Saská továrna VW už patří jen a pouze elektromobilům. Nyní do ní můžete opět nahlédnout, hlavním hercem je zde VW ID.4.
Volkswagen ID.4 se světu představil již na konci září. Koncernová automobilka má s novým kompaktním SUV velké plány. Novinka se musí prosadit v již tak přeplněném segmentu a probojovat se na vrchní příčky v prodejnosti. Ostatně ještě před koncem této dekády chce VW na silnicích 26 milionů bateriových vozidel.
Není tedy pochyb o tom, že tento nový model bude hrát ve strategii značky důležitou roli. Vyrábí se v továrně v německém Cvikově, kterou Volkswagen na konci letošního června zasvětil už jen a pouze elektromobilům. Posledním zde vyrobeným vozem se spalovacím motorem byl VW Golf R Variant.
V přiloženém videu můžete do továrny nahlédnout. V místě, které proslavil především Trabant, budou v budoucnu vznikat i elektromobily Seat a Audi. Koncern postupně do přeměny továrny vloží 1,2 milionu eur. Všech 8000 zaměstnanců se pak muselo přeškolit na práci na elektromobilech.
Volkswagen ID.4: Srovnání rozměrů |
Model |
VW ID.4 |
Škoda Enyaq iV |
VW ID.3 |
Délka [mm] |
4584 |
4649 |
4261 |
Šířka [mm] |
1852 |
1879 |
1809 |
Výška [mm] |
1612 |
1616 |
1552 |
Rozvor [mm] |
2766 |
2765 |
2765 |
Objem kufru [l] |
543/1575 |
585/1711 |
385/- |
Volkswagen ID.4 se mezitím dostal i na český trh v zaváděcích edicích 1st a 1st Max. První ze zmíněných verzí vyjde na 1.224.900 Kč, za které dostanete konfiguraci se zadním pohonem a elektromotorem o výkonu 150 kW. Baterie má kapacitu 77 kWh a ve výbavě pak nechybí třeba 20palcová kola, dvouzónová klimatizace nebo adaptivní tempomat. Varianta 1st Max za 1.473.900 Kč se pak liší jen výbavou.