Nový člen rodiny ID se světu oficiálně představil teprve ve středu minulý týden. Dnes už máme k dispozici ceny verzí 1st a 1st Max pro český trh, což znamená, že předprodej už začal i u nás!
Volkswagen ID.4 vstupuje na český trh v edicích 1st a 1st Max a jak asi tušíte, půjde o omezenou sérii. Celkem má vzniknout 27 tisíc kusů, pokud ale bude tak velký zájem jako v případě ID.3 1st Edition, dlouho se v prodeji neohřejí. Jedná se o edice, u nichž Volkswagen zveřejnil ceny v eurech už v rámci oficiálního představení, dobrou zprávou pro české zákazníky však je, že prosté přepočty z eur na koruny nedají přesné ceny vozu pro náš trh. Ve skutečnosti jsou nižší.
Jak si vede ID.4 na našem trhu, dokládá český konfigurátor Volkswagenu. Verze 1st, jejíž doporučená cena byla stanovena na 49.950 eur (asi 1,35 milionu korun), v Česku startuje na částce 1.224.900 Kč, a verze 1st Max za „německých“ 59.950 eur (1,62 milionu korun) u nás stojí 1.473.900 Kč. Nabídka u nás zatím není kompletní, Němci už ale mohou objednávat i levnější provedení Pro za 43.329 eur (asi 1,17 milionu korun). Lze předpokládat, že se tato verze objeví v Česku za cenu pod 1,1 milionu korun.
Volkswagen ID.4: Srovnání rozměrů |
Model |
VW ID.4 |
Škoda Enyaq iV |
VW ID.3 |
Délka [mm] |
4584 |
4649 |
4261 |
Šířka [mm] |
1852 |
1879 |
1809 |
Výška [mm] |
1612 |
1616 |
1552 |
Rozvor [mm] |
2766 |
2765 |
2765 |
Objem kufru [l] |
543/1575 |
585/1711 |
385/- |
Volkswagen ID.4 1st má bohatou základní výbavu. Za 1.224.900 Kč dostanete vůz s elektromotorem o výkonu 150 kW, zadním pohonem a 77 kWh baterií, litými 20palcovými koly Drammen, tepelným čerpadlem, LED světlomety a zadními svítilnami, adaptivním tempomatem, 10palcovou navigací, zadní kamerou, dvouzónovou klimatizací, vyhřívanými předními sedadly i volantem, digitálním přístrojovým štítem, bezdrátovým Apple CarPlay, automatickou dvouzónovou klimatizací a možností DC nabíjení s výkonem až 125 kW.
Volitelná výbava je ale dosti omezená. Bez příplatku si můžete vybrat bílý rámeček infotainmentu a za tažné zařízení dáte 22.990 Kč, jinak se ale jádro točí hlavně kolem nabíjení. Základní wallbox Moon Basic s výkonem až 11 kW stojí 20.900 Kč a verze Moon Connect s výkonem až 22 kW, možností nabíjení dvou vozidel najednou, online monitoringem spotřeby, doby nabíjení a nákladů či rozhraním WLAN/GSM stojí 36.990 Kč. Za nabíjecí kabel Moon2Go (22 kW) se sadou konektorů pak dáte 31.990 Kč.
Volkswagen ID.4 1st Max má také hnaná jen zadní kola (150 kW) a 77kWh akumulátor, v souvislosti s cenou od 1.473.900 Kč však i vyšší výbavu. 20palcová kola (Narvik), tepelné čerpadlo a adaptivní tempomat nechybí, navrch ale dostanete třeba IQ-Light LED světlomety a 3D zadní svítilny, 12palcovou navigaci, bezklíčové odemykání a startování, head-up displej s rozšířenou realitou, Area View, třízónovou klimatizaci či přední sedadla ergoActive.
Až na bílý rámeček navigace je volitelná výbava verze 1st Max stejná jako u verze 1st, zahrnuje tedy dva wallboxy (11 kW a 2x 22 kW), nabíjecí kabel Moon2Go a tažné zařízení. U obou verzí si můžete připlatit i za prodlouženou záruku (4 roky/80.000 km za 14.400 Kč, 5 let/100.000 km za 25.300 Kč).
V českém konfigurátoru zatím chybí vizualizace vozů ID.4, v tom německém jsou už ale jsou k dispozici. Pár snímků pro představu vnějšího a vnitřního designu najdete v galerii. V průběhu příštího roku Volkswagen uvede i dvoumotorovou verzi s výkonem 225 kW (306 koní) a pohonem všech kol. Půjde o ekvivalent Škody Enyaq iV RS.