Volkswagen ID.3 trhá prodejní rekordy. V září překonal Teslu Model 3 i Audi e-tron

74 komentářů

josephko
12. listopadu • 23:42

Ako je možné, že pri toľkých elektromobiloch v Nórsku nekolabuje elektrická sústava?
Veď "experti" z autorevue.cz istého času nehovorili o ničom inom.

josephko
5. října • 16:07

Či sa to elektrofóbom páči alebo nie, situácia je jasná: predaje elektromobilov sa zvyšujú, ich cena buď klesá alebo za rovnaké peniaze zákazník získa podstatne väčší výkon a dojazd, nie sú problémy ani s nabíjaním a dokonca ani s nedostatkom elektriny.
V podstate sa opakuje jav, ktorý sa vyskytuje každých raz - dva krát za sto rokov. Nová technológia vytláča staršiu a staromilci sa s tým nechcú zmieriť.
Keď Henry Ford žiadal niekedy začiatkom 20.storočia nejakého bankára veľkej banky o úver na stavbu svojej fabriky, tak dostal odpoveď, že budúcnosť patrí koňom. :-D
Niekedy v 70. rokoch firma IBM odmietla myšlienku osobného počítača ako nezmysel. Podľa nej budúcnosť výpočtovej techniky predstavovali superpočítače, pričom pre USA malo stačiť max. desiatky takýchto počítačov.
No a nie je to tak dávno, čo sa istý Bill Gates po predstavení prvého iPhonu vyjadril, že iPhone nemá perspektívu, pretože ľudia odmietnu kupovať drahé mobilné telefóny za 500 dolárov...
Vážení elektrofóbi, blahoželám, zaradili ste sa medzi tých ľudí, ktorí v minulosti nikdy nepochopili, že "časy se mění". A nejen o Vánocích. :-)

Egg
4. října • 22:04

Já si nechci brát hypotéku na auto na 5-10let, a hlavně nevím kde bych to teď nabíjel. U paneláku a ani v práci nabíječky nejsou. Denně najdu v průměru 80km. Chce to rodinný dům a solární systém... A tedy 4 Mega navíc k ceně auta 😁

kolkyno
3. října • 23:26

elekromobil, aby prejdenie krizom republiky spravilo z majitela hraca strategickej hry.

petr r. (petrumr)
4. října • 8:56

přes republiku v pohodě přejede třeba kona, najdi si testy tohohle hyundai a budeš překvapen. A to byla kona jihokorejská, včil se vyrábí i v Nošovicích a má vylepšené parametry.

Rembaz
3. října • 20:10

Kto chce vidieť ako to reálne vyzerá v Nórsku tak zaujímavý dokument kde sa vybrali z DE na Nordkapp v zime:https://youtu.be/y5STYw0BnBg...

petr r. (petrumr)
4. října • 8:47

Já sem tam byl na motorce v létě před xx roky a nevím jestli je tam ten divný tunel.

Mercedes
3. října • 11:42

Vypadá to, že se elektrické auta kupovat budou.

R2
3. října • 12:08

Pokud budou normalni auta dostatecne drakonicky zdanena, tak maji elektromobily jistou sanci stat se dominantnim segmentem trhu, byt trhu mnohem mensiho nez by byl u normalnich aut bez extremnich dani.

petr r. (petrumr)
4. října • 8:41

Ne, někteří lidi fakty chou pomoct ekologii a kupují hybridy i ti uspěšnější nebot lexus je toho důkazem. Nehledí na cenu i ten co nemá na pivo v hospodě a šetří na hybrid a potom od hybridu je cesta jen na elektrokáru.

Kuk Vykuk
3. října • 15:07

Co máš proti drakonickýmu zdanění sračkometů a rakovinometů? :-DB-]

Kuk Vykuk
3. října • 5:07

Hurá! Každej nahrazenej spalovák se počítá. Spalováky mašírujou do hrobu. :-D:-P

:-)
3. října • 12:06

Jojo, tvůj oblíbenec Josif Stalin se musí v hrobě tetelit blahem jak nás tu vy, jeho pohrobci, masíte. Nebo je tvůj idol Dolfík?

Kuk Vykuk
3. října • 14:51

To jsou tvoje idoly ty kryptokomouši. Spalováky končej stejně jako kdysi parní stroje. :-PB-]

petr r. (petrumr)
3. října • 19:37

nehádejte se, v našim kraji odpadli komunisti, tak nehrozí zrušení trolejbusů jak v praze po sjezdu uv ksč.

petr r. (petrumr)
2. října • 18:49

norsko je největší těžař ropy v evropě, ale taky má vymakané vodní elektrárny a tak my všichni je dotujeme a přejme jim ty ceny, kdybychom měli taky tak rozdílný ceny benzín versus elektro tak by nikdo nenapsal, že elektro si nekoupí. Jak je to tam s hybridy a plug iny?

Tommy
2. října • 21:34

To je ale začarovaný kruh. Elektromobily jsou jediná cesta, jak tyhle vrtače do země po celém světě neživit. Kdyby mi ho někdo nabídl za rozumnou cenu, koupím si jej i při současných parametrech. V nejhorším mi to umí nabít i slunko nad barákem. Když někde někdo zavře kohoutek, za 90 dní jsme na suchu.

polo
2. října • 21:56

Jo, slunko za barákem.:-D Ještě pořád je to tak, že když mi dojde cestou benzín, tak ho u pumpy za pár vteřin dotankuju a jedu dál. Když se mi vybije elektrozázrak, tak jsem v řiti, protože tam může leda dvě hodiny stát jak vůl a čekat, než se to nabije.

Rembaz
2. října • 20:32

Pobavilo. Predpokladám, že ty dotuješ ešte aj zvyšok sveta.

petr r. (petrumr)
3. října • 7:13

Noři co vydělají prodejem surovin, tak dají na dotaci elektroautům. Ano já jsem jich zadotoval, že každý pátek mám na oběd norskou mořskou rybu, i tak se pomůže ekologii.

Rembaz
3. října • 7:20

To nie je dotácia.

petr r. (petrumr)
3. října • 19:33

je, dotace platí stát a kde bere stát peníze? Podívej se tam mají ty ryby hlídaný a pěkně počítají co jim jde za hranice. Stát bez daní nemá dotace nebo si myslíš, že každý město má zvláštní dotace?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rembaz
3. října • 22:08

Máš to trocha popletené.

petr r. (petrumr)
4. října • 8:35

nemám, jed si do norska zarybařit, na hranicích ti budou hlídat váhu a množství ryb. Nebo ty chceš říci, že norové jsou taková individua jak tady třeba co neumí pohlídat ani majitele škody? Ty si myslíš, že rybář co má škodovku naplní více jak 20kg na jednoho turistu? Jen proto, že má velký kufr?

goes
2. října • 16:42

Jako Brusel prosazuje elektormobily kvuli ekologii, mno proc ne. Dejme tomu. Pak ovsem moc k tomu nejde to, ze se jako eko vozy stavi petimetrove \SUV nebo auta s vykonem ve stovkach kw... pekne by se melo prejit na eko modu nejen palivem, ale i provedenim. Takze ryze funkcni, vykon tak max 100 kw apod. pak dava smysl jit touto eko cestou.

polo
2. října • 21:57

Ekologie s tím nemá co dělat. To nemá nic společnáho s vědou, to je čistě tupá ideologie a korupce.

setr
2. října • 20:20

No, takhle to nefunguje. Jestliže chcete něco nového prosadit, musíte získat na svou stranu bohaté a vlivné. Musk to pochopil a proto má úspěch. Zkoušet s nevzhlednou komunální multikárou měnit trh z paliv na elektromobilitu, je opravdu omyl. Napřed musíte získat společenské lídry.

Allamarein
2. října • 20:23

Přesně tak. Když přicházela auta, taky byla dražší, jejich provoz ještě více oproti koním a volským potahům. Bez bohatých kupců by se nikdy neprosadila.

josephko
2. října • 15:07

Na Západe - hlavne v Nemecku - ešte nenastal boom elektromobilov, ale nie preto, že by o ne zákazníci nemali záujem, ale jednoducho preto, že zatiaľ ešte nie je dostatočne veľký výber vhodných modelov.
Prelomový bude budúci rok, to sa začne v Európe predávať Tesla Y a elektrické SUV-ka do škodovky či VW, takže Nemci budú mať väčší výber.
Niekedy v roku 2025 budú spaľováky na Západe pri predaji nových áut už len okrajovou záležitosťou. A to aj bez dotácií elektromobilov.

jozka
2. října • 19:14

Prelomovy rok? Uz zas?

Hasič (ten původní)
2. října • 19:36

Tak hlavně že jede na pětiletky, protože v minulosti se nám výborně osvědčily. Ještě mohl připsat kolik tady bude v roce 2025 pohlaví a hlavně kolik států v EU bude před bankrotem.... 😀

R2
3. října • 12:03

Treba EU se z chyb Sovetskeho svazu a RVHP poucila a petiletky zavrhla jako naprosty nesmysl, zavedla misto nich mnohem progresivnejsi sedmiletky :-D

Polo
2. října • 15:28

Bez dotací si to koupí jenom pár pozérů. Tyhle antiekologický elektrokrámy jsou na skutečném trhu neprodejné.

Ďuri
2. října • 19:47

V Norsku sa ťaži denne takmer 2 milionov barelov ropy(+zemny plyn).Pravdepodobne nori maju pocit viny,preto tak silno dotuju elektricke haraburdy(veď maju z čoho),ktore by bez stedrych dotacii nikto nekupil.Ukazovať na Norov ako priklad eletromobility je scestne.Vo vyspelych zadlženych zapadoeuropskych štatoch napr. vo Francuzku,Taliansku,Španielsku si musia na podporu  elektromobility požičať na ukor buducich generacii.Z čoho by platili zadlžene štaty 6 a viac tisicove dotacie na EV?Samozrejme na dlh...

Allamarein
2. října • 20:21

Norové mají rádi svou zemi a přírodu, proto ji chtějí chránit. Ale to bys musel aspoň něco o Norsku vědět, a ne jen zvracet svou nenávist.

šofér
2. října • 20:28

Jasně, ale živí je prodej těch hnusných uhlovodíkových paliv! No není to k popukání, do světa cpou ropu a plyn a sami si hrají na ekozeleninu?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Allamarein
3. října • 10:48

Ne, živí je prodej kvalitní suroviny pro chemický průmysl. Ale dementi vidí jen to spalování v autech.

.
3. října • 11:09

Arabské ropné šejky také živí prodej kvalitní suroviny pro chemický průmysl. Ale dementi vidí jen to spalování v autech.

Allamarein
5. října • 15:20

Já s šejky nemám problém. Jestli ty jo, to není má chyba.

Rembaz
2. října • 20:33

A? Stále lepšie ako arabi čo si stavaju zlate paláce, umelé ostrovy a podobne hlúposti.

Tommy
2. října • 21:32

Arabi si staví celá ekoměsta...

EL2020
2. října • 15:10

Mezitím na Východě.... :-D

Joe Doe
2. října • 14:36

No tak ked im budu stat v garazi.... ;)

TVL
2. října • 13:45

Kur.vsky dlouhou cestu.B-]

Elpin E. (Elpin)
2. října • 12:48

Se mi líbí, jak tady všichni remcaj jaká je to hrůza a jak to nikdo nebude chtít a pak když dojde na prodeje, tak ty auta mizí jak housky na krámě. Aspoň je vidět, že zdejší diskustéři absolutně nereprezentují názor většiny obyvatelstva.

:-)
3. října • 12:02

Předpokládám že jediný spravedlivý diskutér tady kdo ví jaký je "názor většiny obyvatelstva" jsi ty, soudruhu... nebo kamaráde? Was? No, u vás to je jedno že- nácíček nebo komár, hlavně že zelenej...

jenkolemjdoucí
2. října • 13:13

názor většiny obyvatelstva???jako norskýho???prober se,v článku se mluví pouze o Norsku,to asi může těžko vypovídat o názoru na elektroauta aspoň v Evropě.Tak se zas hoď do klidu.

Elpin E. (Elpin)
2. října • 13:18

Když bylo k dispozici prvních 500 kusů elektrického Citiga u nás, tak se vyprodaly taky... bez dotací a bez Norska ;-)Jo, je to úplně vidět kdo je tady v klidu a kdo ne :-D

polo
2. října • 13:47

A na každým tom Citigo Škoda prodělala 100 tisíc.

petr r. (petrumr)
2. října • 18:38

na ty citiga byla dotace od státu pro firmy a spol.

Rembaz
2. října • 14:26

A koho je to chyba?

šofér
2. října • 11:58

Tak obyč Golf tam stojí v přepočtu 1 mio, a el.golf díky dotacím půlku, opravdu "tržní prostředí" takové komoušsko-marxistické! A ty dotace jsou získávany tím, že se maximálně znevýhodňuje/zdaní ten obyč Golf! S takovu ekonomickou logikou se svět řítí do pr*ele!

Allamarein
2. října • 12:05

Jasně... ty jsi na to přišel. Akorát jak vysvětlíš to, že tyhle vysoké daně na auta tam mají už dvacet let?

Mirek
2. října • 16:01

A není to jedno, jak dlouho tam ty daně jsou? Tady se potom nabízí otázka, proč takto nedaní i elektroauta. Nemá tedy pravdu?

Rembaz
2. října • 16:14

Skus sa nadtym zamyslieť.

koncernový antipíčus
2. října • 11:22

Přesně jak jsem předpokládal. Koncern sice přijde do segmentu jako obvykle později, ale opět všechny zválcuje! A tak to má být, protože tak je to správné!

komik
3. října • 8:54

Ono statisticky za první měsíc prodejů provnávat se zaběhlými modely není relevantní. Novinky se prodávají vždy líp než po roce... Věřím, že VW bude evropskému trhu kralovat, ale do té doby bude musel zlepšit hromadu věcí, hlavně SW...

Allamarein
2. října • 12:08

Tak... srovnávat prodeje malého ID.3 s pětimetrovým prémiovým e-tronem nebo nebo o půl metru delší Teslou je fakt objektivita jak hrom. To je jako tvrdit, že Golf válcuje prémiovky, protože se jich prodá více, než Q7 a Mercedesu E...

jozka
2. října • 11:27

...a v prvni rade danoveho poplatnika...

polo
2. října • 11:18

Kdyby nebylo dotací a umělých výhod, tak by ty krámy nikdo nechtěl. Zkrátka automobilky mají už léta mizerné prodeje a tak to vyřešily "lobingem" u vlád a EU. Vlády vypsaly vysoké dotace a různé fašounské výhody, jako parkování zdarma nebo jízda po dálnici zdarma. No a korunky automobilkám pěkně tečou. Pryč je doba, kdy firma musela něco vyrobit a snažit se to prodat zákazníkům, takže to muselo být v něčem dobré. Teď je nová doba. Firma vytáhne peníze z kapes daňových poplatníků rovnou v podobě dotací od zkorupmovaných vlád. Takže na nové elektrohračky se složí jejich majitelům všichni. I ti, co žádné auto nikdy neměli.

setr
2. října • 18:24

Tomu se říká politika. Dělají ji subjekty, které si lidé zvolili na základě svých představ o směrování budoucnosti. Bez dotací a různých fašounských výhod byste chodil domů pěšky a potmě rozbahněnou pěšinou.Vařil byste si k večeři tuřín a vzpomínal na výroční trh, jak jste na něm koupil zajíce v pytli.

Alf
5. října • 7:05

To je zlodějina nazivejme to správně.

Dix_
2. října • 11:09

A to ještě Noři objednali 12 000 ks Enyaqu iV. B-]

Ginter
2. října • 11:46

Dělal jsem si konfiguraci a Enyaq by mě vyšel na téměř 1.5 mil. No nekup to. To si raději koupím Octavii RS v dieselu, když bych chtěl už spořit. Zatím se spokojím se Stingerem GT. Spotřeba 7.2 - 11.8 podle stylu mě nezabije.

Petr
21. října • 10:57

Ginter a jeho poutovy Stinger :D

R2
3. října • 11:45

V Ceske republice je nakup Enyaqu nebo jineho elektromobilu samozrejme nesmysl, ale podivejte se nekdy na norske dane a poplatky spojene s nakupem auta, predpokladam, ze tam bude Stinger vyrazne drazsi (oficialne jsem ho ani na strankach norske pobocky KIA nenasel).
Pro predstavu, jak to v Norsku vypada se da podivat treba do ceniku Skody. Karoq stoji 413900 norskych korun, Kodiaq je za 490900 a Enyaq iV jen za 348900. To uz clovek popremysli, zda nezkousnout nejaka ta omezeni, ktera s sebou elektromobil nese.
* Uvedene ceny jsou ceny zakladu. 1 NOK je priblizne 2,48 CZK.

MM
2. října • 19:06

Proč si někdo kdo řeší spotřebu kupuje stingera to nechápu.

Antracit
2. října • 17:20

To by mě fakt bavilo házet prachy do kanálu každou jízdou. Nechcete mi ty náklady na palivo raději posílat? A na servis taky? Nebo dětem do dětských domovů? Nebo na podporu léčby rakoviny?

iPace
2. října • 16:14

Enyaq nebo Octavia? s cim porovnavas letadla, s tankama?
schvalne si nakonfiguruj Kodiaq RS at vidis jak je Enyaq vlastne docela levnej :-D

Diesel je mor do kulí
2. října • 11:54

Kýčová Kia nebo dokonce prasácký diesel, ty jsi mi ale nějakej divnej mimoň...

Atomas
2. října • 15:43

mě se líbí, že každý nadává, že už nikdo nedělá pořádná auta. A když někdo vyrobí 6 válec s pořádným obsahem a náhonem na zadek, tak je pro mnohé kýčový... Naopak, Stinger je jedno z nejosobitějších vozidel na trhu, kýče je na něm málo... Pokud je tedy myšlení lidí již takové, tak si skutečně nezaslouží nic jiného, než 1.2 Turbo tříválce, nebo elektropeklo :-)

polo
2. října • 21:54

Stinger je skvělá kára. O tom není pochyb.

Diesel je mor do kulí
2. října • 16:58

6 válec a RWD s tou kýčovitostí nijak nesouvisí. To auto se 150 falešnými průduchy všude na karoserii prostě je kýčové a ne že ne. Nic proti technice, ale design té Kie se naprosto míjí s cenovkou. Pokud budete argumentovat tím, že i prémie dělá kýče, tak ano dělá, ale ta si to díky síle značky může dovolit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
setr
2. října • 18:13

Djó síla značky.... ta dokáže prodávat i vysloveně ohavný věci za vysoký ceny. Viz celá produkce BMW s předním náhonem. Problém je s tou definicí krásy, že jo..

Doporučujeme

Články odjinud