Volkswagen Jetta 2,0 TDI: kompaktní univerzál (velký test)

Volkswagen Jetta 2,0 TDI: kompaktní univerzál (velký test)

Kapitoly článku:


Slovo na závěr

Jetta se ukázala jako skvělý kompromis pro ty, kteří se nechtějí smířit s menším hatchbackem, který nepůsobí tak dospěle, a nechtějí ani Passat, který pro ně může být zbytečně velký. Nemá smysl popisovat techniku a výbavy, protože toto má Golf a Jetta společné a téměř vše, co platí pro Golf, platí i pro Jettu.

Design Jetty je velmi povedený a je dobře, že automobilky drží i nadále sedany ve svých nabídkách a nepřecházejí hromadně k praktičtějším liftbackům. Kufr, který dostal Golf, aby vznikla Jetta, vozu velmi dobře sedl a na světě je díky tomu velmi elegantní a vyvážený sedan nižší střední třídy, kterému ovšem na kráse trochu ubírá přílišný konservativismus interiéru. Materiály, zpracování i ergonomie je sice výborná, ale šeď a fádnost, kterou jste při jízdě obklopeni, ubírá na zážitku a potěšení z jízdy.

Pokud budeme chápat Jettu jako rodině zaměřený sedan, pak nabízí dostatek prostoru jak pro posádku na předních, tak na zadních sedadlech. Přidává velmi slušný objem zavazadelníku, který ovšem díky konstrukci nedovolí převážet větší zavazadla a pokud tedy zvažuje rodina pořídit si Jettu spolu s dítětem, může vzniknout problém, kam umístit kočárek. Vše má tedy své hranice.

Týden za volantem ukázal i to, že Jetta není pouze nudným sedanem, ale umí rozdat i radost jízdy, která je limitována pouze tím, jaký motor si zákazník zvolí a jak moc chcete porušovat předpisy. Jetta umí být klidná dáma na dálnici, která pohodlně, v klidu a bez jakékoli námahy odveze rodinu na dovolenou a zároveň umí být zábavná a velmi rychlá. Jetta se ukázala jako slušný kompromis, který neurazí ani prakticky smýšlejícího řidiče, ani někoho, kdo si chce jízdu občas užít.

Plusy

  • objem zavazadlového prostoru
  • kvalitní zpracování
  • zdařilý design sedanu
  • slušná dynamika a spotřeba
  • komfortní a přitom zábavné jízdní vlastnosti

Mínusy

  • horší kultivovanost naftového motoru vůči konkurenci
  • horší využití zavazadlového prostoru
  • šedý a příliš konzervativní interiér

Základní výbava Comfortline:  2 aktivní opěrky hlavy vpředu, airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu a vzadu, ABS vč. EBV, MSR, ASR a brzdového asistentu "dual rate", ISOFIX, kotoučové brzdy vpředu a vzadu, vpředu s vnitřním chlazením, klimatizace "climatic" s poloautomatickou regulací, rádio RCD 300 s CD a 4x repro, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, el. ovládaní oken vpředu a vzadu, palubní počítač, výškově a podélně stavitelný volant, posilovač řízení "servotronic", tempomat, make-up zrcátka ve clonách s osvětlením, plnohodnotné rezervní ocelové kolo, centrální zamykání na DO, 12V zásuvka v zavazadelníku, ocelová kola 6x16", kryty vnějších zrcátek lakované v barvě vozu, chromované lišty okolo bočních oken, nárazníky a ochrané lišty lakované, přístrojová deska a středová konzole s dekorací hliník "microtec", odkládací kapsy na zadních stranách předních sedadel, odkládací přihrádky pod předními sedadly, středová loketní opěrka s odkládacím prostorem a výdechy ventilace dozadu a 2 držáky nápjů vzadu, sedadlo řidiče a spolujezdce výškově stacitelné, kuřácký paket, zadní opěradlo asymetricky dělené a sklopné s loketní opěrkou a průvlakem pro přepravu dlouhých předmětů, potahy sedadel "maxima", komfortní sedadla vpředu, opěrky bederní páteře vpředu

Příplatková výbava: alarm s nezávislým zdrojem, ostraha interiéru, senzor naklonění vozu vč. komfortního zamykání (+ 9 200), klimatizace "climatronic" s automatickou regulací, 2 zónová teplotní regulace, klimatizována přihrádka spolujezdce (+ 5 600), metalický lak (+ 14 400), mlhové světlomety (+ 5 600),

Cena v základní výbavě: 697 700 Kč
Cena v testované výbavě: 732 500 Kč

Technické parametry

Motor

  • Objem: 1968 cm3
  • Kompresní poměr: 18,5
  • Největší výkon: 103 kW (140 koní) při 4000 ot./min
  • Největší točivý moment: 320 Nm při 1750-2500 ot./min
  • Palivo: nafta

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 207 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,7 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km): 7,3/4,9/5,8
  • Emise CO2 (g/km): 151
  • Objem palivové nádrže: 55 l

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: náprava typu McPherson
  • Zavěšení zadních kol: Víceprvkové zavěšení

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1393-1556 kg
  • Užitečná hmotnost: 597-434 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4554 mm
  • Šířka: 1781 mm
  • Výška: 1459 mm
  • Rozvor náprav: 2578 mm

Vnitřní rozměr

  • Základní objem zavazadlového prostoru: 527 l

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud