Elektrický VW ID.3 má českou cenu! Jak si stojí proti zkušenému Nissanu Leaf?

Po zaváděcí edici se už důležitý elektromobil od VW objevuje s českou cenou v konfigurátoru. Nabídka je však zatím omezená.

Jak bude vypadat elektrický Volkswagen ID.3 v základní výbavě, na to jsme se podívali nedávno. V Česku si na úplný základ ještě počkáme, protože nadějný elektromobil od VW přichází do nabídky u nás zatím v jediné specifikaci, která rozhodně tou nejlevnější není. To však rovněž znamená, že standardní výbavou vůbec nezklame.   

Zatím je tedy u nás dostupný ID.3 ve variantě Pro Power Life, který začíná na částce 1.014.900,- Kč a využívá větší 58kWh baterii ve spojení s elektromotorem na zadní nápravě, generujícím výkon 150 kW (204 k) a 310 N.m – tedy stejně jako dříve uvedená a nyní již vyprodaná Edice 1st. Dojezd u této verze uvádí VW na 420 km (WLTP) na jedno nabití.

Nový VW Tiguan má české ceny! Zatím jen pro slabší motory, R a hybrid chybí

Nový VW Tiguan má české ceny! Zatím jen pro slabší motory, R a hybrid chybí

Tato verze rovněž nabízí rychlejší možnost nabíjení, a to střídavým proudem s výkonem 11 kW či stejnosměrným proudem s výkonem 100 kW. Auto pak stojí na 18palcových ocelových kolech s aerodynamickými poklicemi, dostává taky systém udržování jízdy v pruhu, parkovací senzory vpředu i vzadu, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, ambientní osvětlení, bezklíčový přístup, automatickou klimatizaci, tepelné čerpadlo pro vytápění vozu nebo LED osvětlení vpředu i vzadu.

Součástí cenovky jsou dva rozšiřující pakety. Comfort přihazuje 4 USB-C porty (2 vpředu, 2 vzadu), vyhřívání předních sedadel, volantu a trysek ostřikovačů, vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou či dešťový senzor. Paket Infotainment zase obsahuje schopnější 10palcový infotainment s navigací Discover Pro a hlasovým ovládáním a rovněž přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu.

I závod VW v Emdenu přejde na výrobu elektroaut. Passat a Arteon se přesunou

I závod VW v Emdenu přejde na výrobu elektroaut. Passat a Arteon se přesunou

Nissan Leaf je sice na trhu elektromobilů zkušeným hráčem, proti novému ID.3 za obdobnou cenovku 1.012.000 Kč ve vyšší výbavě N-Connecta ale zjevně v několika ohledech ztrácí. U Nissanu dostanete za svůj zhruba milion korun základní 40kWh baterii zajišťující kombinovaný dojezd 270 (WLTP) a výkon ústrojí 110 kW (150 koní) s točivým momentem 320 N.m.

Nabíjet můžete takto specifikovaný Leaf střídavě výkonem 6,6 kW nebo stejnosměrným proudem s výkonem 50 kW (100kW kompatibilitu nabízí Nissan až u vrcholné specifikace s 64kWh baterií). Přední a zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná zrcátka, vyhřívání volantu a předních sedadel, tepelné čerpadlo a menší 8palcový infotainment s navigací nabízí Leaf také.

Nový elektromobil Nissan Ariya má 400 koní a ujede 500 km. Vypadá skvostně!

Nový elektromobil Nissan Ariya má 400 koní a ujede 500 km. Vypadá skvostně!

Po stránce vzhledu ale stojí Leaf na 17palcových hliníkových kolech a navíc má třeba i panoramatický kamerový systém. Další výbavu ve formě adaptivního tempomatu či udržování jízdy v pruhu však Nissan přidává až volitelným paketem za dalších 11.900 Kč. Volkswagen se tedy může zdát po stránce schopností elektrického ústrojí i standardní hi-tech výbavy jako výhodnější balíček.

Volkswagen ID.3 vs. Nissan Leaf – porovnání v rámci ceny
Model VW ID.3 Nissan Leaf
Největší výkon [kW] 150 110
Točivý moment [N.m] 310 320
Kapacita akumulátorů [kWh] 58 40
Max. dojezd WLTP [km] 420 270
Nabíjení [min] 35
(DC 100 kW, 5-80 %)
40-60
(DC 50 kW, 20-80 %)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,3 7,9
Max. rychlost [km/h] 160 144
Pohotovostní hmotnost [kg] 1719  1597
Cena s výbavou [Kč] 1.014.900
(Pro Power Life)
1.012.000
(N-Connecta)
Podrobnější technická data zatím VW k jednotlivým specifikacím ID.3 nezveřejnil.
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků