V Americe budou mít VW Golf GTI s batohem. A my ho tady chceme taky!

Výkon 230 koní, manuální převodovka, adaptivní tlumiče. Amerika si hraje a chce u toho i trošku zlobit.

Jetta se u nás již neprodává. Podívala se sem jako pětkový Golf s kufrem namísto Bory a nyní už ji v nabídce nenajdete. Současný kombíkový trh prostě kompaktním sedanům nepřeje. V Americe ale Jettu pořád mají a její minulou generaci jste dokonce mohli mít s pětiválcem!

Amerika samozřejmě nevynechává ani ostřejší verze, které jsou zde zastoupeny akronymem GLI. Současná sedmá generace nyní v této verzi bude debutovat na autosalonu v Chicagu, který začíná již zítra. Nové GLI si propůjčí pár věcí ze současného Golfu GTI a R.

Příští Volkswagen Golf GTI hybrid mít nebude. Vsadí na klasiku

Příští Volkswagen Golf GTI hybrid mít nebude. Vsadí na klasiku

Pod kapotou bude motor 2.0 TSI ze základního Golfa GTI. Žádné velké drama, klasická jednotka EA888, kterou moc dobře známe. Na starost zde bude mít 169 kW (230 koní) a 350 Nm. Stovka by tak mohla být dosažena za 6,5 vteřiny. Poháněna jsou výhradně přední kola a motor se standardně páruje se 6stupňovým manuálem, automat DSG je za příplatek. S GTI a R nadále sdílí brzdy a z GTI pochází i přední diferenciál.

Po vzhledové stránce jde o klasický ostrý Volkswagen současnosti. Auto je narýsované pravítkem a divoké oblouky tu nemají moc šanci. Skvěle pak vypadá červená linka na mohutné přední masce, 18palcová GLI kola a chromovaná koncovka výfuku.

VW Golf zachrání i metalisty. Vtipná reklama předvádí užitečnou funkci

VW Golf zachrání i metalisty. Vtipná reklama předvádí užitečnou funkci

Standardem jsou přední a zadní LED světla, ambientní osvětlení interiéru, dvouzónová klimatizace nebo Front Assist. V příplatkové výbavě najdete panoramatickou střechu, vyhřívaná o odvětrávaná sedadla, digitální přístrojový štít, adaptivní tlumiče nebo audiosystém Beats, který můžete znát například z evropského Pola.

Golf GTI s kufrem u nás samozřejmě nemá šanci. Vypadá ale naprosto skvěle a my přemýšlíme, že spustíme masovou letákovou kampaň na podporu tohoto vozu na evropském trhu. Přidáte se?

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků