Volkswagen je opět nejprodávanější značkou aut v Evropě, Ford propadl

Nedávno jsme vás informovali, že Ford zaznamenal velký úspěch, když se v březnu stal nejprodávanější automobilovou značkou v Evropě. Nakonec se ukázalo, že to bylo opravdu s odřenými zády a ve výsledku Ford takto bodoval „jen” v rámci členských zemí EU.

Ať tak či onak, může Ford nyní zvolat jen: „kdeže březnové sněhy jsou.” Dubnová čísla totiž ukázala značně jiný obrázek a tak trochu odhalila nahotu Fordova úspěchu. Za tento měsíc totiž vládl evropským trhům opět Volkswagen a stačilo mu k tomu jen 138 304 aut. Ford tentokrát nezůstal těsně v závěsu, dokonce nezůstal ani druhý - s 87 721 auty (tedy polovinou březnových prodejů!) skončil až čtvrtý za Renaultem a Peugeotem, jež prodaly 99 642 resp. 88 721 aut.

Ford v březnu zjevně ještě profitoval z končících šrotovacích párty a prodával modely Fiesta a Ka jak na běžícím pásu. V dubnu už tyto vozy tak na odbyt nešly a stárnoucí Focus už nebyl s to jejich výpadek nahradit. Naopak VW má svůj Golf VI, který prodeje táhl a vrátil se též na místo nejprodávanějšího vozu - se 186 202 kousky je za první čtyři měsíce roku zpět na výsluní mezi jednotlivými modely aut.

Slušná „škatulata” se odehrála i mezi automobilovými trhy - v březnu byla největším automobilovým trhem v Evropě Velká Británie, v dubnu už se na první místo vrátili opět Němci s 259 414 prodanými auty. Následovala Francie (190 917), Itálie (159 971) a teprve čtvrtá byla Velká Británie (148 793).

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků