Volkswagen ID.2All je vize lidového elektroauta, kterým chce koncern zaplavit Evropu. Má stát do 600 tisíc

65 komentářů

pse
19. března • 12:56

Mno to je zase nablito v alejích...
Nikdo si auto nebude moci koupit, budeme dovážet 15TWh elektřiny, potřebujeme dalších 12 atomových elektráren, 2x400 = 650, VW zkrachuje a u nás bude velká nezaměstnanost a když už ani to nepomůže, tak tady začne někdo metat exkrementy....
Spousta planých keců, X krát vyvrácených se tu prezentuje jako realita.
Místo toho abychom to konečně vzali jako příležitost a začali se věnovat vývoji a výrobě střídačů, bateriových systémů, perovskitu, elektromotorů tak budeme trvat na pálení fosilních paliv, protože máme rádi jejich "vůni" a můžeme natankovat za 5 minut včetně platby.
Elektrický pohon je výrazně lacinější, baterka je typický produkt, kde výrobní množství ovlivní výrazně cenu. Baterie je svatý grál, v jeho vývoji je tolik peněz, že prostě dříve nebo později se laciné sodíkové baterie dostanou i k nám. Jakákoliv cesta přeměny laciné solární/větrné energie v cokoliv jiného (vodík, syntetické palivo) spolu nese vysoké ztráty energie a má smysl pouze tehdy pokud v létě budu mít přebytky energie díky solárům prakticky zadarmo a budu si jí potřebovat schovat na zimu, když jsou výkony soláru minimální. Přesto tu ale jsou, je to pro 10kWp v minimu někde okolo 320kWh, v létě pak 1200kWh. Průměrný nájezd v EU je 1000km měsíčně, při 20kWh je to pak 200kWh měsíčně. Bezemisní (ok brzdy / pneu máme všichni) provoz po většinu roku je tak více než reálný.

Kuk Vykuk
20. března • 1:17

A pak ses probudil a měl si ruku v nočníku. Ha ha ha.
Ses zas vožral jak hovado a vyblil se do klávesnice. Lol. Strašný kraviny z tebe padaj. :)))

homer
19. března • 14:20

Lhaní do kapsy není pokrok, pořád se motáme kolem voltova článku anoda-katoda-elektrolyt, ztráty při přenosu el.energie máme pořád desítky procent a fuzni reaktor se nám ještě stále nepodařilo spustit.

pse
19. března • 18:29

Nerozumím čím si lžu do kapsy?
Neřešil jsem ani neexistenci fúzního reaktoru ani ztráty při rozvodu.

Kuk Vykuk
18. března • 0:44

převzato od Michal Michal„Slibem nezarmoutíš.
V roce 2018 VW sliboval, že nový lidový elektromobil VW ID.3 bude stát stejně jako dieselový Golf. Stojí o skoro půl milionu víc.
V roce 2020 VW sliboval, že do roku 2023 uvedne na trh malý lidový elektromobil ID.1 s cenou 20.000 EUR. Neuvedl.
Nyní slibuje, že v roce 2025 uvede na trh lidový elektromobil ID.2 za 25.000 EUR.“

webpaja
18. března • 0:49

Drž piču ty elektrická socko

😎
18. března • 0:53

Najdu si tě a potřuísním tvůj hnusnej ksicht hovnama!!!!

webpaja
18. března • 0:55

👍 hovna mám rád. Dojeď - Na Roudné 699/169, 301 00, Plzeň

Ji/Ri
18. března • 14:04

Díky pajo, Petře Čížku 👍🏻

😎
18. března • 4:39

Dnes večer sežeru 20 starých vajec kilo čočky a litr mléka, abych měl sračku, jako prejt. Zítra přijedu a vyseu se ti na ksicht a pobliju tvého starého! Bude to den na který nezapomeneš. Tvůj ksicht pozná středověk !!!

Kuk Vykuk
18. března • 0:33

Termín lidový elektromobil a vůbec lidový automobil je blábol, neboť lidový automobil je automobil z bazaru. Nové auto v základu za 600 klacků velikosti Pola nemá s lidovostí nic společného. Ani VW brouk nakonec nesplnil úlohu lidovosti, neboť stál dvojnásobek než se původně slibovalo. Lidové auto je přelud který neexistuje, speciálně v ČR kde si 80 % lidí kupuje auta v bazaru a ne v autosalonu. Přestaňte lidem lhát a vytvářet iluzi lidovosti, když veškerá žádná prostě neexistuje. Oni tomu pak věří a žijí v deziluzi, že ty reklamy na nová auta jsou pro ně… Ne nejsou.

webpaja
18. března • 0:49

elektrická kunda

Kuk Vykuk
18. března • 0:29

Až to dorazí, tak trh bude plnej levnejch čínskejch modelů. Todle auto čeká nepěkná budoucnost.

petr r. (petrumr)
17. března • 17:50

to je 600tisíc čeho, zlotých?

