proc?
Podle me je lepsi vychazet z principu, ze kazdy si muze delat (se svym zivotem a mejatkem) cokoli, jenom nesmi omezovat (zivot a majetek) druhych.

Jim
23. srpna • 1:48

co se týče bezúdržbových filtrů, tak vím jen o Oplu, který nevyžaduje žádná aditiva, atd. (jinak jsem se tím moc nezabýval, takže úplně přesně nevím). Já bych si klidně diesel s DPF koupil, ale jen za podmínky, že by auto s tím stálo díky snížené DPH(snad někdy to bude) míň neboli stejně než auto bez něj...jinak nevidím řešení, prostě ekologičtější auto musí být vždy zvýhodněno, jinak se nebude dobře prodávat...třeba Toyotu Prius nebo Lexus RX400h by měli nějak "daňově zlevnit", ale ono ne, stejně jsou dražší...  

Doporučujeme

Články odjinud