Volkswagen ID.3 odhalil základní výbavu. Za 800.000 Kč nedostanete zrovna málo

Volkswagen v Česku před pár dny oficiálně spustil možnost předobjednání nového elektromobilu ID.3. Prozatím pouze ve verzích 1st Edition s bohatou výbavou, co si ale představit pod naprostým základem?

Zdá se, že co se nového elektrického modelu ID.3 týče, je Volkswagen z nejhoršího venku. Ještě nedávno řešil problémy s chybami v softwaru, v pondělí ale vydal oficiální stanovisko týkající se uvedení vozu do prodeje. ID.3 ve výbavě 1st Edition je možné objednávat už od středy 17. června, přičemž první vozy budou zákazníkům dodány začátkem září. Druhá vlna předávání proběhne v posledním čtvrtletí tohoto roku.

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Celou dobu se hovoří o 1st Edition, která bude omezena počtem 30.000 vyrobených kusů, při nejlepší vůli se ale bavíme o voze se základní cenou okolo jednoho milionu korun. Tedy nic vyloženě dostupného, co by dokázalo přimět dosud zanícené příznivce spalovacích motorů změnit postoj. Ono to ale půjde i mnohem levněji.

Již dříve jsme uvedli, že se základní cena Volkswagenu ID.3 bude pohybovat okolo 30.000 eur, což při současném kurzu činí zhruba 800.000 Kč. To už je mnohem zajímavější, vezmeme-li v potaz, že například Hyundai Ioniq Electric na našem trhu začíná na 899.900 Kč a Nissan Leaf se 40kWh baterií není dle oficiálního českého ceníku levnější než 937.000 Kč. Jak si Ioniq a Leaf stojí po stránce výbavy, jsme již v minulosti probírali, co ale čekat od nejlevnější verze Volkswagenu ID.3, zatím bylo záhadou.

Krize zažehnána? VW dodá první ID.3 na začátku září, ovšem bez některých funkcí

Krize zažehnána? VW dodá první ID.3 na začátku září, ovšem bez některých funkcí

Nejlevnější Volkswagen ID.3 vyjede na 18palcových ocelových kolech, bude vybaven LED světlomety s automatickou regulací a LED zadními svítilnami, adaptivním tempomatem, parkovacími senzory vpředu a vzadu, asistentem pro jízdu v koloně, systémem rozpoznávání dopravních značek a udržování v jízdním pruhu, ambientním osvětlením s 10 barvami, hlasovým ovládáním, volbou jízdního profilu, infotainmentem Ready2Discover s 10palcovým displejem, automatickou klimatizací, bezdrátovým rozhraním App-Connect či bezklíčovým startováním.

Základní verzi je možné nabíjet střídavým proudem s výkonem 7,2 kW, nebo stejnosměrným proudem s výkonem 50 kW. To je zásadní rozdíl oproti verzi 1st Edition, která zvládne rychlé nabíjení s výkonem 100 kW a střídavý proud s výkonem 11 kW. U nejlevnějšího provedení se zřejmě rovněž můžete rozloučit s voucherem na bezplatné nabíjení po dobu jednoho roku.

Elektrické VW budou mít specifický zvuk. Poslechněte si, jak zní nové ID.3

Elektrické VW budou mít specifický zvuk. Poslechněte si, jak zní nové ID.3

V oficiálním německém konfigurátoru jsou zatím k dohledání jen verze 1st Edition (jsou tři – 1st, 1st Plus, 1st Max), které disponují větší sadou akumulátorů (58 kWh) a motorem o výkonu 150 kW a točivém momentu 310 N.m. Nejlevnější verze 1st vychází v přepočtu na zhruba 967.000 Kč. ID.3 za cenu kolem 800.000 Kč dostane 45kWh akumulátor, elektromotor s výkonem 110 kW a na jedno nabití ujede zhruba 330 km. Bez ohledu na výkon motoru bude maximální rychlost omezena na 160 km/h.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků