ID.GTI má ukázat, že se zábavou se počítá i u elektromobilů – premiéru má mimochodem přesně 48 let po jedničkovém Golfu GTI. Zdroj: Volkswagen

ID.GTI má ukázat, že se zábavou se počítá i u elektromobilů – premiéru má mimochodem přesně 48 let po jedničkovém Golfu GTI. | Zdroj: Volkswagen

Tradiční označení má v tomto případě nový význam, místo Gran Turismo Injection (vstřikování) zde písmeno I znamená inteligenci. Tu demonstruje systémem Vehicle Dynamics Manager, který známe z aktuálního Golfu GTI. Technika koordinuje elektromechanické prvky hnacího ústrojí i brzd pro maximální efektivitu. Zdroj: Volkswagen

Tradiční označení má v tomto případě nový význam, místo Gran Turismo Injection (vstřikování) zde písmeno I znamená inteligenci. Tu demonstruje systémem Vehicle Dynamics Manager, který známe z aktuálního Golfu GTI. Technika koordinuje elektromechanické prvky hnacího ústrojí i brzd pro maximální efektivitu. | Zdroj: Volkswagen

Tato nastavení může (zatím hypotetický) řidič ID.GTI měnit díky volbě profilů. Ovlivní elektromotor pohánějící přední nápravu, elektronicky řízený diferenciál, řízení, zvuk a také simulované řazení, inspirované staršími GTI. Zdroj: Volkswagen

Tato nastavení může (zatím hypotetický) řidič ID.GTI měnit díky volbě profilů. Ovlivní elektromotor pohánějící přední nápravu, elektronicky řízený diferenciál, řízení, zvuk a také simulované řazení, inspirované staršími GTI. | Zdroj: Volkswagen

Volant je tříramenný a s prohlubní ve svém středu (které fandové značky začali říkat plivátko) – opět inspirace ostrým Golfem z roku 1976. Zdroj: Volkswagen

Volant je tříramenný a s prohlubní ve svém středu (které fandové značky začali říkat plivátko) – opět inspirace ostrým Golfem z roku 1976. | Zdroj: Volkswagen

Digitální přístrojový štít má úhlopříčku 10,9 palce a umí na přání zobrazit budíky z historických GTI, obrazovka infotainmentu uprostřed měří 12,9 palce. Mimochodem, všimněte si normálního ovládání klimatizace tlačítky a hlasitosti válečkovým voličem – konečně se u VW probudili. Zdroj: Volkswagen

Digitální přístrojový štít má úhlopříčku 10,9 palce a umí na přání zobrazit budíky z historických GTI, obrazovka infotainmentu uprostřed měří 12,9 palce. Mimochodem, všimněte si normálního ovládání klimatizace tlačítky a hlasitosti válečkovým voličem – konečně se u VW probudili. | Zdroj: Volkswagen

Bezesporu nejzajímavějším prvkem interiéru je ale celoplošný průhledový displej na čelní skle. Ten ve sportovním GTI režimu například ukazuje polohu na závodním okruhu, zajeté časy, na závodech pak pozici, nebo další užitečné informace – a to jak řidiči, tak spolujezdci. Zdroj: Volkswagen

Bezesporu nejzajímavějším prvkem interiéru je ale celoplošný průhledový displej na čelní skle. Ten ve sportovním GTI režimu například ukazuje polohu na závodním okruhu, zajeté časy, na závodech pak pozici, nebo další užitečné informace – a to jak řidiči, tak spolujezdci. | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI Zdroj: Volkswagen

