Volkswagen Jetta: evropská verze bude lepší než ta americká

Když se měli američtí novináři možnost seznámit se s novou generací sedanu Volkswagen Jetta, nešetřili zklamáním. Snaha o snižování nákladů je na tomto autě bohužel patrná, například obkladové materiály v interiéru údajně působí méně kvalitně než dosud.

Pokud si ale na tento model brousíte zuby, nezoufejte. Evropské provedení, jež se již začiná prodávat, totiž má být výrazně lepší. Interiér dostane kvalitnější provedení a zadní kola budou odpružena nezávisle stejně jako u Golfu VI. „Americká” Jetta přitom zůstává věrná klikové zadné nápravě známé třeba z první generace Octavie.

To se však promítne i do cen. Jetta bude v Evropě nabízena od 20 900 eur (a to za výbavu Trendline a motor 1,2 TSI), tedy 28 941 dolarů, zatímco v USA stojí jen 15 995 dolarů, a to s konvenčním a dlouhými léty prověřeným čtyřválcem 2,0 MPi s výkonem 115 koní (85 kW). Základní výbavový stupeň S navíc obsahující vše potřebné, například ABS, ESP, šestici airbagů, centrální zamykání, elektrické ovládání oken, hlídání tlaku v pneumatikách, klimatizaci nebo rádio s přehrávačem CD a vstupem AUX

Jak je vidět, mimo Evropu se Volkswagen stále drží svého poslání, tedy vyrábět "lidová vozidla". A za tyto peníze Američané měkčené plasty a pětiprvkové závěsy zadních kol jistě rádi oželí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Jetta 2011 v evropském provedení
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků