Volkswagen Jetta (Bora) nové generace

Volkswagen Jetta se na evropském trhu začne prodávat v létě příštího roku. Ještě předtím si ale odbude premiéru americká verze Jetta, jejíž první obrázky zveřejnil Volkswagen v pátek. Současně s nimi se objevily také základní informace. (nové fotografie)
Volkswagen Jetta (Bora) nové generace

Volkswagen představil první obrázky americké verze Bory, která se na tamním trhu prodává pod názvem Jetta. Tento vůz zde tvoří zhruba 40 procent celkových prodejů automobilky, není proto divu, že je mu na tomto trhu věnována patřičná pozornost. V USA bude Jetta/Bora představena na detroitském autosalonu a začne se na merickém trhu prodávat už v prvním čtvrtletí příštího roku, létě se pak dostane i do Evropy.

Doplněno: I na evropském trhu se bude Jetta prodávat pod stejným názvem.

Vůz má nejenom novou příď a záď, ale měl by podle některých zdrojů dostat oproti Golfu i o 70 mm prodloužený rozvor. Naopak server VWvortex.com uvádí rozvor stejný jako u Golfu, tedy 2 578 mm; celková délka novinky je 4 554 mm a šířka 1 760 mm. Tisková zpráva je na informace ohledně rozměrů skoupá, takže si na finální rozměry budeme muset počkat na detroitský autosalon. Nicméně kdo zkusil nového Golfa ví, že místa je v něm oproti čtvrté generaci dostatek.

Tip: Špionážní fotografie Jetty/Bory jsme zveřejnili před měsícem.

Základním motorem pod kapotou je pětiválec s objemem 2.5 l a výkonem 110 kW (210 Nm), za příplatek si budou moci přespolní zákazníci objednat šestistupňový tiptronic. Převodovka DSG přijde později stejně jako motor 1.9 TDI 77 kW; ve standardu bude mít tento motor pětistupňový automat. I na americký trh dorazí motor 2.0T FSI s výkonem 147 kW, který bude dostupný buď s manuálním šestikvaltem nebo DSG. Zatím se neplánuje motor 3.2 V6, nicméně otázka ohledně něj je zatím stále otevřená.

Interiér bude podobný Golfu, žádné výrazné změny Boru nečekají, nové budou jen některé materiály. Do sériové výbavy dostane Jetta nejen ABS, ale i ESP, oproti Golfu budou ale chybět hlavové airbagy, v základu tedy bude jen dvojice předních a bočních pytlů. Jetta se bude vyrábět pouze v Mexiku stejně jako Bora; ta bude odsud dovážena do Evropy. Na tomto trhu bude mít Bora klasické motory jako 1.6 MPI, 2.0 FSI, 1.9 TDI aj. Nebude chybět ani pohon všech kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků