Volkswagen ID.4 se představil v Číně ve dvou verzích. Má to jednoduchý důvod

Volkswagen ID.4 Crozz a ID.4 X budou v příštím roce brázdit čínské silnice. Proč jsou ale dvě verze?

Volkswagen ID.4 se před nedávnem oficiálně představil v Evropě a v Americe. Nyní přišla řada na Čínu, kde se vedle standardního modelu (v Číně jako ID.4 Crozz) představila i verze ID.4 X, která se od základní verze liší mnoha detaily a ve zbytku světa ji nenajdete. O co přesně jde?

Nový dobrodružný VW Golf do detailu: Prohlédněte si Alltrack ve velké galerii

Nový dobrodružný VW Golf do detailu: Prohlédněte si Alltrack ve velké galerii

Verze X je o 20 mm delší a o 11 mm vyšší. Opticky pak od sebe vozy odlišují některé prvky, mezi které se řadí jiné nárazníky, přední světlomety a zadní svítilny. Uvnitř jsou pak vozy téměř identické až na jinou středovou konzoli, která je u verze X značně jednodušší. Verze X ovšem není žádnou speciální výbavou, jak by se na první pohled mohlo zdát.

Volkswagen má v Číně totiž pro tuto výrobu dva partnery a svůj elektrický crossover chce mít na takto silném trhu každý z nich. Standardní VW ID.4 Crozz vyrábí FAW-Volkswagen v subprovinčním městě Čchang-čchun a ID.4 X vzniká ve SAIC Volkswagen Automotive v Šanghaji.

V Česku už koupíte VW ID.3 s dojezdem 542 km. Nevyhnul se však kompromisům

V Česku už koupíte VW ID.3 s dojezdem 542 km. Nevyhnul se však kompromisům

Každý z výrobců již na nových vozech pracuje a ročně by mělo dohromady vzniknout 600.000 vozů. O pohonném ústrojí zatím žádné informace nemáme. Oproti evropským specifikacím by se ale nemělo lišit. Základní specifikace by tedy měla spočívat v jednom elektromotoru pohánějícím zadní kola, výkonu 150 kW (204 koní), točivém momentu 310 N.m a bateriovém modulu o kapacitě 77 kWh.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

dnes | Jan Mička | 64 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků