Volkswagen ID.Buzz se snaží vrátit už přes dvacet let. První koncept měl ještě vidlicový šestiválec

Moderní reinterpretace klasického Volkswagenu Type 2 naběhne do výroby v polovině letošního roku. Není to ale poprvé, co se o vzkříšení VW pokusil.

Nadšenci do starých busíků od VW teď žijí představením zcela nové interpretace s označením ID.Buzz. Novinka jezdící výhradně na elektrický pohon se bude prodávat v osobní verzi i užitkovém provedení Cargo. Při vstupu na trh nabídne elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) a baterii o kapacitě 77 kWh. Dojezd prozatím nebyl oznámen.

Vzkříšení ikonického modelu ale není záležitost uplynulých pár let, tedy od prvního konceptu ID.Buzz po jeho uvedení. Táhne se to už od roku 2001, kdy se na autosalonu NAIAS v Severní Americe představil Volkswagen Microbus Concept Car, přezdívaný také New Microbus nebo Microbus Concept.

Vůz navrhla americká větev Volkswagenu, konkrétně designové středisko v Kalifornii. Vzpomeňme, že se tehdy začala rozjíždět obrovská vlna retra, na které se chtěli masové automobilky samozřejmě vozit. Koncept nového mikrobusu tak dokonce nebyl na autosalonu sám, představil se po boku vize New Beetlu s odnímatelnou plastovou střechou.

Moderní reinkarnace Volkswagenu Type 2 byla postavena na páté generaci Transporteru a poháněl ji motor 3.2 V6. To by byla dnes paráda! Na téže platformě měla stát i sériová podoba vozu, která se chystala na rok 2003 s výrobou v Hannoveru. Bohužel se po odkladech projekt stopl a roli zastoupil model Multivan.

Myšlenka se znovu vrátila až v roce 2011, kdy se na ženevském autosalonu představil koncept Bulli. Tentokrát už měl prozíravě elektrický pohon, konkrétně elektromotor o výkonu 85 kW a 40 kWh baterii pro dojezd 299 kilometrů. Na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas v roce 2016 se pak představil pokračovatel této myšlenky, koncept Budd-e.

Koncept se představil den po odsouzení automobilky Volkswagen americkým soudem za emisní skandál. Základem byla ještě teplá platforma MEB a vůz využíval baterii o kapacitě 101 kWh a dva elektromotory o kombinovaném výkonu 225 kW (306 koní). A nyní už konečně do současnosti… skoro.

Koncept dnešního ID.Buzz se představil na detroitském autosalonu v roce 2017, šestnáct let po prvním pokusu o znovuzrození klasického busíku. Na rozdíl od modelů Bulli a Budd-e už ale měl tři řady sedadel, a hlavně to dotáhl až do uvedení sériového modelu. Výroba začíná v první polovině letošního roku, předprodej bude spuštěn v červnu a plnohodnotný vstup na trh je plánován na podzim.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Váš názor Další článek: Opulentní Bentley Bantayga vzniklo ve speciální výbavě pro jediného majitele. Očividně je fanda vesmíru

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta Volkswagen na Heureka.cz