Kuk Vykuk
18. března • 0:36

Brambor.

webpaja
18. března • 0:58

Omluv se mu! Kurvo.

znalec
17. března • 11:09

zaplavit europu autom za 25000 €, s velkostou Pola a dojazdom okolo komina, bez poriadnej baterkarne. Pripomina to vyrobne plany Armaty od moskalov :-)

Drtikol
18. března • 0:51

Každých 30 km je dnes několik nabíječek. Zbytečná velká baterie je nesmysl. 200-300 km plná naprosto stačí.

Moik
17. března • 10:49

Za 600 to bude mít minimálně 120kW, bude to automat, automatickou klimu, kessy, vyhřívaný volant a přední sedačky, dodatečné odhlučnění, LED světla, digitální přístrojovku a navigaci. To bude naprostý základ. Řekl bych že Octavia 1.5TSI s DSG stojí pořád ještě o dost víc, tak kde je problém? Tohle auto bude tišší, uvnitř stejně velký, s menším kufrem, pohodlnější díky níž umístěné baterce...já myslím že je to OK.

Tak tak
17. března • 11:38

Problém bude v tom, že se jedná zatím o to nejlevnější na trhu. Současné plnohodnotně použitelné vozy stojí od 400tis. Takže se nám tu 2x zdražuje. Na tohle nedosáhnou lidi ani jako na ojetinu.

OnlyTruth
17. března • 9:04

taketo by som si neprosil ani zadarmo ALE tie budiky dizajn retro je super :-D

MG 4
17. března • 4:02

V Německu supermoderní MG4 napěchované výbavou velikost nižší střední třída tedy Astra, Megane, ID3 cena 700 000 KčTohle za 450 v rozumné výbavě a věřím, že to bude úspěšné. Jinak ne.

webpaja
16. března • 21:41

Vysral jsem se.

Kuk Vykuk
19. března • 23:00

Lžeš, bo máš zašitou zadel a pytlík. Se ti jen nečco zdálo.

Praktické auto
16. března • 18:13

Ono to bude, že uvádí cenu OD zatímco výkon dojezd atd. AŽ MAXIMÁLNĚ. Nějak po tom co zatím předvedl VW na poli EV moc nevěřím. Nehledě na to, za na jejich plány to přijde pozdě a to by to nesmělo vypadat jako s uvedením posledního golfu. Kdyby aspoň platilo že máme co jsme chtěli, ale my jsem to většinové nechtěli jen máme instituce a politiky odtržené od reality.

Adyk
16. března • 17:18

Bombón za 600 tis.? To fakt ne.

Twan
16. března • 17:16

:D

i20
16. března • 16:31

nic ve zlym ale tak nejak znelo Hitlerovo zadani panu Porschemu. Nu a vznikl Brouk kterej je, minimalne co se dojezdu tyce, lepsi. Jo a jezdi dodnes. EU Lidi, kupujte aluminiovy zebriky pac se Vam budou hodit v procesu navratu ke korenum...vlastne korunam stromu. Lopata Fiskars na vyhrabani prislusnyho doupe se bude take hodit. Polymer a hacek taktez.

Leo
16. března • 19:07

Ty seš buzík. 😵

Shimi
16. března • 14:13

Pokud se nic nestane a jakože se za 7 let s neschopnými vládami nic stát nemůže, tak už v roce 2030 bude muset ČR dovážet cca 15 TWh elektrické energie. Problém bude, že nebude od koho, protože dovážet bude potřebovat 2/3 Evropy. Nejhůř na tom budou Italové. Nechci se opakovat, ale EV prostě a jednoduše není řešením mobility v Evropě. Skončí to úplně stejným průserem jako skončily přímotopy. S lidmi jako je Peksa a podobná svoloč lepší zítřky fakt nepřijdou.

ACE
17. března • 9:17

Cílem toho všeho není masová elektromob., ale zbavení lidí svobody pohybu. A to není žádná konspirace, na to stačí obyčejné počty prvního stupně.

homer
17. března • 13:10

Tohle říkali kočí před 120 rokama, že likvidací levných koní skončí doprava a bude se chodit jenom pěšky.

ACE
17. března • 13:45

Rozdíl byl v tom že koně nikdo nelikvidoval a nezakazoval, byl to přirozený výběr a lidí si vybrali to lepší, výhodnější a komfortnější, stejeně jako před více než 100 lety už jednou spalováky vykleply elektřinu.

Honimir
17. března • 19:21

Největší fandové koní byli taky ti, co si EV nikdy nevyzkouseli ... To ticho, žádný vibrace, prakticky bez servisu, ten zátah, nemuset nikam jezdit na cerpacku a mít ruce od nafty ... Dobit si doma v garáži či v práci.Jinak... Třeba v Německu už třeba 110kw TDI DSG golf stojí prakticky strejne jako ID3 ... U GTD verze se to srovná i s verzí s větší baterkou.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Odhalen
17. března • 23:27

Ticho, žádné vibrace- takže naftomil?

Praktické auto
17. března • 21:22

Jasně pokrok nezastavíte, i když to znamená omezení osobní mobility pro široké vrstvy společnosti nebo alespoň výraznou finanční zátěž. O tom jaký dopad to bude mít třeba na venkov nebo další překotnou urbanizaci atd nemluvě. Prostě nedá a smysl příliš rychle ukončovat něco co nemáme jak nahradit jak ve výrobě tak v provozu. Ono i člověk z Prahy si chce zajet na chalupu a tam nebýt ve vybydlené oblasti kde nebude hospoda ani další služby. Počítáme ti emise z dopravy ale v té je do teď v provozu značná část vozu nad 10 let věku, takže už přirozeným vývojem bychom snižovali emisní stopu dopravy, současně bychom mohli přestat protěžovat velká těžká auta (viz systém emisních pokud dle hmotnosti) atd. Atd. Proste Ev zatím není univerzální řešení ani efektivní způsob boje proti emisím. Je zajímavé že ti co Ev tolik nefandi nepožadují jejich zákaz :)

homer
18. března • 8:24

Norskej model má řesení: ev na poskakovani a léto, benzín na dálky a zimu. Nic nikoho neomezuje.

ACE
18. března • 8:44

Jak je na tom eonomicky Norsko a jak ČR? Kolik lidí si může dovolit min. 2 auta? Když už, kde to budou lidé ze sídlišť tankovat atd atd. Je to pořád dokola, připomíná mi to hlášky soudruhů z minulého režimu, nebojte se všechno bude.

homer
18. března • 12:04

Dvě auta ma každej, když chce. Ekonomicky jsme na tom hůř tak nebudeme mít kombinaci Tesla X/ BMW X ale Renault zoe/ škoda kamiq - princip zůstane. A půl národa bydlí v rd tak zbytek dobije u stojanu.

Praktické auto
18. března • 16:38

Problém je v tom že ten benzín se nám EU snaží zakázat nebo aspoň zdražit/ či jinak znepřístupnit. Jinak Vaše představa o ekonomické situace české společnosti je dost naivní. Podívejte se na medián mezd(ještě lépe na škalovanou strukturu) podívejte se na stáří vozového parku.

ACE
18. března • 12:36

To prostě není pravda, že každý kdo chce má dvě auta, mnoho lidí se trápí s vraky koupenými za 20-50t. Dále je velká neznámá, jak budou fungovat ve stáří 15 let co je dnes běžné a jestli vůbec bude kde je masově takovat atd. atd. Není žádný důvod, pokud jsou lepší variantou, netalčit na spalováky a nechat lidi aby na výhody elektro přešli časem sami, pokud sami uznají že je to pro ně výhodnější.

Rembaz
18. března • 20:13

Vidíš to príliš tragicky.
Aj keby sa podarilo naozaj naplniť ten zákaz predaja aut so spaľovacím motorom v roku 2035 (Aj keď všetci vieme, že politici nedodržia ani sľuby pre vlastne volebné obdobie).Tak to neznamená, ze tie auta prestanú jazdiť. Ľudia aj v roku 2050 budú mat stále možnosť si kúpiť 15 a viac rokov staré auta na benzín, naftu. A to je buducnost o 27rokov. Okrem toho, o koľko vzrástla životná úroveň v CR za posledných 27rokov?

ACE
19. března • 5:10

No jak to vidím a jaké to nakonec bude ukáže jen čas, ano donedávna žvotní úroveň rostla, nyní spíš klesá. Každopádně pokud se nepodaří změnit vedení s cíly zaprodaných úředníků EU, nevidím to moc růžově.

homer
19. března • 14:10

Komu poklesla životní úroveň? Všichni kdo máme příjem se máme dost dobře.

ACE
19. března • 15:17

Definuj dost dobře? A komu poklesla životní úroveň? Každému, komu rostou náklady rychleji než příjmy.

homer
19. března • 16:09

Pokles životní úrovně je jedno jídlo denně, pěšky místo mhd, mytí ve studené vodě, ztráta bydliště - znáš někoho takového?

ACE
19. března • 19:56

To neni pokles, to je ztráta životní úrovně. Popletl jsi pojmy. Pokles jsem už definoval.

ACE
18. března • 7:33

Hele, to jim asi nevysvětlíš. Elektro propaguje pár nadšenců co nemá hluboko do kapsy v kombinaci s možností tankovat doma a v podstatě jim vyhovuje pocit, že zrovna oni budou v pohodě. Pak možná ještě pár prosťáčku, co nemají reálnou představu, ale o to hlasitěji křičí a uráží každého s jiným názorem, jak je dnes opět v módě.

Praktické auto
17. března • 16:55

To se regulatorum těžko vysvětluje. Prostě kdo chce poroučet větru dešti tak si nic vymluvit nenechá. Kdyby tu bála aspoň férová soutěž technologií a stejná přísnost na emitování c02 a dalších emisí napříč sektory. Ale tenhle nesystemový a neférový přístup je cestou do chaosu a bídy nebo deficitů.

Hook
17. března • 15:32

V Rusku si také před sto lety vybrali koně a ne automobil. Chceš tu mí zaostalý skanzen pro bohaté Číňany a Indy? Musíme držet krom s nejnovějšími technologiemi. Ano, je to méně uživatelsky komfortní, ale zase to není tolik karcinogenní což je dost důležité. Zdraví je jen jedno.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE
17. března • 18:11

No.... právě že nechci, ale to co EU prosazuje nás tím směrem násilím tlačí. A ty tu chceš zaostalou a nefungující ekonomiku?

Milan
17. března • 17:30

Myslim, ze tu jsou mnohem skodlivejsi veci. Jeko treba ty sajraty co se vydavaji za jidlo. Lenost a neochota se hybat. Nepatrne mnozstvi skodlivin z vyfuku noveho auta je proti tomu prd. NOVEHO...stara auta by mela prirozene vymizet a nahradit novejsi.

Stifler
18. března • 0:49

Nepatrné množství?
Strč si hadici na výfuk a hoď si to do kabiny. Ať víš co lidem venku kouříš do plic! Jak dlouho vydržíš

Praktické auto
17. března • 16:56

Tak elektroletadly sem moc Číňanů a Indů nepřijetí.:) Jediná výhoda j, že svět bude s armádou na baterky trochu bezpečnější, pokud na to přistoupí všichni.

homer
17. března • 8:55

Ale přímotopy neskončily pro nedostatek zdrojů ale z ekonomických důvodů. Takže jestli bude levný zdroj pro dobíjení což je ve dne fotovoltaika ( už teď nevíme co s přebytky po východu slunce) a ev budou cenově dostupný má to budoucnost.

Tak tak
16. března • 16:32

Stane, stát zkrachuje a úroky z dluhů budou 200 mld ročně.

k22
17. března • 9:28

200 mld? Pohoda...

k22
16. března • 13:44

600k v základu , s DPH ve výbavě, která bude mít víc než volant tak 750k, a to se vyplatí..

Honimir
16. března • 15:38

Tohle by nemuselo být výrazně dražší než e-citigo. To nebylo zase tak zlý. Kolem komína stačí pomalejší nabíjení, 400V platforma apod. ... Zoe či Dachna jako levný EV docela jedou. VW to ale neumí... Tam jedou ID3 v základu s menší baterkou za 1.2 mio. Přesne tolik chci dát za osekaný EV velikosti Golfu:)

Tak tak
16. března • 16:31

E citigo nemělo tepelné čerpadlo, to je v našich klimatických podmínkách zásadní. Mělo ohřev baterií a management dobíjení?

Honimir
16. března • 20:32

E Citigo nemělo kde co, ale bylo levné a kolem komína proti Zoe či Dacii ... Navíc to tepelný čerpadlo nemá ani Enyaq coupe RS za 1.7 mio - pořád jen jako příplatková výbava.

Tak tak
16. března • 15:33

A s větší baterkou mimo město klidně 900. Aby se se VW nedivil, že prodeje budou velké špatné jako i u ostatních modelů.

webpaja
16. března • 13:38

Búúúú béééé, našemu milovanému koncernu klesá vsechno, co budeme delat, cim budeme jezdit?
O ¿em budeme cist a psát? Hrúza, konec sveta je na dohled!

WRC Fabia R2 Twincharger
16. března • 13:31

Název to má pěkný, podvojný, vypadá vzhledově fajn, ale za půl míče takhle sedmičkářsky sprintovat to tu dlouho nebylo.. B-]s tímhle by mi čmajzli můj historický rekord: a to jest.. nejvíc muziky za nejmíň peněz.

Doporučujeme

Články odjinud