Volkswagen ID.GTI | Zdroj: Volkswagen

Tradiční označení má v tomto případě nový význam, místo Gran Turismo Injection (vstřikování) zde písmeno I znamená inteligenci. Tu demonstruje systémem Vehicle Dynamics Manager, který známe z aktuálního Golfu GTI. Technika koordinuje elektromechanické prvky hnacího ústrojí i brzd pro maximální efektivitu. Zdroj: Volkswagen
Tato nastavení může (zatím hypotetický) řidič ID.GTI měnit díky volbě profilů. Ovlivní elektromotor pohánějící přední nápravu, elektronicky řízený diferenciál, řízení, zvuk a také simulované řazení, inspirované staršími GTI. Zdroj: Volkswagen
Volant je tříramenný a s prohlubní ve svém středu (které fandové značky začali říkat plivátko) – opět inspirace ostrým Golfem z roku 1976. Zdroj: Volkswagen
Digitální přístrojový štít má úhlopříčku 10,9 palce a umí na přání zobrazit budíky z historických GTI, obrazovka infotainmentu uprostřed měří 12,9 palce. Mimochodem, všimněte si normálního ovládání klimatizace tlačítky a hlasitosti válečkovým voličem – konečně se u VW probudili. Zdroj: Volkswagen
34
Fotogalerie

Volkswagen ID.GTI ukazuje budoucnost zábavy na elektřinu. Je plný vtipných odkazů na minulost

Konceptem VW dává na vědomí, že legendární tři písmenka mají své místo i v éře elektromotorů. Bude se vyrábět!

Letos představený koncept lidového elektromobilu Volkswagen ID.2All si automobilka pro autosalon v Mnichově okořenila špetkou chilli. ID.GTI má ukázat, že se zábavou se počítá i u elektromobilů – premiéru má mimochodem přesně 48 let po jedničkovém Golfu GTI. Tradiční označení má v tomto případě nový význam, místo Gran Turismo Injection (vstřikování) zde písmeno I znamená inteligenci. Tu demonstruje systémem Vehicle Dynamics Manager, který známe z aktuálního Golfu GTI. Technika koordinuje elektromechanické prvky hnacího ústrojí i brzd pro maximální efektivitu.

Tato nastavení může (zatím hypotetický) řidič ID.GTI měnit díky volbě profilů. Ovlivní elektromotor pohánějící přední nápravu, elektronicky řízený diferenciál, řízení, zvuk a také simulované řazení, inspirované staršími GTI. Hatchback se tedy bude moci projevovat třeba jako jedničkový, dvojkový nebo čtyřkový Golf.

Když už jsme zmínili Golf IV, koncept je se svými 4104 mm podobně dlouhý, na šířku má 1840 mm a na výšku 1499 mm. Rozvor měří 2600 mm. Vpředu si můžeme všimnout uzavřené čelní masky a drze čnícího splitteru, nad nímž se nachází mřížka ve tvaru plástve. Z boku vidíte tmavé prahy a zatmavený B sloupek, kola mají 20 palců. Zadní světla tvoří zatmavená světelná lišta napříč celým autem, v horní části nechybí křídlo s aerodynamickými kryty po stranách zadního okna, ve spodní pak tmavý difuzor.

Uvnitř koncept vyznává minimalismus a hravost skrze vtipné detaily. Například kulatý volič na středovém tunelu má vzhled golfového míčku, stejně jako řadicí páky klasických GTI. Volant je tříramenný a s prohlubní ve svém středu (které fandové značky začali říkat plivátko) – opět inspirace ostrým Golfem z roku 1976. Digitální přístrojový štít má úhlopříčku 10,9 palce a umí na přání zobrazit budíky z historických GTI, obrazovka infotainmentu uprostřed měří 12,9 palce. Mimochodem, všimněte si normálního ovládání klimatizace tlačítky a hlasitosti válečkovým voličem – konečně se u VW probudili.

Bezesporu nejzajímavějším prvkem interiéru je ale celoplošný průhledový displej na čelním skle. Ten ve sportovním GTI režimu například ukazuje polohu na závodním okruhu, zajeté časy, na závodech pak pozici, nebo další užitečné informace – a to jak řidiči, tak spolujezdci. Dle tradice GTI je auto použitelné každý den, do kufru se vejde 490 litrů a po sklopení opěradel až 1330 litrů. O sériové výrobě je již rozhodnuto, potvrdil výkonný ředitel VW Thomas Schäfer. Můžeme se těšit v roce 2026 s očekávanou cenou 30.000 eur, dle aktuálního kurzu zhruba 750.000 Kč.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud