Mno to je zase nablito v alejích...
Nikdo si auto nebude moci koupit, budeme dovážet 15TWh elektřiny, potřebujeme dalších 12 atomových elektráren, 2x400 = 650, VW zkrachuje a u nás bude velká nezaměstnanost a když už ani to nepomůže, tak tady začne někdo metat exkrementy....
Spousta planých keců, X krát vyvrácených se tu prezentuje jako realita.
Místo toho abychom to konečně vzali jako příležitost a začali se věnovat vývoji a výrobě střídačů, bateriových systémů, perovskitu, elektromotorů tak budeme trvat na pálení fosilních paliv, protože máme rádi jejich "vůni" a můžeme natankovat za 5 minut včetně platby.
Elektrický pohon je výrazně lacinější, baterka je typický produkt, kde výrobní množství ovlivní výrazně cenu. Baterie je svatý grál, v jeho vývoji je tolik peněz, že prostě dříve nebo později se laciné sodíkové baterie dostanou i k nám. Jakákoliv cesta přeměny laciné solární/větrné energie v cokoliv jiného (vodík, syntetické palivo) spolu nese vysoké ztráty energie a má smysl pouze tehdy pokud v létě budu mít přebytky energie díky solárům prakticky zadarmo a budu si jí potřebovat schovat na zimu, když jsou výkony soláru minimální. Přesto tu ale jsou, je to pro 10kWp v minimu někde okolo 320kWh, v létě pak 1200kWh. Průměrný nájezd v EU je 1000km měsíčně, při 20kWh je to pak 200kWh měsíčně. Bezemisní (ok brzdy / pneu máme všichni) provoz po většinu roku je tak více než reálný.