Volkswagen ID.1 bude mít zpoždění. Dorazí ale také v užitkové verzi a jako SUV

Rozšiřování nabídky elektromobilů Volkswagen si dává poměrně na čas. Nejmenšího zástupce bychom měli na silnicích vidět až za pět let.

Již nějakou dobu se mluví o nejmenším elektrickém Volkswagenu, který by měl být náhradou za model e-up! V březnu letošního roku jsme vás informovali, že vůz by měl dorazit v roce 2023 a na trh tedy zatím nespěchá. Aktuálně se však vyrojila řada dalších informací, které pramení z magazínu Car.

VW ID.1 v roce 2023 prý opravdu uvidíme, ovšem pouze v podobě konceptu. Do sériové podoby by se měl vůz dostat až o dva roky později. To už může automobilový průmysl vypadat úplně jinak. Malý elektromobil si automobilka prozatím interně označuje jako e-Zzity. Jeho karoserie by se pak neměla omezovat pouze na pětidveřový hatchback.

Ford upravil Mach-E na 1400 koní! Nejen driftovací speciál je pojízdnou laboratoří

Ford upravil Mach-E na 1400 koní! Nejen driftovací speciál je pojízdnou laboratoří

Ve vývoji je prý i varianta ID.1 Crozz, která bude drsnější alternativou do mírného terénu a půjde tedy o takové miniaturní SUV. Zajímavostí je pak ještě jedna varianta s označením e-Roomzz. Jak již název napovídá, půjde o užitkovou verzi vozu. Malé hatchbacky s velkým úložným prostorem za předními sedadly byly na trhu dříve celkem častým úkazem. Určitě si vzpomenete třeba na Opel Corsa Van.

Je tak milé vidět, že někdo chce v této tradici pokračovat. Takové malé užitkové vozy se hodí třeba pro rozvážkové služby do města. Dlužno dodat, že Renault podobnou verzí právě obohatil nabídku svého elektromobilu Zoe. VW ID.1 bude stát na platformě MEB a měl by mít na výběr ze dvou kapacit baterie - 24 a 36 kWh.

Volkswagen ID.3 odhalil základní výbavu. Za 800.000 Kč nedostanete zrovna málo

Volkswagen ID.3 odhalil základní výbavu. Za 800.000 Kč nedostanete zrovna málo

Třešničkou na dortu pak je, že Volkswagen prý plánuje i další elektromobil s označením ID.2, který by si to na trhu měl rozdat se zmíněným Renaultem Zoe a rodinou elektromobilů ze skupiny PSA, ke kterým se řadí Peugeot e-208 a Opel Corsa-e.

Galerie doplněna o VW e-up!

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků