Volkswagen je „lidový“. V oblibě zůstává u Němců na špici

Automobilka Volkswagen dnes oficiálně zveřejní hospodářské výsledky za loňský rok. Podle statistiky spolkového úřadu Kraftfahrt-Bundesamt si drží dominantní postavení na německém trhu. Únorovými výsledky automobilky Volkswagen se zabýval Dalibor Záruba v ekonomickém deníku E15 (Mladá fronta). Z jeho článku vybíráme:

Ve třinácti sledovaných kategoriích v počtu nově přihlášených vozů vede v únoru evropský gigant se sídlem v dolnosaském Wolfsburgu pořadí nejoblíbenějších značek hned šestkrát. Primát patří Volkswagenu v segmentu malých aut, kompaktů, ve střední a vyšší střední třídě, ve sportovních užitkových vozidlech, stejně jako ve velkoprostorových a užitkových vozech.

Druhý nejpopulárnější výrobce Mercedes je „zlatý“ třikrát: ve vyšší třídě, ve sportovních automobilech a v minivanech. Únor, během něhož si řidiči v Německu pořídili takřka 225 tisíc nových strojů, zopakoval stav z ledna. Změna nastala v užitkových vozech, kde VW Transporter a Caravelle vystřídal model VW Caddy.

Volkswagen, jenž je mateřskou společností Škody Auto, hlásí podle předběžných údajů za loňský rok rekordní zdaněný provozní zisk (7,14 miliardy eur). V růstu chce pokračovat i letos.

V únoru se v Německu Volkswagen umístil na prvním místě v těchto kategoriích: malé vozy (podíl na nových registracích – 18,4 %; jednička na trhu VW Polo; podíl na nových registracích – 6329; podíl v segmentu – 15,3 %) kompakty (24,8; VW Golf, Jetta; 17 144; 30,8), střední třída (14,6; VW Passat; 8526; 26,1), SUV (11,9; VW Tiguan; 4361; 16,3) velkoprostorové automobily (5,3; VW Touran; 3991; 33,3) užitkové vozy (3,9, VW Caddy; 2120; 24,0) 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Úspěšné vozy Volkswagenu: Polo, Golf, Passat, Tiguan, Touran a Caddy 

 

 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků