Volkswagen ID.1 bude mít zpoždění. Dorazí ale také v užitkové verzi a jako SUV

Rozšiřování nabídky elektromobilů Volkswagen si dává poměrně na čas. Nejmenšího zástupce bychom měli na silnicích vidět až za pět let.

Již nějakou dobu se mluví o nejmenším elektrickém Volkswagenu, který by měl být náhradou za model e-up! V březnu letošního roku jsme vás informovali, že vůz by měl dorazit v roce 2023 a na trh tedy zatím nespěchá. Aktuálně se však vyrojila řada dalších informací, které pramení z magazínu Car.

VW ID.1 v roce 2023 prý opravdu uvidíme, ovšem pouze v podobě konceptu. Do sériové podoby by se měl vůz dostat až o dva roky později. To už může automobilový průmysl vypadat úplně jinak. Malý elektromobil si automobilka prozatím interně označuje jako e-Zzity. Jeho karoserie by se pak neměla omezovat pouze na pětidveřový hatchback.

Ford upravil Mach-E na 1400 koní! Nejen driftovací speciál je pojízdnou laboratoří

Ford upravil Mach-E na 1400 koní! Nejen driftovací speciál je pojízdnou laboratoří

Ve vývoji je prý i varianta ID.1 Crozz, která bude drsnější alternativou do mírného terénu a půjde tedy o takové miniaturní SUV. Zajímavostí je pak ještě jedna varianta s označením e-Roomzz. Jak již název napovídá, půjde o užitkovou verzi vozu. Malé hatchbacky s velkým úložným prostorem za předními sedadly byly na trhu dříve celkem častým úkazem. Určitě si vzpomenete třeba na Opel Corsa Van.

Je tak milé vidět, že někdo chce v této tradici pokračovat. Takové malé užitkové vozy se hodí třeba pro rozvážkové služby do města. Dlužno dodat, že Renault podobnou verzí právě obohatil nabídku svého elektromobilu Zoe. VW ID.1 bude stát na platformě MEB a měl by mít na výběr ze dvou kapacit baterie - 24 a 36 kWh.

Volkswagen ID.3 odhalil základní výbavu. Za 800.000 Kč nedostanete zrovna málo

Volkswagen ID.3 odhalil základní výbavu. Za 800.000 Kč nedostanete zrovna málo

Třešničkou na dortu pak je, že Volkswagen prý plánuje i další elektromobil s označením ID.2, který by si to na trhu měl rozdat se zmíněným Renaultem Zoe a rodinou elektromobilů ze skupiny PSA, ke kterým se řadí Peugeot e-208 a Opel Corsa-e.

Galerie doplněna o VW e-up!

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

včera | Richard Herbich | 87 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků