Volkswagen Jetta: evropská verze bude lepší než ta americká

Když se měli američtí novináři možnost seznámit se s novou generací sedanu Volkswagen Jetta, nešetřili zklamáním. Snaha o snižování nákladů je na tomto autě bohužel patrná, například obkladové materiály v interiéru údajně působí méně kvalitně než dosud.

Pokud si ale na tento model brousíte zuby, nezoufejte. Evropské provedení, jež se již začiná prodávat, totiž má být výrazně lepší. Interiér dostane kvalitnější provedení a zadní kola budou odpružena nezávisle stejně jako u Golfu VI. „Americká” Jetta přitom zůstává věrná klikové zadné nápravě známé třeba z první generace Octavie.

To se však promítne i do cen. Jetta bude v Evropě nabízena od 20 900 eur (a to za výbavu Trendline a motor 1,2 TSI), tedy 28 941 dolarů, zatímco v USA stojí jen 15 995 dolarů, a to s konvenčním a dlouhými léty prověřeným čtyřválcem 2,0 MPi s výkonem 115 koní (85 kW). Základní výbavový stupeň S navíc obsahující vše potřebné, například ABS, ESP, šestici airbagů, centrální zamykání, elektrické ovládání oken, hlídání tlaku v pneumatikách, klimatizaci nebo rádio s přehrávačem CD a vstupem AUX

Jak je vidět, mimo Evropu se Volkswagen stále drží svého poslání, tedy vyrábět "lidová vozidla". A za tyto peníze Američané měkčené plasty a pětiprvkové závěsy zadních kol jistě rádi oželí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Volkswagen Jetta 2011 v evropském provedení
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků