Volkswagen je v Německu téměř monopolem, jeho šéf pochválil i Škodu

Volkswagen je v Německu téměř monopolem, jeho šéf pochválil i Škodu

Volkswagen, největší evropská automobilka, v Německu naprosto dominuje. Její podíl na tamějším trhu je bezmála 22 procent, volkswagenů se v Německu prodá dvaapůlkrát více než vozů značky Mercedes-Benze, která je v zemi druhou nejsilnější. Agentura DPA se opírá o dnes zveřejněnou studii automobilového experta Ferdinanda Dudenhöffera z výzkumného centra Univerzity Duisburg-Essen. Generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn dnes pochválil i dceřinou společnost Škoda Auto za pokračující růst.

VW se vůbec poprvé může pyšnit třemi v Německu nejprodávanějšími modely. Od ledna do září se v Německu prodalo 149 655 modelů VW Golf, 72 251 vozů VW Passat a 70 231 aut VW Polo.

Skupina VW včetně Porsche v roce 2011 dosáhne téměř 37procentní podíl na trhu, uvádí Dudenhöffer. Již za prvních devět letošních měsíců si koncern přišel na 36,7 procenta podílu trhu.

Součástí skupiny je i Škoda Auto. Českou automobilku pochválil Martin Winterkorn v rozhovoru pro list Automotive News Europe. Škoda by měla podle něj v roce 2018 prodávat 1,5 milionu vozidel proti 762 tisícům v loňském roce.

„Škoda je jednou z nejrychleji rostoucích automobilových značek na světě,“ řekl šéf Volkswagenu v rozhovoru. „Ukazuje, jak úspěšná je naše vícebrandová strategie. Škoda je ve své podstatě považována za dostupné, technologicky solidní auto, které výborně ladí s duchem doby. Pokračujeme v posilování jejího postavení vzhledem k tomu, že miliony zákazníků v Číně, Rusku, Indii a Evropě čekají na ty pravé výrobky od Škody,“ prohlásil.
 

Zdroj: E15.cz

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků