Volkswagen jde po krku Fabii RS + několik dalších novinek

Na frankfurtském autosalonu uvedl Volkswagen kromě nového Golfu, studie Golfu GTI a Conceptu R, sedanu Polo, malého SUV Polo Fun a prodlouženého Phaetonu také Polo GT. To bude pohánět identický motor jako Fabii RS, tedy 1.9 TDI s maximálním výkonem 96 kW ve čtyřech tisících otáčkách. Maximální točivý moment je rovněž shodný, 310 Nm v 1900 otáčkách. Na 100 km/h se Polo GTI dostane o tři desetiny sekundy rychleji (9,3 s) než Fabia RS. Maximálka bude na 206 km/h a spotřeba jen pět litrů na sto km (Fabia RS má 5,1 l). Vzhledu nechybí nové nárazníky a 16" litá kola, uvnitř jsou sportovní sedačky a trošku chromu navíc.

Trochu mne překvapilo, že tisková zpráva VW hovoří také o tom, že v průběhu příštího roku bude mít Polo GT také benzínové motory 1.4 55 kW, 1.4 FSI 63 kW a 1.6 74 kW a naftové 1.4 TDI 55 kW a 1.9 TDI 74 kW. Polo GT zkrátka nebude jen sportovním nářadím, jak se mi zpočátku zdálo. Mimochodem, je možné, že se některý z těchto motorů objeví také pod kapotou Fabie RS (pak už mne ale těžko někdo přesvědčí, že zkratka RS značí sportovní vůz).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Polo GT má jiný nárazník a 16" kola. Pohání jej nafťák 1.9 TDI 96 kW

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
V interiéru najdete sportovní sedačky a chrompaket

Další novinky, o kterých jsme nepsali:

  • Passat od podzimu dostane nový motor 2.0 TDI 100 kW.
  • Všechny TDI motory budou mít jako standard filtr pevných částic, takže budou splňovat emisní normu Euro4.
  • Sharan dostane v modelovém roce 2004 novou výbavu jako DVD přehrávač a bude mít upravený vzhled.
  • Pokud si budete kupovat Touareg, můžete nově kombinovat šestistupňový automat s naftovým motorem.
  • New Beetle Cabriolet dostane pod kapotu motor 1.9 TDI 74 kW.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sharan má upravený vzhled a novou výbavu

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků