Volkswagen Jetta Hybrid v Bonneville pokořil světový rekord

Americký importér vozů Volkswagen nasadil na solných pláních v Utahu speciální provedení modelu Jetta Hybrid a pokus o dosažení rekordu se zdařil.

Na legendárních solných pláních v Bonneville se ve stanovených termínech pravidelně odehrávají bitvy o rychlostní rekordy. Jde přitom o lokalitu, v níž například v šedesátých letech „drtil“ svůj Spirit of America Carig Breedlove a kde v roce 1970 Gary Gabelich dosáhl na speciálu Blue Flame rychlosti přes 1 014 km/h. V současnosti se zde ale setkáme i s vozy působícími podstatně civilnějším dojmem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
VW Jetta Hybrid při rekordní jízdě v Bonneville

Například před rokem v Bonneville exceloval nejen pick-up Ford F-250 farmáře z Oklahomy, ale také upravená Škoda Octavia RS, jež se tam rozjela až na 325 km/h, čímž podle plánu oslavila výročí 110 let účastí mladoboleslavských automobilů v závodech. Nyní americká část koncernu VW Group oznámila, že zde její speciálně upravený vůz Volkswagen Jetta Hybrid letos dosáhl průměrné rychlosti 299,842 km/h na obousměrně projížděné trati.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ano, je to méně než u Octavie RS, ale Jetta Hybrid startovala v jiné kategorii. Podle časoměřičské společnosti Southern California Timing Association (SCTA) dosáhla rychlostního rekordu pro „sériový automobil s motorem o objemu nižším než 1,5 l a přeplňováním“.

Netřeba dodávat, že zejména americký Volkswagen tohoto úspěchu jistě opět plně využije k propagačním účelům.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků