Volkswagen je v Německu téměř monopolem, jeho šéf pochválil i Škodu

Volkswagen je v Německu téměř monopolem, jeho šéf pochválil i Škodu

Volkswagen, největší evropská automobilka, v Německu naprosto dominuje. Její podíl na tamějším trhu je bezmála 22 procent, volkswagenů se v Německu prodá dvaapůlkrát více než vozů značky Mercedes-Benze, která je v zemi druhou nejsilnější. Agentura DPA se opírá o dnes zveřejněnou studii automobilového experta Ferdinanda Dudenhöffera z výzkumného centra Univerzity Duisburg-Essen. Generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn dnes pochválil i dceřinou společnost Škoda Auto za pokračující růst.

VW se vůbec poprvé může pyšnit třemi v Německu nejprodávanějšími modely. Od ledna do září se v Německu prodalo 149 655 modelů VW Golf, 72 251 vozů VW Passat a 70 231 aut VW Polo.

Skupina VW včetně Porsche v roce 2011 dosáhne téměř 37procentní podíl na trhu, uvádí Dudenhöffer. Již za prvních devět letošních měsíců si koncern přišel na 36,7 procenta podílu trhu.

Součástí skupiny je i Škoda Auto. Českou automobilku pochválil Martin Winterkorn v rozhovoru pro list Automotive News Europe. Škoda by měla podle něj v roce 2018 prodávat 1,5 milionu vozidel proti 762 tisícům v loňském roce.

„Škoda je jednou z nejrychleji rostoucích automobilových značek na světě,“ řekl šéf Volkswagenu v rozhovoru. „Ukazuje, jak úspěšná je naše vícebrandová strategie. Škoda je ve své podstatě považována za dostupné, technologicky solidní auto, které výborně ladí s duchem doby. Pokračujeme v posilování jejího postavení vzhledem k tomu, že miliony zákazníků v Číně, Rusku, Indii a Evropě čekají na ty pravé výrobky od Škody,“ prohlásil.
 

Zdroj: E15.cz

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků