Nový VW ID.4 má první české ceny. Edice 1st jsou mnohem levnější, než se čekalo

76 komentářů

Kuk Vykuk
1. října • 2:24

Normální dizajn co si nehraje na spalováka jako předpotopní parodie Enijak. Škoda je jeśtě zoufalejší konzerva než koncern a to je co říct. B-]

Nocniq
1. října • 16:19

Vidím to stejně, ale tady většina nad vypíčeným kýčovým (za příplatek dokonce podsvíceným) prasečím rypákem Enyaqu hýká blahem a design VW ID.4 jim připadá nudný. To je prostě marnost....

Nocniq
1. října • 16:22

Zapomněl jsem to nejdůležitější: fejkovým! Ten rypák je stoprocentně fejkový.

skuby
29. září • 16:34

K designu auta: vedle Enyaq mi to přijde designově čistší, ale to je věc osobního vkusu. Proti Škodě to má ležatější okno 5. dveří, tak to vypadá míň krabicoidně.
Současně s tim vypadá delší i spoiler, 5. dveře hodně zasahují do střechy => supr přístup do kupru a zřejmě míň omlácených hlav - měřím 194cm (© Jan Míčka :-P). Ale zas to bude kolidovat s delší rakví na střeše (nebo s materiálem instalatéra).
Když se teď dělaj tyhle "mega" spoilery na všech HB/kombi/SUV, proč do toho neschovaj stěrač jako RR? Copak je zadní stěrač nějaká ozdoba?
Stejně jako ty blbý ploutvičky: přijde vám to jako ozdoba? Já mám Legacy BR s FM & SATNAV a žádnou viditelnou anténu to nepotřebuje. Zrovna uvnitř těch plastových spoilerů musí bejt spousta místa na 50 antén...

Nocniq
29. září • 17:00

Dobrý postřehy, jak ten stěrač, tak ta anténa.

Jiri
29. září • 0:51

Já osobně nechápu ten pro mě šílený přechod na zadní pohon (tedy nepočítám-li samotný přechod na el.). Když si vzpomenu na můj přechod ze zadohrabu na předohrab...(Favorit) Auto najednou jelo přesně kam jsem chtěl, dopředu jsem věděl co se bude dít atd. A teď najednou zase návrat k MB105. RWD je dobré tak možná pro "machry" v bavorech, žádnou další výhodu ale nevidim. Tolik vývoje všichni dali konceptu "vše dopředu" a teď najednou všechno špatně?

koncernový rozumbrada
29. září • 10:38

Je to otázka rozložení hmotnosti. Při naloženém autě je už příliš hmotnosti na zadní nápravě, aby to mohlo být FWD. Ale u ID4 máš i AWD, to by tvé starosti mohlo vyřešit.

Jiri
29. září • 15:04

Mě je jasné, že je to o hmotnostech na nápravě a že BMW má motor ve předu. Jen mam tuchu, že ten tah, ktery je možné předními koly směrovat dle potřeby mi zadní, rovně se točící kola nenahradí. S tim Fanousem si za pomoci plynu a ručky šlo tak pěkně pohrát...

kari
29. září • 9:58

Tak pokud znáš zadní pohon, jen ze stopětky, tak chápu ten nesmysl, co jsi napsal. To umělo jedinou věc. Celkem vyjet ve sněhu. Ale přirovnávat to k BMW a pod, to je silný kafe.

polo
28. září • 23:18

Ježišmarjá, to je hnusný.

Kankunen
28. září • 20:34

Mega půl a to to koncern ještě zadotuje.

Twan
28. září • 22:32

ale jinak samé výhody a pozitiva...vlastně ne :-/

kari
28. září • 19:46

Elektrická jebka, hnusný že by se i prase poblilo. K ničemu. Asi jako když jedeš na motorce a potkáš někoho na elektroskutru. On se cítí jak pan, ale má totální šmejd. Doba elektrická bude jeden velký průser, ale holt to chce čas, než na to duté zelené hlavy přijdou.

Tomas
28. září • 16:44

pocital jsem, ze by to mohlo byt znatelne levnejsi, ale opravdu je to mnohem levnejsi, asi tak trikrat nez jsem cekal 😁

inop
28. září • 16:17

ahoj
Tak nevím jestli se svět zbláznil auto za cca 1,5 mega si s radostí zajisté koupí cca 6,5 milionu Čechů a všichni věří naší přenosové soustavě pro plynulé dobíjení přes noc před barákem (kromě těch v rod. domcích) které je na to přizpůsobené silově všude v ČR, cikáni pak nebudou krást kabely a všichni budeme Štastní. a teď o jiné pohádce bylo nebylo.................................

Kakadu
28. září • 13:51

Ta nizka cena mi doslova vyrazila dech. Meli by poradne zdrazit.

pája
28. září • 13:26

Nelíbí se mi, jak mají všechna ta EV auta krátké přední převisy. Když to bourá zepředu, tak ta deforamční zóna je dost malá, to auto je těžké, zajímalo by mě, jak to vychází z nějakých testů. Tesla 3 má převis delší a z tohoto videa je vidět https://www.iihs.org/ratings/vehicle/tesla/mod... ... že to drží až sloupky, takže to pro pasažéry vevnitř musí být pořádná pecka. EV auta podle mě nejsou bezpečná.

Nocniq
28. září • 13:49

Svatá prostoto:
1. Potřeba délky deformační zóny vůbec nesouvisí s tím, jak je auto těžké
2. Deformační zóna je úplně stejně dlouhá, jako u běžných aut. Je totiž potřeba odečíst nedeformovatelný motor (proč má asi tak Smart motor vzadu, právě aby mohl být předek co nejkratší při zachování dostatečné deformační zóny)
3. Přední převis deformační zónu nedefinuje už vůbec (viz jak malé přední převisy mají RWD s motory podél)

pája
28. září • 19:04

RWA auta s dlouhým předním převisem https://www.hotcars.com/15-most-thrilling-rwd-spo... ... Nechápu, proč říkáš, že maj malý převis, když maj velký.

pája
28. září • 19:02

No tak já nevím, každopádně když srovnám všechny Mercedesy, Volva, BMW, ještě i Passat, které mají mnohem větší - delší plochu vepředu, a porovnám kolik lidí v nich při čelním nárazu zemřelo, s jinýma autama s kratším převisem a přední plochou, tak mi vychází, že čím delší byl ten převis, tím byla menší úmrtnost. Nevím, jestli jsou na to nějaké výpočty, vycházím z empirie. Třeba mi to nějak vysvětlíš.

Michal2
28. září • 13:44

Pájo tenhle test se v evropě nedělá.Tady v EU by možná prošlo jen Volvo.

Nocniq
28. září • 13:11

Není krásný, ale ve srovnání s hyperkýčovým Enyaqem je zde design alespoň přijatelný. V zemi, že byly Babovřesky svého času nejnavštěvovanějším filmem roku a kde vládne duo Zeman/Babiš, se samozřejmě více líbí Enyaq.
Výhoda je, že tak v Česku člověk koupí VW levněji než Škodu, což je celosvětově unikátní situace.

chacha
28. září • 14:28

Snadná pomoc odstěhuj se. Uleví se tobě, tvému lékaři i zdejším návštěvníkům.B-]

Nocniq
28. září • 14:55

Vypadám, že bych si stěžoval? Vždyť bez takových jako já by tu ti SPD/KSČ/ČSSD kobliháři pochcípali hlady a tak zlý já zase nejsem.

.
28. září • 17:34

Nick stopro sedí. V hlavě nesráno. :-D

Jozef
28. září • 11:03

Smotánka z WV asi nemá ani šajnu koľko ludia zarábajú 🥴

Honimir
28. září • 11:48

Jo, tak oni mají kde co z produkce koncernu na 12 mesicu a za hubičku. Pak ztrácí přehled kdo si ty auta kupuje a za kolik.Jo, možná se prodají nějaký Tiguany za cenu přes mega, ale bude to beztak kvůli nějakým omezení fleetivych programů...jakože si už nemůžou vzít Touarega apod.Ale třeba se k těm světlým zítřkům prodotujeme.

Hulk
28. září • 11:10

Kupují se auta za 2-3 mio. není důvod aby se neprodávalo auto za polovic.

moje jmeno
29. září • 14:58

Jenomže tisíce bláznů co si tohle za tohle koupí, automobilku nevytrhnou. WV by to potřeboval prodávat v řádu statisíců, ale to je a dlouho bude jen jejich vlhký sen. Hlavně lituju majitelů, až se budou chtít po pěti letech tohoto nesmyslu zbavit. Propad ceny bude s největší pravděpodobností více než závratný.

Mirek
28. září • 18:18

To je srovnání trochu hodně mimo. Myslíš si, že ti, co kupují auta za 2 - 3 mio najednou přesedlají ze svých BMW, Mercedesů, Porsche.... na VW? Možná si myslíš, že lidé, kteří kupovali auta do cca 700 000 Kč najednou s radostí vysypou dvojnásobek. Tomu sám nevěříš a vzpomeň si na mě za rok, jak vyjdou statistiky prodejů aut, jak velké procento prodejů tohle auto zabere. Prodávat se samozřejmě bude, otázkou zůstává, v jakém počtu. A pokud se jedná o Česko, nebudou-li dotace (svinstvo, které křiví trh), tak prodeje budou docela mizivé.

Hulk
28. září • 19:05

Lidé kteří kupovali Tiguany, nebo Kodiaqy, což jsou auta v podobné relaci jako ID 4 klidně přesednou, nevím, proč sem tahat auta za 700, to je dnes cena za HB nižší střední. A protože na přelomu roku auta se spalováky znovu silně zdraží nebude už vůbec o čem. A kolik se prodá v ČR je zcela nezajímavé, rozhodující trhy budou Německo, Čína a další velké trhy.

Mirek
29. září • 11:39

To je pěkný nesmysl. Do Číny se auta nevyváží, tam se vyrábí, jinak by clo auto udělalo neprodejné. Já řeším výrobu a prodeje v Evropě, takže Čínu škrtám. A opravdu jsem si nevšiml, že by všichni kupovali Tiguany a Kodiaqy za podobnou cenu, aby to pro ně byl zajímavý přechod na tohle auto. Za rok si povíme.

koncernový rozumbrada
29. září • 10:30

Proti Tiguanu je to právě o cca půl milionu dražší, což pro zákazníka Tiguanu není zanedbatelná částka. U základu je to skoro dvojnásobek - 700tis/1200tis a i u vyšších verzí to není zanedbatelný rozdíl 1200tis/1700tis...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
koncernový rozumbrada
29. září • 17:04

Proč tolik mínusů? Vždyť je to pravda :-P

Mirek
29. září • 21:37

Tady se na pravdu nehraje, na to jsi ještě nepřišel?

Luise
29. září • 8:48

To bych chtěl vidět, jak člověk, který kupoval Tiguan/ Kodiaq přesedne do tohoto. Základ stojí 1.224.000. Za to dostaneš auto, které zrychluje za 8,5 s, má maximální rychlost na úrovni Dacie Sandero (160 km/h) a ujede 400 km normálním tempem a chybí mu spoustu výbavy. Kupci Tiguanů a Kodiaqů fakt nejsou cílová skupina pro auto, které má vyšší základní cenu než šestiválcové BMW 330D.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rembaz
29. září • 16:35

Stačí sa pozrieť napr. do rakúska. Máš tam pri kúpe auta NOVu, daň z emisií atd.
A to nie je len v Rakúsku. EV kľudne môže za 5rokov celkovo vychádzať lacnejšie ako porovnateľný spalovak.

Mirek
29. září • 21:35

To může, ale jen za předpokladu ohýbání trhu různými podporami elektroaut a zdaněním toho ostatního, aby se ceny srovnaly, obrátily. A co nastane, až nebude z čeho čerpat peníze, když se přestanou prodávat auta se spalovacím motorem? Stále se budou nesmyslně podporovat elektroauta, nebude se platit jízda po dálnicích...? Kde vezmeš těch 90 miliard, které stát (ČR) vybral v roce 2019 na spotřební dani z pohonných hmot?

Rembaz
29. září • 22:01

Vybrať nejake dane je ten najmenší problém.

Mirek
30. září • 20:31

Pěkná blbost, vyber 90 miliard na daních z elektromobility a bez dotací elektromobility. Jak je možné, že tohle nikde nefunguje? Uveď, kde ty daně vybereš. Zatím píšeš jen prázdné věty bez jakéhokoliv vysvětlení, jak to uděláš.

Rembaz
30. září • 20:57

Vies v akých sumach sa pohybuje rozpočet CR?“Poslanecká sněmovna schválila novelu zákona o státním rozpočtu České republiky na rok 2020, která snižuje celkové příjmy na 1 364,8 mld. Kč“Naozaj si myslíš, že je problém úpravit nejakú existujúcu daň o nejake to percento hore alebo zaviesť nejakú novú? Nebuď smiešny.

Mirek
30. září • 21:15

Ty si opravdu myslíš, že tímto se to bude řešit? To jsi tedy velice naivní, aby platili lidé, kteří auty nejezdí ty, co jezdí. Směšný jsi ty, tenhle socialismus by nikdy neprošel.

Rembaz
30. září • 21:25

Pri úrovni techniky EV a nie len EV, keď sú autá pripojené k internetu a výrobca má v podstate dispozícii všetky info tak kľudne ti štát môže vystaviť presný účet za rok koľko si prešiel km, pri akej spotrebe atd. Dokonca ako veľa si používal diaľnice atd. Je ti to dosť adresne?Preto ti hovorím v tom problém naozaj nie je.

Mirek
30. září • 21:32

Takže zaplatí těch 90 miliard a nebudou elektroauta dotovaná. A auta budou muset být povinně připojená k internetu? A kdo to bude vše platit? Tak na to se těším, jak malá skupina uživatelů těchto aut to zacáluje. Dobrý vtip.

Rembaz
1. října • 6:12

Sa len pozri ako sa auta vyvinuli za posledných 20rokov. Keď si myslíš, že všetky auta nebudú do 20rokov pripojené k internetu tak si naivný.

Rembaz
29. září • 22:00

Tie dane boli aj pred elektroautomi. Jednoducho Rakúšania a spol tlačia viac na ekológiu. 110km/h na diaľnici v Alpách atd. Vždy to tak bolo. V CR SR je to jedno.

Tias
28. září • 12:12

Prodávají se auta i za půl miliardy. Podívám-li se ale do interiéru ID4, mám pocit, že cenovka by měla být někde na polovině toho, kde je. O prodeje se každopádně nebojím, němci koupí cokoliv domácího, i-kdyby to nemělo volant.

Hulk
28. září • 12:34

Na interiér EV nejezdí. Stačí se podívat jaké interiéry prodává Tesla za daleko vyšší ceny a je jasné, že se VW pouze přizpůsobil, EV nadšenci koupí cokoliv, vůbec nejde o Němce. A pokud holt chceš kvalitní interiér, tak třeba Taycan nabídne ve třídě EV zdaleka nejfajnovější interiér, takže u VW si každý vybere, záleží jen na tom, jak velké peníze do toho chce zájemce vrazit.

Twan
28. září • 13:48

Teslu rád nemám ale jejich interiér (i když je to strašná kvalita) alespoň nekřičí, že je laciný a rozvrzaný...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rembaz
28. září • 14:15

Odkedy má Tesla problémy s kvalitou interiéru?

moje jmeno
29. září • 14:54

Rembazi: ty jsi se snad probudil po osmi letech. Stačí napsat do Googlu Tesla problémy, Tesla kvalita a vyskočí na tebe taková spousta odkazů, až se Ti z toho zatočí hlava. Tesla je jistě pokroková záležitost, ale s kvalitou jsou na tom dlouhodobě opravdu špatně.

Rembaz
29. září • 17:07

Možno. Ale musíš zohľadniť to, že Tesla je momentálne veľmi módna. O každom prde sa píše absolútne všade. Plus milión klikacich videii na YouTube. Okrem toho keď napíšeš do Google problémy + ľubovoľná značka aut tak nájdeš milióny odkazov. To iste na fórach atd. Pretože sa na nete riešia problémy a nie to čo funguje.Ja verím tomu čo som videl na vlastne oči.

Juraj K.
30. září • 8:41

Rembaz, to sa asi načakáš, pokiaľ sa prevezieš na Tesle očekujej všetko v interiéri.
P.S.
Ja som raz bol na prezentácii Mercedesu A a plasty boli dosť odfušované.
Povedali, že to je predprodukčná séria. V sériovke po pol roku to už bolo OK.
U Tesly, podľa toho čo čítam, je to tak doteraz :(

Rembaz
30. září • 20:27

Ako som povedal, ja som sedel minuly rok v niekoľkých nových Teslach, mal aj skúšobnú jazdu v Model 3 a interiér bol Ok. Exteriér ale úplne nie.Preto som ešte nákup odložil. Pretože u auta za 50+ tis euro očakávam určitú kvalitu, na ktorú sa podľa mna o 2-3 roky dostanú.

Mirek
30. září • 22:03

Tohle zastánci Tesly, kvalita, tady tvrdí již více let a stále nic.

Rembaz
1. října • 6:14

Ale prosím ta. Kvalita sa postupne zlepšuje. Pozri si napríklad rozbor od Munra Modelu 3 a teraz Modelu Y. A to je kapacita v obore.

Mirek
1. října • 11:17

Nejsi ty nekritický nadšenec pro Teslu?
https://www.svetmobilne.cz/tesla-ziskala-posledni-mi... ...

Rembaz
1. října • 11:26

Keď myslíš. Faktom je, že Tesla rozbehla masovú vyrobu pred 2 rokmi. Dovtedy v podstate to bola čisto maloseriova výroba. Čiže očakávať nejake zázraky sa neda.Veľké automobilky vo veľkých sériách chrlia auta už desiatky rokov.
Tesla preto nemôže byt žiadny zázrak a prechádza úplne normálnym vývojom.Jedine čo je u nej nadsadené je burzova hodnota ktorá už vyjadruje hodnotu možno o 10-15rokov.

Ďuri
1. října • 14:24

Od svojho vzniku v Tesle stale nevedia vyrobiť kvalitne auto,pritom maju najviac zamestnancov zo všetkych automobiliek na počet vyrobenech aut.
 http://www.hybrid.cz/elektromobilum-tesla-mode... ...
https://www.mojelektromobil.sk/kvalita-tesla-model-y-pre... ...

Rembaz
1. října • 14:39

Ešteže nikto z nás Teslu nemá.

Juraj K.
30. září • 21:48

Tesla však nie je Ferrari - a ani nikdy nebude!!
A cena ojazdeného padne dole ako gate. :(

Rembaz
1. října • 8:00

Aké Ferrari? Cena ojazdeného padá úplne normalne.

Twan
28. září • 14:44

odjakživa

Rembaz
28. září • 14:55

Si si istý?
Sedel som v niekoľkých a interiér bol Ok. Exteriér mal ale vždy problémy.

Twan
28. září • 15:11

naprosto, tady je krátká ukázka posledního modeluhttps://www.youtube.com/watch...

Musker
29. září • 9:14

A to se týká úplně každého kusu, nebo jen toho na tom videu?

Twan
29. září • 13:08

valné většiny kusů. Montují se tak nějak na náhodu. Ale zase stojí jen 2 miliony tak kdo by v takové cenové na kvalitu koukal žejo...

Rembaz
29. září • 14:46

Máš nejake zákulisné info? Ale o len info z YouTube?
V každom prípade áno. Zvýšená výstupná kontrola by pomohla.

Twan
29. září • 15:11

Stačí číst různé autoweby, na kterých už bylo mraky článků, včetně rozhovorů se zaměstnanci a "zákulisními" informacemi. Pak člověk nemusí klást hloupé dotazy jen proto, že se někdo otřel o jeho pochybnou modlu...

Jan
28. září • 10:51

je to nějaké levné..

wv fan
28. září • 12:38

Je. Naštěstí je možné společnost podpořit kabelem za 30tis. Kdyby se prodávaly ještě nějaké VWwatch, tak za 50tis, abych mohl na toaletě sledovat stav nabíjení a sdílet ho s ostatními VW přáteli, bylo by to skvělé.

petr r. (petrumr)
28. září • 11:05

ty příplatky nejsou, třeba hyundai sice nemá konkurenta k id4, ale dává walbox v ceně auta.

petr r. (petrumr)
28. září • 10:25

je vidět, že někdo uvažuje stejně jak já. Nedávno jsem psal jednomu co se nelíbí dizajn to, že se koupí EŇA a id4(id3) a bude klid a oni nabízí už walbox pro dvě auta.

.
28. září • 10:42

Předvedené abstraktní myšlení a písemný projev pana petra r. je důkazem jeho mentální retardace. Objevil se vedle v diskusi názor, že není jenom debil s IQ 50, ale že se jedná v jeho případě o reálný omyl přírody a o nezvratitelný důkaz, že hloupost (a omezenost) je nezničitelná. On se měl původně narodit asi jako žížala. Pán Bůh si to ale na poslední chvíli rozmyslel. Bohužel hodnota IQ té žížaly u pana petra r. zůstala zachována.

Wolff
28. září • 10:24

Super, sem strašně rád... Už sem se tesil.

Doporučujeme

Články odjinud