Volkswagen Jetta (Bora) nové generace

Volkswagen Jetta se na evropském trhu začne prodávat v létě příštího roku. Ještě předtím si ale odbude premiéru americká verze Jetta, jejíž první obrázky zveřejnil Volkswagen v pátek. Současně s nimi se objevily také základní informace. (nové fotografie)
Volkswagen Jetta (Bora) nové generace

Volkswagen představil první obrázky americké verze Bory, která se na tamním trhu prodává pod názvem Jetta. Tento vůz zde tvoří zhruba 40 procent celkových prodejů automobilky, není proto divu, že je mu na tomto trhu věnována patřičná pozornost. V USA bude Jetta/Bora představena na detroitském autosalonu a začne se na merickém trhu prodávat už v prvním čtvrtletí příštího roku, létě se pak dostane i do Evropy.

Doplněno: I na evropském trhu se bude Jetta prodávat pod stejným názvem.

Vůz má nejenom novou příď a záď, ale měl by podle některých zdrojů dostat oproti Golfu i o 70 mm prodloužený rozvor. Naopak server VWvortex.com uvádí rozvor stejný jako u Golfu, tedy 2 578 mm; celková délka novinky je 4 554 mm a šířka 1 760 mm. Tisková zpráva je na informace ohledně rozměrů skoupá, takže si na finální rozměry budeme muset počkat na detroitský autosalon. Nicméně kdo zkusil nového Golfa ví, že místa je v něm oproti čtvrté generaci dostatek.

Tip: Špionážní fotografie Jetty/Bory jsme zveřejnili před měsícem.

Základním motorem pod kapotou je pětiválec s objemem 2.5 l a výkonem 110 kW (210 Nm), za příplatek si budou moci přespolní zákazníci objednat šestistupňový tiptronic. Převodovka DSG přijde později stejně jako motor 1.9 TDI 77 kW; ve standardu bude mít tento motor pětistupňový automat. I na americký trh dorazí motor 2.0T FSI s výkonem 147 kW, který bude dostupný buď s manuálním šestikvaltem nebo DSG. Zatím se neplánuje motor 3.2 V6, nicméně otázka ohledně něj je zatím stále otevřená.

Interiér bude podobný Golfu, žádné výrazné změny Boru nečekají, nové budou jen některé materiály. Do sériové výbavy dostane Jetta nejen ABS, ale i ESP, oproti Golfu budou ale chybět hlavové airbagy, v základu tedy bude jen dvojice předních a bočních pytlů. Jetta se bude vyrábět pouze v Mexiku stejně jako Bora; ta bude odsud dovážena do Evropy. Na tomto trhu bude mít Bora klasické motory jako 1.6 MPI, 2.0 FSI, 1.9 TDI aj. Nebude chybět ani pohon všech kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků