V Americe budou mít VW Golf GTI s batohem. A my ho tady chceme taky!

Výkon 230 koní, manuální převodovka, adaptivní tlumiče. Amerika si hraje a chce u toho i trošku zlobit.

Jetta se u nás již neprodává. Podívala se sem jako pětkový Golf s kufrem namísto Bory a nyní už ji v nabídce nenajdete. Současný kombíkový trh prostě kompaktním sedanům nepřeje. V Americe ale Jettu pořád mají a její minulou generaci jste dokonce mohli mít s pětiválcem!

Amerika samozřejmě nevynechává ani ostřejší verze, které jsou zde zastoupeny akronymem GLI. Současná sedmá generace nyní v této verzi bude debutovat na autosalonu v Chicagu, který začíná již zítra. Nové GLI si propůjčí pár věcí ze současného Golfu GTI a R.

Příští Volkswagen Golf GTI hybrid mít nebude. Vsadí na klasiku

Příští Volkswagen Golf GTI hybrid mít nebude. Vsadí na klasiku

Pod kapotou bude motor 2.0 TSI ze základního Golfa GTI. Žádné velké drama, klasická jednotka EA888, kterou moc dobře známe. Na starost zde bude mít 169 kW (230 koní) a 350 Nm. Stovka by tak mohla být dosažena za 6,5 vteřiny. Poháněna jsou výhradně přední kola a motor se standardně páruje se 6stupňovým manuálem, automat DSG je za příplatek. S GTI a R nadále sdílí brzdy a z GTI pochází i přední diferenciál.

Po vzhledové stránce jde o klasický ostrý Volkswagen současnosti. Auto je narýsované pravítkem a divoké oblouky tu nemají moc šanci. Skvěle pak vypadá červená linka na mohutné přední masce, 18palcová GLI kola a chromovaná koncovka výfuku.

VW Golf zachrání i metalisty. Vtipná reklama předvádí užitečnou funkci

VW Golf zachrání i metalisty. Vtipná reklama předvádí užitečnou funkci

Standardem jsou přední a zadní LED světla, ambientní osvětlení interiéru, dvouzónová klimatizace nebo Front Assist. V příplatkové výbavě najdete panoramatickou střechu, vyhřívaná o odvětrávaná sedadla, digitální přístrojový štít, adaptivní tlumiče nebo audiosystém Beats, který můžete znát například z evropského Pola.

Golf GTI s kufrem u nás samozřejmě nemá šanci. Vypadá ale naprosto skvěle a my přemýšlíme, že spustíme masovou letákovou kampaň na podporu tohoto vozu na evropském trhu. Přidáte se?

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

včera | Svět motorů | 48 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků