TEST Volkswagen ID.3: Zapomeňte na e-Golf, tohle auto není pro konzervy

65 komentářů

Petr Hanák
2. února • 22:38

Od pondělí do středy mám půjčené VW ID3 1st Edition. WLTP 420km. Díky Porsche Proseku, kde jezdím do servisu s VW. Moc jsem se na něj těšil. Jsem hrozně zklamaný.
Hlavní zkušební jízda probíhala dnes z Prahy 9 do Nymburk, pak Poděbrady, pak Pardubice a zpět. Bratru 240km. Vyjížděl jsem s 90% nabitou baterií. Teplota 5 nad nulou. Na dálnici maximálně 120 na tempomat, většinou 110 na tempomat s tím silnějším regenerativním brzděním. Průměrná rychlost za celý den 72 km v hodině. Dálniční úseky průměrka 95km v hodině.Nedojel jsem.... Před Poděbrady mi to hlásilo nedostatek elektřiny v baterii cca 15 km do mého cíle na Praze 9, tak jsem to musel dobít na McDonald u ČEZu. Auto je moc pěkné, zevnitř prostorné. Pěkný odpich, stabilní v zatáčkách. 19 palcová kola jsou ve městě utrpení: který génius dá na takové auto které se bude převážně pohybovat po městě takové nízkoprofilové gumy? Nejmenší možné jsou 18 palců. Podle mne by tomu slušely 16-17 palců kola.
Dotykové plošky na volantu a u světla: hrozné.Jednou fungují, podruhé ne. Při nabíjení zhasíná světlo, když v tom sedíte. Displej občas cuká.Je budoucnost elektrická? V dohledné době jistě NE!!!

Znalec
2. února • 10:22

DOLEZITA vec, ktoru nikde v diskusii si nikto nevsimol!Spotreba na dialnici 30kWh je SIALENA!!!30kWh v realite znamená, že dojazd je úplne úbohý a náklady fakticky dosahujú úrovne bežného naftového motora - aj to len pri nabíjaní z domu!
Pri nabíjaní na komerčných nabkách sú prevádzkové náklady už dnes (keď el nie je zaťažená spotrebnou daňou) ďaleko vyššie ako prevádzkové náklady naftového pohonu.TOTO JE ŠIALENÝ ČREP!!!!30kWh/100km,!!!!! OMG!!!!

.
2. února • 11:46

Volný překlad :
ID 3 je strašná sračka a nesmysl.

Voltr
1. února • 18:22

Za tu cenu, koupě pro idiota.

Ha
1. února • 14:32

Poloměr otáčení 10,2 m? Pane redaktore...

Znalec
1. února • 11:04

Nevidim v tom nejaky problem. ID3 je novy model, casom bude lepsi. Je to na urovni prveho Leafu - da sa, ale nie je to ono a realne je to crep.NOve EV ako Ioniq alebo Niro su konstrukcne a uzitkovo uplne niekde inde.
Problem je stale cena - a to je aktualne uz jediny realny problem.

.
1. února • 11:14

Nech te ztrapnovaci procedury sama sebe.
VW se chvastalo nehorazne,skoro na urovni Hyundai chvastave reklamy a vysledek je vice nez zalostny, zacinaji si s Hyundai docela dobre notovat. Ubohost nad ubohost,ale reklamy neskutecne a PR primo sci-fi.

Luthor
1. února • 10:08

Zdravím ve spolek. Měl jsem možnost se s vozem projet a mé první dojmy jsou asi takové.Klady : ticho, sedačkyZápory : použité materiály (téměř všude tvrdý plast), miniaturní display, volič převodu je skryt za volantem, málo H/W tlačítek (přílišná snaha nacpat veškere nastavení do středové části,která odvádí pozornost řidiče při snaze cokoliv změnit), přední loketní opěrky - to ani němec nemuže myslet vážně.Celkově musím říct, že nastoupit do ID3 je jako přijít do prázdného bytu.

Jan
1. února • 10:30

Souhlas, především si všichni stěžují na levný interiér a tady jsem žádnou velkou kritiku nečetl. Za 1.3 mil má auto (pouze jsem v něm seděl), nesmírně o.čů.ráný vnitřek, materiály alá renault přelomu tisíciletí (beru zpět, tohle je horší).

123
1. února • 8:47

Testoval to tu opravdu někdo nebo jen převzali foto z jiného webu? (teplota venku +20,5°C).Podívejte se na povedenou recenzi konkurence - garáž.tv. Zaujalo mě, že tu kritizují 20" kola. Na garáž.tv byli překvapeni jak je auto na takových kolách komfortní.

Petr Hanák
3. února • 7:01

Kola jsou hodně tvrdá

.
1. února • 8:56

'' na takových kolách '' nadherny priklad ceskeho jazyka
Nicmene, komfort je subjektivni. Co je pro nekoho super pohodli,tak pro jineho odbornika to muze byt katastrofa.

Pepa_129
1. února • 9:47

Podle chuti každého soudruha.

.
1. února • 8:20

Jeden z mala fungujicich ID 3
Zadna zminka o kvalite zpracovani a pouzitych materialech.
Zamerne,protoze tohle VW absolutne nedomyslel - Dacia je frajer oproti ID 3
A vyrobeno bylo okolo 30 tisic a zaregistrovano nejakym zpusobem,ale kolik jich jezdi.to je neznamo. Maji kriticke chyby SW a nejsou schopni je ani pojmenovat,natoz opravit.
Je to uspechany a nedodelany pokus o auto,elektricke auto.
Takze cesta do pekel je zase otevrenejsi a cele VW Group se tam pekne sune.

.
1. února • 8:50

Cítím z tebe velký negativismus. Neumíš se radovat z maličkostí. Takový majitel Tesly bude přímo nadšený. Kolo mu za jídy neupadne, střecha neodletí, autonomní pilot nezabije, protože tam není, když nefunguje. No paráda.

Pepa_129
1. února • 8:14

Cena, cena, cena, cena. Daně, daně, daně, ......
K čemu je dnes elektrifikace provozu? Kolik stát vybere na dani za paliva? Kde ty peníze vezme když každý bude jezdit na elektriku? Spočítal někdo kolik by bylo třeba vyrobit elektřiny, kdyby jsem překlopili auta na uhlovodíky na elektrická v poměru 1:1? Kdyby ta auta najela za rok stejně km.
Už se tedy ví kolik nových Temelínů musíme postavit? Případně když budeme zelení, tak kolik desítek tisíc větrných turbnín osadit???? Kolik bude stát 1kwh elektřiny?Nebude se to líbít každému, že benzínová/naftová auta budou brzo zakázána (milník bude EURO 7 v roce 2025 pokud jej schválí) a to i stará (povoleny pouze veterány na občasné ježdění). A vše bude jezdit na elektřinu. Když si to vše spočítáte, tak zjistíte, že výměna na elektrická auta bude v poměru cca 1:20. 20x benzínové/naftové auto na jedno elektrické. A ceny za provoz? Stejné a možná vyžší než dnes. Zbytek lidí bude chodit pěšky, na kole či v MHD. Odhad.... rok 2030. Všichni nadšení, tak pojďme do toho.... čekají nás lepší zítřky. Snad se v právě otevřené pětiletce budeme mít lépe. ;-)

k22
2. února • 9:31

Daně z paliv mají jít na ekologii, kdo je používá an něco jiného (např. na provozní dotace soukromýchj firem), tak bude v průšvihu..

Optimista
1. února • 11:10

vw id 3 = vw für drei idioten bo když poveze 4 tak je dojezd jen 120 km :-D

Bojkas
1. února • 10:37

Ach jo, ano, všechno je spočítané, je potřeba číst správné zdroje, ne jen titulky na novinkách, autoforech a podobné žumpě. Třeba, to, že ročně vyvezeme tolik EE, že by to pokrylo spotřebu 6M aut s průměrným nájezdem (spotřeba 20kWh a 10000km ročně), takže i když by se kvůli tomu mělo stavět, nebylo by to několik temelínů, ale sotva jeden. Navíc, v ČR se ročně prodá 250t aut, tedy nahradit je bude trvat nějakých 24 let. A ne, nezmění se auta ze dne na den, stabilně se posiluje síť, přichází nové zdroje.Přestaňte si ta čísla už konečně cucat z prstíku.

...
1. února • 14:06

ale s vývozem EE už to do tří let platit nebude, tak jako se uzavírají uhelné zdroje. A cca za 8 let budeme čistí dovozci.

Kuk Vykuk
3. února • 21:40

A má bejt? To že se tu sere na energetickou koncepci jen pár kokotů tlačí jádro je jasný už dlouho. Buď se budem starat o svůj mix nebo to to budem kokotit jak ti idioti kobliháři a hradní panoptikum s náčelníkem upadlá noha. B-]

Kankunen
1. února • 9:13

Nemusíš na to tak složitě, už si viděl el. auto v holobytu, jen plasty mají z odpadků. Vezmi si ceny příplatků u VW, desetinásobná ceny výrobní. U takového Arteonu to udělá půl milionu za 50t. EV jsou vždy naložené, aby aspoň trochu kompenzovaly nesmyslnou cenu, ale těch 450 fabrika doma nemá.

iPace
1. února • 8:55

ptas se na veci ktere se daji vygoglit za 5 vterin a ano spocitalo to nejen spousta lidi, ale i samotny stat to ma spocitane jak mu to bude vychazet, respektive maji to spocitana jednotliva ministerstva kterych se to dotkne ve spolupraci se statimi firmami CEPS a CEZ ;-)

Pepa_129
1. února • 8:58


Spotřební daň na elektřinu je nule. Za benzín a naftu stát vybere cca100 miliard ročně. Elekřina je daněna: 28,30 Kč/MWh.
Aut tu máme: 5 989 538. Při průměrném ročním nájezdu 10 000km to máme. 60 miliard km. Spotřeba elektromobilu 20kwh/100km. Takže 12 000GWh. V České republice bylo v roce 2019 vyrobeno celkem 86 964,0 GWh elektrické energie. Temelín umí 16,48 TWh .
Musíme tedy postavit ještě dalších 6 Temelínu. :-) Stavíme je? Postavil jadernou eletrárnu trvá (10 let ?). Jediná moderní větrná elektrárna o jmenovitém výkonu 2 MW ročně vyrobí v průměru 4 430 MWh. Nebo 20 000 větrných elekrátren.Máme tu cca 2 miliony bytů? Jak ti budou nabíjet? Nebudou jezdit.? . :-D

iPace
1. února • 11:41

za rok na vsech palivech fakt nevybere na spotrebni dani 100 miliard, na vsech palivech prodanych na uzemi CR se vybira racne cca 90 miliar dkorun, z osobni dopravy je to podle statistik EET ale pouze do 16 miliard (cerpani do 100 litru paliva) ;-) tazke cca 6.5 milionu registrovanych osobnich a dodavkovych aut + tankovani cizincu udelaji za rok na spotrebni dani za paliva smesnych 16 miliard ;-) zbytek totiz slupne nakladni, autobusova, lodni, zeleznicni a letacna doprava ;-)v CR se na rafinaci paliv spotrebuje za rok cca 15TWh elektriny, takze ty tvoje cisilka ti bud nesedej a nebo jsi prave prisel na to ze mame dostatek elektriny ikdyby veskera osobni doprava byla na elektrinu :-D nehlede ze ta tvoje veta nedava smysl, pokud by veskera osobni doprava v CR pri 20kWh na 100km spotrebovala 12TWh, tak proc by se jako meli stavet dalsi Temeliny? proc resis neco co nenastane ani za 30 let? cekas snad ze zitra budou vsechny auta v CR elektromobily? a vykouzlis je ty a nebo snad Harry Potter? asi ti nedochazi ze ikdyby se od zitra v CR prodavali jen same elektromobily a rocni prodeje by +- yustali na tech 240 tisicich, tak jen obmena tech cca 6.5 milionu osobaku a dodavek by zabrala cca 27 let, a nevsim sem si ze by se v CR prodavali jen elektromobily, spise je CR rada za to kdys rocni podil je okolo 2% ;-)spotrebi dan na elektrinu je sice nula, ale na elektrine je dan za elektrinu, takze tam kde na spotrebni dani za vsechny paliva se vybere cca 90 milird korun (za 2021 to bude min, neb se snizuje vytoc a take se snizila dna na naftu), tak na elektrine se na dane dani vybere za rok cca 7 miliard korun i tato vlada ma jiz nekolik moznosti ktere s eprojednavaji, ovsem diky hlavnimu oligarchovi u korejtka se zatim nic menit nebude, neb stat dotuje soucasnou rafinacni petrolejarinu cca 8 miliardama korun rocne, cca 4 miliardy Cepru a cca 2 miliardy jsou na dotacich ohledne bioprisad do paliv, a na ty ma monopol prave pan oligarcha a je vesmes jedinym dodavatelm Cepru v CR co se techto slozek tyce ;-) v Eu jsem take takto unikatem, neb vsude jinde v Eu to jiz bylo zastavene a zadne dotace do tyto bioslozky se nedavaji :-Dtakze az priste zase budes machrovat s cisilkama, tak si nejdriv ty cisilka zjisti poradne, jedine co sis z google opsal sprave je to cisilko 5 989 538 a asi proto ze to vypadne jako prvni cislo hned po zadani kouzelne formulace registrovanych aut v CR :-D

...
1. února • 14:04

také dost šermujete s čísly, pokud píšete, že Babiš má monopol na dodávky metylesteru. Má cca 38%, což je sice dost, ale ne monopol. A navíc, pokud se nepletu, tak povinné přidávání metylesteru do paliv skončilo 31.12.2020.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
iPace
1. února • 16:08

ale je super ze se tu bijes za biopaliva, cim vic jich v ICE budete mit, tim driv se vam po.. :-D ja si do svejch aut pro zabavu a veteranu teda kupuju jen premiova paliva, ono totiz to slavne E5 znamena ze v danem benzninu je 5% bioslozky, a naftu kterou u nas pouzivame vesmes jiz jen v tahacich, tak bez bioslozky se da tusim v CR poridit snad jen u EuroOilu ? my teda nafru berem jinak dovozne, takze v CR nase tahace netankuji a pokud ano tak jen ty co jezdi na CNGtakze ja se z babistanu tak nejak postupne vymanil a nehodlam toho zmrda nijak podporovat nad ramec toho co musim treba odvadet na danich

...
2. února • 10:28

ale houby se ty troubo biju za biopaliva, bydlím na vesnici, takže na rozdíl od blbů z měst, kterým je to fuk, na to doplácáme!

iPace
1. února • 15:57

jinak povinne to neni v EU, CR dal primichava a primichavat bude, nemela se cirou nahodou na podmet nekoho z ANO ta primes dokonce navysovat? :-D

...
2. února • 10:32

neměla, troubo, s tou iniciativou přišel ministr Jurečka na přání zeměmdělské komory a byla zatrhnuta už za Sobotkovy vlád,osle!!!

iPace
1. února • 15:41

kde najdu tech 38%? internety na tohle cislo mlcej, spise nachazim cifry okolo 80%

Bojkas
1. února • 10:50

Umíš jednotky? Jak píšeš, na 20kWh/100km při 6M aut je skutečně 12 000 GWh, což je 12TWh, ČR ročně vyveze 14TWh. :D
Stejně tak potřeba okamžitého výkonu se dá přirovnat k potřebě okamžitého natankování všech 6M aut, okamžitě by byla kolona přes celou republiku, během dne by došlo veškeré palivo v ČR, kolaps dopravy, obchodů, zásobování.
Paneláci budou moct nabíjet v obchodních centrech, na vlastním garážovém stání, časem i třeba z lamp veřejného osvětlení.

.
1. února • 11:10

A taky budou na zavolani jezdit diesel agregaty, nabijou ti auto na sidlisti . taky reseni.
Dobra,bude to agregat na plyn.
Stovky hucicich agregatu v noci mezi betonovymi panelaky je velice lakava predstava

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bojkas
1. února • 11:59

Co stovky, tisíce, možná i miliony! :D Jde vidět, že ČR patří pořád na východ, má strach z nových věcí a nevidí dál než do své další výplaty. Můžu se zeptat, kolik ti je? Něco kolem 60-70 let?

.
1. února • 12:42

Nikdo strach nemá. Jen neví, jak říci lidem, že z jejich daní půjde stovky miliard na novou energetickou infrastrukturu. Možná, kdyby Agrofert založil firmu Dráty&kabely, tak by se miliardové dotace lidem líbily.

Tomáš Fuk
1. února • 17:32

Blábol. Celá osobní mobilita v ČR převedená na elektřinu nespotřebuje ani tolik, kolik dnes vyvážíme. Siť VVN a VN je naprosto dostatečně dimenzovaná. Jde jen o poslední míli a dobíjecí body. A tam ani omylem nejde o stovky ani desítky miliard.

iPace
1. února • 18:48

nehlede na fakt ze ta nabijeci infrastruktura se casem bude stavet acela bez dotaci proto proto ze se distributorum elektriny vyplati to provozovatja jiz buduju prvni odberny bod kde mam nasmlouvaneho najemce, a kdys bude odebyrat denne alespon 8kWh, tak mam za 3 roky splacenou investici do daneho bodu a zadne dotace na to fakt nemam ani mit nebudu, pocitam ze do 10-15 let se to v CR bude 11-22kW nabijecima verejnyma bodama jen hemzit, rozjet na tom business bude stat doslova par supu a navratnost v nizsich jednotkach let, docela bych i pocitakl s tim ze ty body budou casto vybavene zastresenim s fotovoltaikou a baterii aby jisteni daneho bodu bylo co nejnizsi, cena vsech tech soucasti na cene neustale klesa a klesat urcite hned tak neprestane

.
1. února • 19:00

Hlavne si nechej smlouvy napsat nekym,kdo umi cesky .
To nema byt urazka,jen takova pripominka.
A ten napad ti nevyjde.
Nebudes mit tu spravnou homologaci a ty spravne razitka. #
Nebude to chleba pro vsechny ,ale jen pro vyvolene.

jogurt
1. února • 17:34

celá osobní mobilita převedená na elektřinu nespotřebuje ani tolik, kolik spotřebuje výroba ropných paliv. Ještě 3TWh zbydou....

jozka
2. února • 9:11

Tohle bych poprosil rozvest.

.
1. února • 12:22

Kamarade nepriteli .
Netrefil jsi ani jedno.
Bydlim hodne moc , opravdu hodne moc na zapad od Ceska .
Jsem privrzenec FCEL a HPEV , BEV do mest a okoli.
Kompletni elektrifikace je stejne debilni jako ty sam .

Tomáš Fuk
1. února • 11:47

Na co hučící agregáty? Ve Vídni, Mnichově, .... jsou přípojky na každé ulici, na běžný denní provoz klidně stačí 1x16A.

...
1. února • 13:59

1x16A to jako myslíte vážně? takže budete nabíjet 11 kW, ano, běžně, tak to budete nabíjet dlouho, při spotřebě 15-20 kW/ 100 km..

Tomáš Fuk
1. února • 17:23

1x16A je 3,7kW, x noční dobíjení 8h = skoro 30kWh. Na denní provoz okolo komína naprosto postačující.

...
2. února • 10:26

nešlo by ten "milionový kup" lépe okecat, než nočním dobíjením a ježděním kolem komína?! ;-)

Cože?
1. února • 13:59

Alespoň nelži když už jsi komunistickýekofašista, takhle nebudete vy klucí nikomu sympatický...

jogurt
1. února • 10:40

No, Pepane, máš v tom trošku zmatek. Asi jsi nikdy neslyšel o pojmu skryté zdanění.Zkus hádat, kdo distribuuje elektřinu na podstatné části území ČR, podívej se na jeho výroční zprávy a kam jde zisk po zdanění....
A pak se podívej, kdo v naprosto převažující míře v ČR elektřinu vyrábí, a kam jde zisk po zdanění.;-)

...
1. února • 13:56

Nerozumím .. .máme tři distribuční území, ČEZ, PRE, E.ON. A většinově v ČR vyrábí ČEZ, tak mi prosím dosaďte, co jste chtěl říct. Děkuji.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jedna Benda
1. února • 20:07

dlouhý vedení?

Honimir
1. února • 8:38

... jj ten business case uplne nevychazi. krome toho, ze si mam kupovat drahsi auto, kde benefitem pro jednotlivce jsou tak maximalne dotace/zakazy/zeleny pocit ... tak se s vyssimi cisly dostavame do konfliktu s infrastrukturou. Nemame decentralizovanou elektrickou sit s lokalnimi nezavislymi zdroji. Uprava site by byly miliardy a vyssi spotreba na to uplne nevydela.To uz mi vice smysl dava CNG, kde rozvody plynu jsou vice utilizovany tak leda v zime.

.
1. února • 8:22

Prestan sirit blbosti
Nejdrive si najdi relevantni info a az pak tady prskej zlosti

alien5
1. února • 9:19

Spravne dalsi tipek s hospodskejma kecama ktery ani nema paru o tom jak funguje EV , alektrina afektivita,,, atd,,,, to bude zase diskuze, ktere se nebudu dake zucastnovat.
Jinak k ID3 ma dost velkou spotrebu, egolfem jsem jezdil za 14 KWH a tohle v ECO za 20 ? to je moooc.. ioniq jezdi za 10-12...

Pepa_129
1. února • 9:46

Jj pravda. Nic o tom nevím..... 😉 Vše stačí dohledat na netu.Ted jsou elektromobily super. Ale až zmizí dobíjení zdarma, parkování zdarma, dálnice zdarma a budeme dobíjet za 10kc/kwh a budeme říkat jak je to levný.
Pak to bude trochu jiný.

Bojkas
1. února • 10:41

Tak hledáš špatně. Jinak by si věděl, že se uvažuje o ekvivalentu spotřební daně na úrovni spalováků a to v celé evropě, výběr pravděpodobně bude probíhat na STK, nebo podobnou formou. Takže v přepočtu se bude jednat cca o 60hal na km. Já mám elektřinu i s poplatky cca za 2kč, takže mě to vyjde na cca 90hal za km. Ne že sem začnes psát, že za plyn to umíš taky, protože toho se daně zatím týkají minimálně.

.
1. února • 10:01

Hele Pepo,
nez opravdu zmiznou klasicka auta ,to bude trvat dele,nez budes ziv , takze si opravdu nedelej starosti.
Prodej novych aut ciste benzin nebo nafta bude zakazan treba v tom 2025- 30 .Jsou tu hybridy a to neni takove zlo.
Ale dalsich 30 let budou ty klasicka auta jezdit,protoze to jinak nepujde.
Uklidni se,dej si kaficko a bude dobre.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
1. února • 10:36

Až na detaily souhlasím. Nesouhlas je v případě hybridů. Není to takové zlo pouze v případě ježdění kolem komína, na což je ovšem lepší EV. Jinak je to brutálně kompromisní řešení, poplatné absurdnímu způsobu deklarování spotřeby. Zejména u větších aut a SUV. Jen tak pro srovnání: S SQ7 na dálkových trasách jezdím kolem 8l nafty na 100km. S e-tronem jezdím město a okresky za 22-23kWh, dálnici cca 27kWh. No a pak jsem si pro porovnání půjčil na cca 1500km cestu plugin hybrid Q7 60TFSIe, který má údajně SQ7 nahrazovat. Nenahrazuje, pokud za den ujedu víc než 35-40km. Na lokálním provozu je nesrovnatelně žravější než e-tron (20kWh+v ideálním případě "jen" 9l benzínu), na dálkovou trasu 13l benzínu při stejném způsobu jízdy jako SQ7. Není ani tak kultivovaný jako e-tron, ani tak dynamický jako SQ7. Nemůže mít spoustu výbavy SQ7 (například 7 sedadel, řízení zadní nápravy, hliníkový paket atd.)
Možná to bude dávat smysl u menších, jednodušších a levnějších aut. Možná s otazníkem.

homer
1. února • 15:15

13 litru benzinu na dalku? Ale no tak...

Tomáš Fuk
1. února • 16:29

No, bohužel ano. Město bylo za 15

jogurt
1. února • 20:15

Já s tím po městě bez nabíjení nejezdil, jen dálnice. Původně jsem myslel, že benzínový 3,0 V6 nebude žrát zas až o tolik víc než naftový 4,0 V8. Ale žere o polovinu víc. Bohužel. navíc s o 10l menší nádrží je dojezd bez dobíjení fakt tristní. S e-tronem bych teoreticky nemusel v dálničním provozu řešit dobíjení dříve než po 300km (v reálu se samozřejmě zastavuje častěji a tehdy i dobíjí). A Q7 PHEV na tom není zas až o tolik líp. Opět podotýkám, bez dobíjení....

.
1. února • 11:19

Dobra,nechtel jsem to vytahovat, ale FCEL to vsechno prevalcuje a bude klid.
Jogurte klidek , my uz jsme si o tom svoje rekli.
Takze zbrane dolu.
Jak jsem se vyjadril, kazde auto a pohon ma sve urceni a je na lidech,jak s tim nalozi.

jogurt
1. února • 11:45

O tom na dálky nepochybuju.U lokálky bych si až tak jistý nebyl. Pořád na místní provoz bude lepší a všeobecně levnější něco jako ID.3 nebo Ionic a vlastní domácí FVE, než FCEL

Tomáš Fuk
1. února • 11:53

Tak jako dnes je na výběr nafta a benzín, když nepočítám okrajové pohony typu CNG, LPG, etanol, tak v budoucnu to bude postupně přecházet na BEV a H2. Ty si rozdělí trh. Bonusy jsou jasné, schopnost dílčí rekuperace, emise mimo aglomerace s vysokou koncentrací lidí a nezávislost na dovozu ropy.

Doporučujeme

Články odjinud